Gå til innhold

Her er de 25 mest populære mobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, der kan man se. Teknomonstere er ikke med. Bortsett fra iPhone er det helt vanlige, kjedelig og 1-kroners mobiler som brukes mest. Kult at Desire er med. Den har jo vært solgt billig lenge, og det er jo et slags teknomonster.

 

Listen viser jo at nerder er i mindretall, og derfor ikke veldig interessant som gruppe da de er få.

Lenke til kommentar

Hehe, kjekt med et innblikk i virkelighetens verden. Er man for mye på dette forumet kan fort begynne å tro at det er vanlig å kjøpe ny mobil hvert år, og at kun de over 50 har taster på mobilen.

 

Jeg er smått fascinert av at Apple har klart å få iPhone til å bli så populær blant "vanlige" folk (dvs. ikke nerder som tråler nettsider om det siste innen mobiltelefoner). Med unntak av HTC Desire, skiller iPhone seg kraftig ut fra de andre mobilene. Det er også lenge siden jeg har vurdert en telefon fra Nokia, men ut fra listen ser det ikke ut som om de savner meg så voldsomt.

Lenke til kommentar

Syns egentli det er litt kult at Galaxy S ikke er på listen ^^, Forelsket meg på nytt når jeg la inn overklokking på prosessoren <3 Ligger nesten dåbbelt så høyt listet på bencmark test som standar =)

 

Flott å se at nokia ligger på topp 5, finskene har skapt en poppulær arbeids mobil som blant annet jeg har fått utdelt =)

Lenke til kommentar

Jeg tror det er en feil at Samsung Galaxy S ikke er med. Det er vistnok den mestselgende Android-mobilen av alle. Kilde. Dermed skulle den jo havne over 8.plassen SE Xperia X10 mini pro. Samsung Wave S8500 skulle kanskje også vært med på lista.

 

Ellers så er det litt merkelig å se at HTC Desire er den eneste av de 25 toppselgerne som er i toppklassen teknisk. Jeg trodde folk var litt mer teknokåte enn som så.

 

Redigert: Kan det tenkes at Netcom har et drastisk annerledes bilde av telefonene i nettet sitt?

 

PS. Vi må huske at dette er en liste over telefoner som ER i nettet til Telenor. Ikke noen salgsstatistikk. Dermed kan det godt dukke opp 2009-modeller og 2008-modeller i lista.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

..

Lest artikkelen? Det står at tallene er basert på antall enheter i bruk i Telenors nett, altså ikke salgstall.

 

X10i mini har vært en enorm suksess. Den har fått jevnt over meget god kritikk, den er liten, den er billig og ikke minst har operatørene subsidiert den godt omtrent fra dag 1.

Lenke til kommentar
X10i mini har vært en enorm suksess. Den har fått jevnt over meget god kritikk, den er liten, den er billig og ikke minst har operatørene subsidiert den godt omtrent fra dag 1.

Galaxy S har uansett solgt bedre på verdensbasis. Derfor er det merkelig at den ikke er med på lista i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Verdensbasis har veldig lite å si for Norge. Da hadde nok Nokia 1208 vært temmelig mye høyere på listen.

 

Jeg tror Galaxy S har hatt relativt dårlig suksess i Norge. Både HTC og SE er sterke merkenavn her, og for de som skal ha toppmodell-Android har nok valget i stor grad falt på Desire. Jeg vil, basert på erfaring fra salg i butikk og hva jeg ser rundt meg, tro at også X10 (vanlig) har solgt mer enn Galaxy S.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...