Gå til innhold

Ipad 2 kan få superskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser flott ut det. Men leste at iPhone 5 skulle ha samme prosessor. Er ikke det egentlig sløsing? Hva skal man med, ev. 4 kjerner på en mobil prosessor. Er det behov for at iPhone blir kjappere? Skjermen er jo så liten at ddet jo grenser for hvilke fordeler man får.

 

Er teknonerd og skal seff handle alt sammen. Men nå virker det litt slik som med megapiskel-kjøret. Bør man ikke vente til man utstyrer mobilen med noen som trenger slik kraft som flere skjermer? Projektor, hologram eller andre ting?

 

Nå er det jo teknologikjøret som driver dette og ikke reelle nye funksjoner. De kunne heller roe litt ned og fokusere på batteri f.eks. Der henger de jo etter. Det skjer jo ting, men jeg vil slippe å lade obilen i et år. Flere kjerner drar jo også mer batteri uten at man egentlig får noen nytte av alle kjernen i en mobil. Joda, man kan vel koble på en flatskjerm og kjøre 1080p gjennom hdmi, men hvor ofte gjør man egentlig det?

 

nei, fokuer på batteri og funksjoner vi ikke har ennå. men ennå bedre skjerm på iPad er bra.

Lenke til kommentar

Eg er også enig i at man snart må begynne å rette fokuset mot bedre batterikapasitet og utnyttelse. Apple er ikkjeer på langt nær de som ligger lengst bak i køen når det kommer til denne problemstillngen, men eg har stor tro på at de også kan bli bedre :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ser flott ut det. Men leste at iPhone 5 skulle ha samme prosessor. Er ikke det egentlig sløsing? Hva skal man med, ev. 4 kjerner på en mobil prosessor. Er det behov for at iPhone blir kjappere? Skjermen er jo så liten at ddet jo grenser for hvilke fordeler man får.

 

Er teknonerd og skal seff handle alt sammen. Men nå virker det litt slik som med megapiskel-kjøret. Bør man ikke vente til man utstyrer mobilen med noen som trenger slik kraft som flere skjermer? Projektor, hologram eller andre ting?

 

Nå er det jo teknologikjøret som driver dette og ikke reelle nye funksjoner. De kunne heller roe litt ned og fokusere på batteri f.eks. Der henger de jo etter. Det skjer jo ting, men jeg vil slippe å lade obilen i et år. Flere kjerner drar jo også mer batteri uten at man egentlig får noen nytte av alle kjernen i en mobil. Joda, man kan vel koble på en flatskjerm og kjøre 1080p gjennom hdmi, men hvor ofte gjør man egentlig det?

 

nei, fokuer på batteri og funksjoner vi ikke har ennå. men ennå bedre skjerm på iPad er bra.

 

Med tanke på grafisk krevende programvare, så er det kanskje ikke så rart om de går for en dual-core eller enda sterkere, hvis den faktisk skal drive en skjerm på 2048x1536.

 

Og med tanke på skjermen, så er det en veldig velkommen oppgradering for min del, spesielt siden magasiner osv er veldig populært på iPad. Den var forsåvidt helt grei med 1024x768, men sier ikke nei takk til en knivskarp skjerm. Batteritiden er jeg litt mer skeptisk til, håper den ikke blir verre enn den er i dag.

Lenke til kommentar

Er ikke så sikker på at en tokjerne bruker mer strøm enn en enkeltkjerneprosessor. Måten den fungerer på er jo ved å fordele arbeidet over to kjerner, og det er vel teknisk sett nesten ikke mulig å belaste begge kjernene fullt ut? Ikke skyt meg om jeg tar feil da :p

 

Blir uansett spennende å se om Apple klarer å presse denne oppløsningen inn på iPad. Da blir jeg imponert rett og slett! :new_woot:

Blir også spennende med nye iPhone. Leste på ITavisen at den skal være helt redesignet, så blir kult å se hva slags design de kommer opp med nå :) Kanskje blir det kjøp av epletelefon på meg også! (begynner å føle presset i familien.. jeg som eneste Android-bruker...)

Lenke til kommentar

De kunne heller roe litt ned og fokusere på batteri f.eks. Der henger de jo etter.

