Gå til innhold

Her er Asus' fire nye nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen er forventet å komme på mellom ... ? What?

 

Haha stussa på den selv. Var flere ting som skurra litt, om man skal være pirkete:

 

"I likhet med Eee Pad Memo får den et fem megapikslers kamera i front og et 1,2 megapikslers kamera i front."

 

"Det ser imidlertid ut til at Transformer kommer med 64 MB lagringsminne."

 

:tease:

Lenke til kommentar

Har allerede satt av penger til en Eee Pad Slider. Ser veldig bra ut, men stusser over at de har valgt bluetooth v2.1 og USB v2.0.

Hvorfor ikke v3.0????!!!!

 

Så har den bare støtte for microSD (max 32 gb).

Hvorfor ikke vanlig SD som i skrivende stund har kapasitet på 128gb??

Lenke til kommentar

Men jeg skjønner ikke at ikke denne nyheten legges under Hardware.no..??

 

amobil.no driver jo med telefoner, ikke sant?

Nå er vel dette ikke noe telefoner? Uansett så er det utrolig sterke konkurrenter i dette markedet. Etter og fiklet litt med en iphone i julehelgen fikk jeg litt lyst på ett lesebrett.
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at windows paden er den som fristet minst?

 

-12" skjerm på en pad høres alt for stort ut. 10" skal være vanskelig å holde med en hånd, 12" må være umulig å holde med en hånd.

 

-Intel core i5 og en 12" sørger vel for at batteritiden blir mye dårligere enn andre padder. Den får kanskje plass til større batteri, men da blir den også en del tyngre.

 

Jeg klarer ikke helt å se bruksområdet til en slik pad, men kanskje det bare er jeg som ikke ser det?.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men i helv... Hvorfor kunne de ikke ha laget Slate-en som Slider eller Transformer? Da kunne maskinen blitt ideell. Det er mye nødvendig på windows som ikke egner seg for touch. Android-enhetene har hverken programmer eller maskinvare for mitt arbeid.

 

Får vel greie meg med HPs TX2-serie en stund til, selv om de er vel tunge og klumpete :(

Lenke til kommentar

Se på bildet av 12-tommeren. Sen ser ikke akkurat slank ut for å si det sånn og det kan den umulig være med en Core i5-prosessor. Den drar jo rimelig mye strøm i forhold til de andre prosessorene og da må den jo nødvendigvis ha et mye større og tyngre batteri for å få nogen lunde batteritid. Men den må jo nødvendigvis ha en litt kraftig prosessor for å kunne dra Windows 7 smidig. Alt dette gjør selvsagt utslag på prisen. 7000 kr er ikke akkurat billig når de andre brettene går for halve prisen. Man bør nok også legge til noen hundrelapper for å slippe å kjøre Windows 7 fra en så liten SSD som 32 GB.

 

IMonsen, du er ikke alene om å synes at Slate-versjonen virker minst interessant av disse.

Lenke til kommentar

Simen1:

 

Ep121 leveres med core i5, og så vidt jeg har skjønt veier den litt i overkant av ett kilo, og har en batteritid under 5 timer (en hands-on artikkel sier de fikk 3.5 timer med normal bruk ut av den.) EP121 starter på 1000$ for 32GB SDD og 2 GB ram, og 1100$ for 64 GB SDD og 4 GB ram. I Norge tipper jeg den vil ligge på melom 8000 og 10000 kroner.

 

EP121 har også en aktiv Wacom digitizer med wacom stylus, og en kapasitiv touchscreen. Den er nok ment mest for bruk i arbeid og denslags (profesjonelle artister, arkitekter, bedrifter som kjører mye Windows software osv.)

Endret av Hwoarang
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...