Gå til innhold

Skybasert lagringsløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig å koble opp en selvbygd server til denne enheten får så å ha eit par tb i skyen?

Det ser ikke sånn ut, men man kan utvide Home Media Network Hard Drive med en ekstern USB-drive og skaffe seg et par TB ekstra på den måten.

 

Forøvrig, "Personal Cloud" høres omtrent like logisk ut som "Local Remote Storage" ...

 

Det skal bli interessant å se om iOmega vil lykkes bedre enn HP gjorde med sine X510 Data Vault og MediaSmart Server (som innholdsmessig tilbyr mye av det samme). [HP har besluttet å ikke videreføre disse to produktlinjene, muligens fordi de aldri oppnådde et stort nok volum sammenlignet med HP's kjerneprodukter.]

Lenke til kommentar

Dette blir kanskje et dumt spørsmål, men, som privatperson, er det noen fordeler for meg ved å bruke en slik skybasert lagringsløsning som er beskrevet her kontra å bare sette opp en FTP-server fra den stasjonære PCen min?

Hvis en filserver med FTP-aksess er alt du trenger, så er vel den eneste fordelen med iOmega-boksen at den bruker mindre strøm enn en vanlig PC. (Og kanskje er litt enklere å logge seg på.)

 

Så lenge denne boksen står tilkoblet ditt eget lokale nettverk synes jeg det nesten blir misvisende å kalle det "Skybasert lagringsløsning" ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...