Gå til innhold

Windows 7 SP1 rett rundt hjørnet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Uansett så snakker vi vel om den Engelske versjonen her, den Norske W7 SP1 kommer vel først rundt Juni ?

Det er ute norsk versjon også.... merkelig.... Normalt er jo noen kvartal senere..

Lenke til kommentar

Hvordan vet jeg om jeg har USB3 støttet ?

I følge enhets-behandlingen er det noen usb greier jeg mangler driver til.

Et driver søk finner heller ingen driver

 

Det letteste er vel å bare sjekke spesifikasjonene til hovedkortet du har. Da vil det normalt være klart markert om hovedkortet har USB3. USB3 er fremdeles ikke veldig mye brukt, og bare en mindre del av nye kort har dette. De fleste av modellene med USB3 jeg har sett så langt har som regel "USB3" i modelltittelen siden de som regel er spesielle variasjoner av andre kort som har fått en ekstra USB3 chip på seg, og koster en hundrings eller to mer enn standardvariantene.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvordan vet jeg om jeg har USB3 støttet ?

I følge enhets-behandlingen er det noen usb greier jeg mangler driver til.

Et driver søk finner heller ingen driver

 

Det letteste er vel å bare sjekke spesifikasjonene til hovedkortet du har. Da vil det normalt være klart markert om hovedkortet har USB3. USB3 er fremdeles ikke veldig mye brukt, og bare en mindre del av nye kort har dette. De fleste av modellene med USB3 jeg har sett så langt har som regel "USB3" i modelltittelen siden de som regel er spesielle variasjoner av andre kort som har fått en ekstra USB3 chip på seg, og koster en hundrings eller to mer enn standardvariantene.

 

-Stigma

 

i følge beskrivelsen så skal hovedkortet ha usb støtte.

2 stk usb tilkoblinger med en annen farge.

Det var også derfor det ble kjøpt

 

nå er jeg mest interessert å finne ut om USB under andre enheter er USB3 kontrolleren som jeg ikke finner driver til.

Lenke til kommentar

RemoteFX er spennende da - men kommer den til vanlige utgaver slik som win7 ultimate np med SP1? Frem til nå så den bare vært på windows server slik jeg forstår det.

 

-Stigma

Fungerer i alle fall i virtuelle Windows 7-klienter, så lenge det er en hyper-v server med DirectX 10.0-skjermkort. Vil være rart om det ikke også vil være mulig å kjøre remoteFX mot en "vanlig" Windows 7-klient.

http://www.msteched.com/2010/NorthAmerica/VIR305

Lenke til kommentar

RemoteFX er spennende da - men kommer den til vanlige utgaver slik som win7 ultimate np med SP1? Frem til nå så den bare vært på windows server slik jeg forstår det.

 

-Stigma

Fungerer i alle fall i virtuelle Windows 7-klienter, så lenge det er en hyper-v server med DirectX 10.0-skjermkort. Vil være rart om det ikke også vil være mulig å kjøre remoteFX mot en "vanlig" Windows 7-klient.

http://www.msteched.com/2010/NorthAmerica/VIR305

 

Hmmm, ja det er interessant, men jeg håper på at det vil være mulig med tid og stunder å få til det samme via remote desktop til vanlige maskiner også. Da vil det plutselig bli mulig å spille eller bruke andre 3D programmer på en lett laptop uten spesiell 3D funksjonalitet så lenge host maskinen har hardwaren som trengs. Det ville fort bli veldig nyttig :) Jeg vet ikke om det er noen teknisk egrunnelse bak hvorfor det evt. er problematisk å få til dog...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...