Gå til innhold

Test: Intel Core i5 2500K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er den integrerte grafikkprosessoren, da?

 

 

MrHanky:http://www.anandtech.com/Show/Index/4083?cPage=19&all=False&sort=0&page=11&slug=the-sandy-bridge-review-intel-core-i5-2600k-i5-2500k-and-core-i3-2100-tested

 

test av slike cpu'er som dette bør inkludere intrigrert grafikk ytelse. og det er rett å slett bare dorlig de ikke har testet den delen før testen ble publisert.

edit: ytelse ser ut til å være ca den samme som med hd5450.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Men hva gjør egentlig den integrerte grafikkløsningen når man har et aktivt dedikert skjermkort? Trekker det strøm eller deaktiverer det seg selv?

Foreløpig blir den bare deaktivert.

Men på sikt kan det være aktuelt å ha løsninger ala Nvidia Optimus også på desktop. Nvidia og Intel jobber med dette...

Lenke til kommentar

@Roy EOverklokke den litt bedre enn de klarte på hardware.no er du grei... alle andre steder får den lett opp i 4,5-4,9ghz. Gratulerer med raskt innkjøp...

 

Kommer nå an på om dem klarer å få den stabil også.

 

Jeg tror jeg uansett venter til 2011 sokkelen eller 6 kjernern kommer. Ikke helt overbevist om utbytting enda.

Lenke til kommentar

Ved å øke arbeidsspenningen til noe over 1,3 volt, kjørte prosessoren stabilt på 4,3 GHz. Ved mer spenning og justeringer i BIOS er vi overbevist om at prosessoren kan klare enda høyere frekvenser. ">Les mer</a>

 

Føler det mangler en setning på slutten der.

Hvorfor stoppet dere?

 

Og hvorfor ikke teste den integrerte GPU'en i samme slengen?

 

Jeg var spent før jeg begynte å lese, og meget overasket når jeg hadde lest noen sider siden den sparket så bra fra seg, helt til jeg fant ut at dere bare haddet testet prosessor-delen :(

Lenke til kommentar

Ved å øke arbeidsspenningen til noe over 1,3 volt, kjørte prosessoren stabilt på 4,3 GHz. Ved mer spenning og justeringer i BIOS er vi overbevist om at prosessoren kan klare enda høyere frekvenser. ">Les mer</a>

 

Føler det mangler en setning på slutten der.

Hvorfor stoppet dere?

 

Og hvorfor ikke teste den integrerte GPU'en i samme slengen?

 

Jeg var spent før jeg begynte å lese, og meget overasket når jeg hadde lest noen sider siden den sparket så bra fra seg, helt til jeg fant ut at dere bare haddet testet prosessor-delen :(

 

 

 

 

Hovedkortet, eller rettere sagt brikkesettet til hovedkortet de har fått tilsendt støtter ikke grafikkdelen, så regner med at det er derfor den ikke er testet

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...