Gå til innhold

MSI med APU-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har dere planlagt å lage en egen artikkel for alle hovedkort med f.eks fusion eller sandybrige? la meg bare stoppe dere. hva med å lage en litt mer ferdig artikkel der dere samler de hovedkortene dere vet blir lansert i norge. som f.eks amobil gjør: her er januar fusion produktene eller noe lignene.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Å ha "januar fusion produkt", blir litt feil ettersom det er for generelt.

 

Det er litt annerledes med hardware.no i forskjell til amobil.

Amobil dekker kun mobiler(og gps?) og har derfor et langt smalere spekter de må dekke enn hardware.

Som dekker alt fra gaming ustyr, til routere, programvare, skjermkort osv osv osv.

 

Men f.eks. en oppsummering før eller etter måneden, med de største nyhetene, nykommeren osv av alt hardware.no dekker, hadde nok våre en bedre ide.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva menes det med ekstra rask ladning over USB?

Er vel ganske logisk at det blir konsentrert mer strøm til den USB-porten som du skal lade på?

Kan du forklare hvordan man kan konsentrere strømmen til en USB-port? Menes det da å øke spenningen?

Strømstyrken øker til maksimale 1.5A :-)

Trenger du noe videre forklaring foreslår jeg at du googler litt selv, er ikke akkurat noe elektriker selv.

Lenke til kommentar

En ting som er verd å merke seg er at kortet til MSI ikke kommer med DVI-utgang.

 

Synd det ikke har eSATA. Asus E35MI-I Deluxe og Sapphire Pure Fusion Mini E350 har begge to eSATA, men sistnevnte krever dessverre minne av typen SODIMM. Asus sitt kort virker svært lovende, da ting tyder på at det er passivt kjølt (kilde). Det kommer sannsynligvis til å bli relativt dyrt med Wifi, Bluetooth og ekstra USB3, så vi får håpe det kommer en billigere vanillaversjon.

 

i4a39e723883293d56a996c23d84c2094.jpg

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

4x båndbredde i PCI-e slotten ?

Vil det si at hvis jeg har 16x båndbredde i min så er den 4x bedere ?

 

 

 

Og en ting ang HTPC: Litt lyst å bygge en liten HTPC selv i fremtiden, men ikke sikkert på det med software osv.

 

Bruker de fleste Vanlig windows 7 eller Windows Media Server (?) eller linux ?

Har de filmene på en hdd og bare spiller av via hdmi ?

(Er veldig interessert i det med HTPc, men kan lite om det)

Lenke til kommentar

4x er mer en nok til den bruk som er ment med den porten. man vil ha merkbart ytelsetap på skjermkort ved ca 1x på en i7 cpu og f.eks et HD5870 kort. (lett målbart.) foreløpig "trenger" ikke skjermkort no serlig mer en ca 8x .

http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_5870_PCI-Express_Scaling/1.html

 

edit:

på 4x opplever man ca 5% reduksjon i ytelse på et highend system.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

på 4x opplever man ca 5% reduksjon i ytelse på et highend system.

Bare for å klargjøre litt for de som kanskje ikke vet det:

Mindre ytelse gjelder altså hvis du setter inn et highend grafikkort i dette hovedkortet kontra et hovedkort med x16. Det er langt utenfor bruksområdet til dette hovedkortet. Selv fysisk størrelse på et slikt grafikkort er av helt andre proporsjoner.

 

Det er derfor meget usannsynlig at x4 pci-e hastighet blir noen flaskehals for noen i forbindelse med dette hovedkortet.

Lenke til kommentar

Og en ting ang HTPC: Litt lyst å bygge en liten HTPC selv i fremtiden, men ikke sikkert på det med software osv.

 

Bruker de fleste Vanlig windows 7 eller Windows Media Server (?) eller linux ?

Har de filmene på en hdd og bare spiller av via hdmi ?

(Er veldig interessert i det med HTPc, men kan lite om det)

 

HTPC gjør din underholdningshverdag super, og den dagen din htpc kneler da merker du hvor viktig den var. Tro meg. Er kjipern hos meg om dagen som må bruke en syvio x9 nå.

 

Om du feks har en reciever som du har koblet kinolyd eller stereolyd for den del så kan du enkelt ta lyd og bilde direkte via HDMI. Da har du god lyd på stereoannlegget og bildet på TV.

 

Det beste er enkelheten, brukergrensesnittet med albumcover etc.

Du slipper kraglete setup med delay /usync på stemme/bilde på filmer og du har både filmer, bildesamling og musikk tilgjengelig på enkleste sett. Dessuten gjør en HTPC om TV'n din til en STOOR pc-skjerm og hva er vel bedre enn det?

 

Selv sverger jeg til

xbmc. Xbmc er laget for windows, Linux,og OSX/apple tv. Den går på toppen av ditt eksisterende os.

Vet at mange også liker Boxee. Som xbmc er også boxee noe som går utenpå ditt os, slik at du bruker det os du liker best. Om du ønsker å teste ut Linux kan du med fordel teste ut element. Element er bygget på (x)Ubuntu Linux og er lar deg enkelt installere plug ins og utvidelser. Supert GUI, stabilt, rett og slett bra.

 

Har selv brukt Linux i bunn på xbmc og var svært fornøyd. Men om du ikke har brukt linux eller ikke har ork til å teste ut så kjør xbmc eller boxee på toppen av det favoritt OS. Da er du kjapt igang med alle fordelene med "3m GUI" og får det beste fra både pc og TV.

 

 

 

 

 

 

mstream2.jpg

 

mstream3.jpg

 

mstream5.jpg

 

mstream6.jpg

 

screenshot068d.jpg

 

 

 

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...