Gå til innhold

Elektronisk notatblokk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et produkt som ikke kommer til å gjøre det spesielt bra.

Ideen med å gjøre det enkelt å ta notater er jo god, men, det er mangelen på andre egenskaper som gjør dette produktet til noe som er kult å se og prøve, men ikke å kjøpe.

 

Det jeg kunne tenke meg er følgende:

Et lesebrett, like lett som Kindle, lesbar i all slags lys og med støtte for flere ulike e-bøker, noe man kan lese websider på, noe man kan skrible på, og noe man kan kople et USB tastatur til ved behov. Jeg vil ha webkamera og jeg vil ha muligheten til å ringe og skype. Kanskje det er på tide å komme opp med et lesebrett med display på begge sider. Et display for å lese bøker med god oppløsning og lesbarhet i det meste av lys, og et display for generell databruk. Årsaken til det siste er jo at det pr. dags dato ikke er laget et display som er bra til begge deler.... bahhh da blir vel brettet nærmere 800 gram og man ender opp med slitasjeskade i armen under langvarig lesing.... ja ja får vel vente noen år til da, med mindre en smart dingse-utvikler klarer å komme opp med et display som kan tilfredstill begge leire. Heldigvis er det noe som heter bærbar. Ikke akkurat særlig bra for å lese bøker, men den bærbare funker for mye annet....

 

Adios Noteslate

 

Eller.... kanskje for en skribent... som er mye på farta... skrible på Noteslate... men finnes det støtte for å konvertere skribleriene (håndskreven tekst) til bokstaver og ord som datamaskinen "forstår" da... men så var det alt det andre som ikke det er støtte for .... bahhh ... da må du drasse på enda en dings.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Det jeg kunne tenke meg er følgende:

Et lesebrett, like lett som Kindle, lesbar i all slags lys og med støtte for flere ulike e-bøker, noe man kan lese websider på, noe man kan skrible på, og noe man kan kople et USB tastatur til ved behov. Jeg vil ha webkamera og jeg vil ha muligheten til å ringe og skype. Kanskje det er på tide å komme opp med et lesebrett med display på begge sider. Et display for å lese bøker med god oppløsning og lesbarhet i det meste av lys, og et display for generell databruk. Årsaken til det siste er jo at det pr. dags dato ikke er laget et display som er bra til begge deler.... bahhh da blir vel brettet nærmere 800 gram og man ender opp med slitasjeskade i armen under langvarig lesing.... ja ja får vel vente noen år til da, med mindre en smart dingse-utvikler klarer å komme opp med et display som kan tilfredstill begge leire. Heldigvis er det noe som heter bærbar. Ikke akkurat særlig bra for å lese bøker, men den bærbare funker for mye annet....

 

Adios Noteslate

 

 

Du har ikke tatt en titt på denne? :) Oppfyller mange av dine krav, i tillegg til skjermønsket ditt. Eneste problemet er vekta :roll:

Lenke til kommentar

Det virker som "i forhold til" har blitt en universalpreposisjon. "Tre uker i forhold til 8 timers daglig bruk"?? Altså... ofte når jeg kommenterer språkfeil er jeg egentlig litt vrang, men her forstår man hva forfatteren mener på tross av språkbruken, ikke på grunn av den.

 

Jeg ser ofte at "i forhold til" brukes i betydningen "i relasjon til", og da er i det i alle fall en meningsfylt setning. Men her blir det rett og slett galt.

 

Fasit: "Tre uker ved 8 timers daglig bruk".

Lenke til kommentar

Veldig bra pris! 99$ -> ca 700-900 kr i utsalg i Norge. Men jeg synes den var litt for begrenset. Den må nødvendigvis være begrenset for å få en så lav pris, men jeg kunne i det minste ønsket støtte for gråtoner (Nå er det rent sort/hvitt). Høyere oppløsning hadde heller ikke skadet. Firmwaren burde ikke bare vært delvis åpen, men helt åpen slik at det blir lettere for andre å lage programmer til denne. Deriblant PDF-støtte, tegneprogram, OCR-støtte, fremvising av gråtonebilder, støtte for redigerbare odf-dokumenter og mange andre lette applikasjoner.

Lenke til kommentar

Støtte for OneNote hadde vart tingen. Ser ikke behovet for farger, men invertering hadde vært tingen i funksjon av en "gul marker" som man ofte bruker i notater og skolebøker.

 

Men bør ogsa støtte pdf og e-bøker, sa man slipper med en lesefjøl.

 

OT: Noen som har sett en "penn" til Galaxy Tab i salg slik at man kan bruke den til notater? fingeren/skjermtastaturet tar for lang tid å bruke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...