Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 6970 & HD 6950 Crossfire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, jeg ser dere nevner en del om støy, er den så irreterende? jeg har lest andre steder der den også får kritikk for.

 

Har selv bestilt 3 6970 for å teste ut hvordan disse er, kun for å sjekke om de er noe bedre enn gtx 580.

 

EDIT:

 

Bjohansen, de kjører jo kortene med halvdårlige drivere og sammenligner tall med eldre drivere, som igjen tja.... tja ta alt med klype salt, har selv sluttet å stole på resultatene her.

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

Har lest et par tester og det er tydelig at hovedkortet som Hardware benytter seg av ved testingen av disse skjermkortene rett og slett plasserer dem for tett inntil hverandre for at de skal få nok luft til å kjøle seg effektivt nok.

 

Furmark er jo også et veldig krevende program så det spørs om man får samme støy ved litt mer optimalt hovedkort og i ordentlige spill.

Uansett flott at det taes tid til SLI og Crossfire testing , personlig er nok dette noe som aldri kommer til å bli interesant for meg med tanke på at jeg føler at de fleste spill som er på markedet i dag knapt greier å benytte seg av dagens toppkort.

 

Det er dog en del småfeil i testen i form av skrivefeil , skal editere denne posten etter hvert jeg noterer disse ned.

 

Linje 11 side 1 : Sjikt / sikt

Linje 15 side 1 : dobbelt bruk av at

Linje 2 under graf 2 , side 3 : Stor > står

Linje 1 side 5 : en spill > et spill

Linje 4 under Far cry, side 5 Overhode > overhodet

 

Sikkert en del småfeil til med i farta , men lar andre ha det gøy med å finne disse.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Edit; Og hvis de ikke stiller på vifta selv og bare la den stå på auto...ja, da ber man om varme kort.

 

Skal sies at vifteprofilen som følger med kortet er satt slik ATI sier kortet skal brukes, og derfor er det vel ikke helt urimelig å benytte dette som en grei benchmark for temperatur?

Lenke til kommentar

Er ikke urimlig nei, jeg går utifra de som velger CF vet at foreks. disse kortene blir varme ;)

( dette sier jeg hver gang når det gjelder sli\cf tester forøvrig )

 

OG vifteprofilen Ati\Amd har laget fungerer svært dårlig i crossfire..CCC sin forøvrig.

 

Men man kunne foreks. slenge inn hvordan det kunne sett ut hvis de hadde stilt vifta osv.

 

Har aldri sett slike temps selv.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

nettopp fått i hus 2 stk 6970 fra asus.

 

må innrømme at jeg ble litt skuffet når jeg leste testen i forhold hva jeg hadde forventet.

 

skal jeg satse på at det kommer driveroppdateringer som håndterer støy og varme eller returnere kortene og satse på 570 sli eller noe annet. har 3stk skjermer på 1920x1080.

 

blir de varme av og ligge på idle når jeg skal kun jobbe med pc`en? tenker på støy da de ligger nærme hverandre i CF.

 

gruble gruble

Lenke til kommentar

killbuljo: Foreslår du leser andre tester også jeg ;)

 

Noe du kommer til og se som går igjen er at 580 i sli og 6970 i cf er utrolig likt, DET var grunnen til at jeg gikk for 6970.

( 6970 i cf slår 570 i sli ofte )

 

Hadde det vært singelkort det hadde vært snakk om så hadde jeg sagt 580 på flekken.

 

Varme i idle..nei det blir de ikke.

 

Og lager du egen vifteprofil så er ikke støyen ille.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

GTX580 beste investeringen på mange år for meg og man slipper sammtidlig dual gpu probleme man kan få i noen spill :D

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

En annen viktig ting er det som ble nevnt lengre opp... skikkelig drivere, som er beregnet for 6970 og 6950 er enda ikke kommet. Vil tro at resultatene forandrer seg "litt" da :D

 

og.. skal man kjøre flerkort oppsett så MÅ man ha et hovedkort som gir skjermkortene plass å til puste :realmad:

 

En siste ting, så vidt som jeg leste så var det ikke nevnt noen plass i testen at driveren som ble brukt er en "nødløsning" frem til dedikert driver kommer...

 

Konklusjon: Kan ikke si at denne testen imponerte meg noe særlig :shrug: men det er jo slik mange av testene er på hw.no :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...