Apple er er på langt nær de som ligger lengst ak i køen når det kommer til denne problemstillngen, men eg har stor tro på at de også kan bli bedre :)

Dere mener at iPhoe 4 og iPad ligger bak konkurrentene hva gjelder batteri? Isåfall, kan dere nevne noen reelle konkurrenter som er i nærheten av å ha like bra batteritid?

Lenke til kommentar

Ser flott ut det. Men leste at iPhone 5 skulle ha samme prosessor. Er ikke det egentlig sløsing? Hva skal man med, ev. 4 kjerner på en mobil prosessor. Er det behov for at iPhone blir kjappere? Skjermen er jo så liten at ddet jo grenser for hvilke fordeler man får.

 

Bill Gates sa også en gang at 640kb ram var mer enn nok enn man noen gang ville trenge. :)

Lenke til kommentar

Apple burde heller jobbe med UI'et. Per dags dato er det mer eller mindre en forstørret utgave av iOS. Det er så utrolig mye som kan utnyttes bedre med tanke på sjermstørrelsen og da snakker jeg primært om konfiguering av hjemme skjermen. Widgets er også en stor mangel. Jeg ser hvordan det kan bli overflødig på en iPhone, men det er absolutt noe iPaden sårt trenger.

Lenke til kommentar

Ser flott ut det. Men leste at iPhone 5 skulle ha samme prosessor. Er ikke det egentlig sløsing? Hva skal man med, ev. 4 kjerner på en mobil prosessor. Er det behov for at iPhone blir kjappere? Skjermen er jo så liten at ddet jo grenser for hvilke fordeler man får.

 

Bill Gates sa også en gang at 640kb ram var mer enn nok enn man noen gang ville trenge. :)

 

Vel, det er en myte at han sa det. Men poenget gjelder. Sikkert noen som kunne finne på å tenke det.

 

Jeg synes Apple må begynne å prioritere iPad. Det er latterlig at de gir ut iPad, så ikke mange månedene etter gir de ut iPhone med dobbelt så mye RAM, langt høyere pikseltetthet, to kameraer, multitasking (iPad fikk ikke dette før i november) osv osv. iPad ligger liksom nesten et år etter iPhone. iPad er en langt større enhet og burde derfor i alle fall være noe kraftigere. Slik er det ikke i dag. At prosessoren er sliten merker jeg godt når jeg surfer på tunge nettsider. Spesielt på en rask linje er en desktop-nettleser laaangt raskere enn Safari på nedlasting og rendring av sider. Mange ignorerer dette, men iPad er ikke "den beste internettopplevelsen" før man kan surfe kjapt som på desktop. Og den er ikke "magisk og revolusjonerende" før den er bedre enn iPhone som kom året før. Men liker iPad-en min. Blir vel en iPad 2 når den kommer. Liker det jeg hører om hva som kommer, men håper virkelig de gir den mer enn 512 MB RAM. Kom igjen Apple, så mye har mange mobiltelefoner hatt i lange tider! Dessuten håper jeg virkelig på USB-port, støtte for å bruke den som masselagringsenhet, og ikke minst støtte for langt flere videoformater ut av boksen - men jeg vet jeg trolig kan se langt etter dette.

 

Og håper for Guds skyld de får til et bedre notification-system. Det de har i dag suger hardt. Og som en over her sa, det er greit at iPhone ikke har noe annet enn bare knapper til apps på hjemmeskjermene, men iPad er såpass stor at den burde kunne få noe mer.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Ser flott ut det. Men leste at iPhone 5 skulle ha samme prosessor. Er ikke det egentlig sløsing? Hva skal man med, ev. 4 kjerner på en mobil prosessor. Er det behov for at iPhone blir kjappere? Skjermen er jo så liten at ddet jo grenser for hvilke fordeler man får.

 

Bill Gates sa også en gang at 640kb ram var mer enn nok enn man noen gang ville trenge. :)

 

Det var ikke det jeg mente, men det visste du vel. Poenget er at fokus er kun på kraft. Ikke så mange nye funksjoner. Er jo litt kjedelig med en mobil med 1 tb minne, 60 kjerners prosessor og 500 gig minne på skjermkortet om mobilene ikke har noen funksjoner som krever dette.

Også batteri da. Men det skjer jo ting der også. Men herlighet, kjør på så kan jeg fortelle alle vennene mine at mobilen min går pc`en deres en høy gang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...