Gå til innhold

Artikkel: Anonymous under lupen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uten at det finnes bekreftede rapporter på det, er det lett å tenke seg at medlemmer av Anon gikk gjennom posten hans og fjernet alle brev som stammet fra retten.

Det er ikke det som menes i artikkelen du har lest. Rasisten visste at han hadde en dårlig sak, så han motsatte seg å motta noe post fra retten. Det er snakk om rekomenderte brev her - slike som postmannen kommer med og man må skrive under på personlig at man har mottatt. Han saksøkte nettsidene for å skremme dem - det virker ikke som han trodde noe på saken sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra wikipedia artikkelen:

 

[Anonymous is] the first internet-based superconsciousness. Anonymous is a group, in the sense that a flock of birds is a group. How do you know they're a group? Because they're travelling in the same direction. At any given moment, more birds could join, leave, peel off in another direction entirely.

 

—Landers, Chris, Baltimore City Paper, April 2, 2008.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var enda en bra artikkel. Stå på Dahl.

 

Du kunne godt nevnt opphavet til navnet, som er at siden internett begynte har alle former for chat, imageboard, forumer, etc. hatt "Anonymous[#]" som default navn. Dette har ført til at Anonymous er det nicket på internett som er mest brukt, har postet flest ting, og legger raskest merke til alt mulig rart. Ressursene denne besitter er også på størrelse med store organisasjoner.

 

Bare som et morsomt eksempel vil jeg trekke frem Folding@Home:

post-163450-0-36074400-1293745560_thumb.png

Anonymous produserer 3,5 millioner poeng om dagen, til sammenligning har hardware.no ca 1 million poeng om dagen, og vi ligger på 25 plass i verden. 3,5 millioner tilsvarer 8. plass i verden (lag plass).

Om man tar med "PS3" som er standard for playstation og er "Anonymous playstation" er det 4,8 millioner, som tilsvarer 5. plass i verden for lag.

Total poeng har også Anonymous ca like mye som verdens beste lag.

 

EDIT: man kan også si måten Anonymous er organisert på er en distribuert "hive-mind". Siden de fleste internettaktivister har en del til felles vil man kunne finne visse personlighetstrekk ved Anonymous' hive-mind. Som nevnte til tider barnslige humor, stort potensial for hacking/cracking, og en forkjærlighet for søte dyr med tilhørende mangel på toleranse for mishandling av slike.

 

EDIT2: Det hadde også vært morsomt å nevne at det fra tid til annen har vært folk på forumet som har spekulert at Simen1 er et lignende kollektiv av mensker pga den store mengden kunnskap og antallet poster, samt korte responstid.

Endret av GullLars
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Veldig god artikkel! Mye god informasjon, og spennende lesning!

Har ikke noe problem med noe av det disse personene har gjort, eller aksjonene de har satt i gang. Foreløpig har de ialleafall min støtte, og det er interessant å se hvordan man på slutten av 2010 kan aksjonere mot saker en er i mot. Hvilke virkemidler en tar i bruk.

Kunne meget godt tenkt meg å delta på disse aksjonene, men er redd jeg ikke har datakunnskapene som kreves :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at de angriper pedofile nettverk er noe jeg støtter meg opp fult, men det å angripe Visa og Mastercard er rett og slett bare unødvendig. Slike angrep skader Anonumous mer enn det gjør godt for denne gruppen. Forøvrig å komme med trusler med å angripe Arbeiderpartiets side om DLD blir innført er, selvsagt min egen mening, unødvendig og viser hvor lite respekt enkelte av gruppens følgere er.

 

Oppsummert for min del er jeg mest kritisk til Anonymous pga enkelte av deres støtte til blant annet Wikileaks og Piratbay, men igjen ser jeg jeg positiv på at de er med på å få lys på enkelte saker og nøkkel personer som er med på å gjøre noe kriminelt..

Lenke til kommentar
Kunne meget godt tenkt meg å delta på disse aksjonene, men er redd jeg ikke har datakunnskapene som kreves :)

Det er ikke værre enn å følge en liste på noen få punkter som lages av de mer erfarne for de som er mindre erfarne. Du har 2 hovedtyper som deltar i disse aksjonene, hackerne som organiserer og tilrettelegger, og "script-kids" som får tildelt arbeid og deltar ved å kjøre et script (enkelt lite program) og donnere båndbredde.

Jeg har selv ikke deltatt i noe av dette, men vil kanskje vurdere det senere i enkelte aksjoner avhengig av hvordan ting utvikler seg. Når man sitter på en fiberlinje kan man bidra en del...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...