Gå til innhold

Store variasjoner i databruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"10% av brukere står for 90% av bruk" er noe som forekommer i veldig mange sammenhenger. Faktisk er det ofte slik at 1-3% står for 50%.

 

Mer nyttig enn en slik punkt-vis påstand er en distribusjonsgraf over nettbruk som viser hvor mye hver prosent (sortert etter bruk) bruker. Man får typisk grafer som ligner på denne jeg laget for Hardware.no's folding@home lag's bidrag (uttrykt som Points Per Day):

post-163450-0-47494700-1295371829_thumb.png

Dette var i desember, tallene har forandret seg en liten smule siden det, men grafen ser fortsatt ganske lik ut. EDIT: dette er ikke for prosent bruk, men et punkt for hver aktive deltager. 147 til sammen.

Endret av GullLars
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nesten sluttet å sende tekstmeldinger etter jeg skaffet en smarttelefon. Jeg bruker chatteklienter på telefonen og skype for lengre samtaler. Det jeg frykter er at Netcom og Telenor vil strupe muligheten for VOIP over mobilnettet slik at de enten tar ekstra betalt for at du skal ha muligheten eller rett og slett fjerner muligheten for å gjøre det.

 

Har en artikkel jeg linker til her der det står litt om at Netcom skal strupe muligheten for VOIP på mobilnettet.

 

http://www.dinside.no/860545/ikke-lov-aa-ringe-gratis-i-sverige

Lenke til kommentar

Flere operatører har nå slike "pakker", som f.eks. ludomobil og chess har nå.

 

Den jeg er på, er 200kr/mnd, da har jeg:

500 SMS, 500 ringeminutter, 500 Mb.

 

Frem til påske, er det:

hvor mye sms, ringeminutter og mb jeg vil.

 

Jeg vet andre selskaper har dette også, til varierende priser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...