Gå til innhold

Monster-TV fra Mitsubishi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidligere modeller fra Mitsubishi (inkl. laser-modellene) har ikke kunne målt seg mot toppmodellene i plasma fra Panasonic og Samsung, men har vært ganske billige i forhold til størrelsen, samt lav vekt for laser-modellene. Men personlig foretrekker jeg kvalitet i likhet med de fleste andre entusiaster. Mitsubishis modeller har heller ikke vært godt tilgjengelig i Europa.

Lenke til kommentar

Er ikke plasma DLP?

På ingen måte. DLP går veldig forenklet ut på at en eller flere lyskilder lyser mot en brikke med mange små speil, vinklingen på speilene avgjør hvor lys hver enkelt piksel blir, før lyset reflekteres ut gjennom en linse. DLP-TVer har typisk tre lamper, R, G og B, mange projektorer har et fargehjul som spinner fremfor lyskilden.

 

Les litt i Wikipedia om du vil vite mer.

Lenke til kommentar

Klarer ikke la være å tenke: "Hvor kan jeg plassere den, da? :hmm: "

 

Men kan bli en stund til jeg vil ha noe mer enn 60" i stuen. Det dedikerte TV-rommet, derimot.. :hmm:

 

I alle fall fint at det kommer litt CES-nyheter på Audiovisuelt også :)

 

Edit: Fant via facebook.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Dette er vel bare en bakprojeksjonstv med 3d-støtte?

Ja.

 

Den er dermed ikke så flat som man kan få inntrykk av fra bildet i artikkelen. Jeg vil gjette på minst 15 cm tykkelse. Selv om jeg har problemer med å forstå hvordan litt mindre TVer med denne teknologien klarer å være så "tynne".

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor TVene skal være så tynne...

Hvis jeg kunne valgt en god og stor TV som var 40-50cm tykk, hadde jeg gjerne gjort det... Man flytter ikke akkurat TVen så ofte at det gjør noe. Jeg kan forstå at noen vil ha mindre enn dette... Men mindre enn 10 cm har jeg vanskelig for å forstå...

Lenke til kommentar

Spørsmålet jeg stiller er heller, hvorfor skal de være så tykke, et lcd-panel er ikke, og har aldri vært mer enn noen mm tykke, og med de nye LED-baklysene er det ikke mange mm der heller. Hjelper ikke å lage en tykk boks når panelene uansett ikke er tykkere.

 

Er jo dessuten ikke like pent å henge opp noe som er 50cm tykt på veggen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...