Gå til innhold

Lønnsom kamp mot spam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

First ;)

 

Vel, noen kan jo argumentere for at spammere igjen bruker kyniske meoder for å markedsføre sine produkter. Så hvis ingen heuristiske teknologiske metoder gjør det mulig for oss å 100% ignorere spam. Så vil jeg si at dette def. gjør at mennesker som tjener store penger på masseutsendelser tenker seg om 2 ganger.

Lenke til kommentar

Så bra!

 

Kyniske metoder?

Mange mener Balsam tar denne hatkampanjen litt for langt. Noen av kritikerne hevder han mer eller mindre tvinger flere bedrifter til å gå til en dyr rettsak, i stedet for at de betaler en forholdsvis liten sum i et forlik. Det er også blitt avslørt at Balsam har over hundre e-postkonti, og skal angivelig bruke disse som "fluepapir" for spam.

Kynisk? Hvis det er noen som er kynisk her så er det selskapene som bryter loven og er så feige at de ikke vil ta konsekvensene av det. Det er bare en måte å få bukt med internett-ugresset: Bruke kraftig ugressmiddel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Finnes ikke kyniske handlinger mot spammere i min verden. Hadde de samlet i hop alle spammerne i verden og gasset dem ihjel live på nettet hadde jeg vært den første til å trykke "like". Blant spammere inkluderer jeg da også visse norske selskaper som ikke respekterer reservasjon mot telefonsalg.

Lenke til kommentar

Egentlig en litt pussig sak det der...

 

Men godt at noen endelig tar opp kampen mot bermen.

 

Jeg får (eller rettere sagt jeg fikk) en del reklame på faksen før, men hver eneste gang så sendte jeg arket i retur på det nummeret det sto at man kunne bestille.

 

Jeg koste meg med følelsen over at vedkommende i andre enden måtte sløse vekk tiden sin på blanke bestillings skjemaer.

 

Eller så sendte jeg jo en stein til Nigeria da.. Det var jo en morro sak som skapte furore på forumet her før moderatorene stengte tråden.

 

Tror forsåvidt det beste og mest effektive virkemidlet mot spam er rett og slett å drite i å benytte tilbudene.

Lenke til kommentar

 

Der var den ja.. mimre... Det er fortsatt deilig å tenke på den svindleren som sendte meg en illsint e-post hvor han kjeftet på at jeg hadde sendt han en stein.

 

Regner men han hadde litt større forventninger når hentelappen kom :D

 

Kanskje han måtte labbe gjennom ørkenen for å komme dit også

 

Og slik havnet et stykke Norge i Nigeria i alle fall :D

Lenke til kommentar

 

Der var den ja.. mimre... Det er fortsatt deilig å tenke på den svindleren som sendte meg en illsint e-post hvor han kjeftet på at jeg hadde sendt han en stein.

 

Regner men han hadde litt større forventninger når hentelappen kom :D

 

Kanskje han måtte labbe gjennom ørkenen for å komme dit også

 

Og slik havnet et stykke Norge i Nigeria i alle fall :D

 

Haha! Fantastisk! Er det noen endelig finale på story'n da den ikke finnes på forumets tråder? Eller har Nigerianske "hackere" ryddet alt på nettet vedgåendende denne saken? x)

Lenke til kommentar

Bare fint så langt jeg ser det. Dette er nok den eneste måten man noen gang vil få redusert mengden spam - utenom å bedre de tekniske løsningene for reduser misbruk altså.

 

Så lenge han har god kontroll på at det faktisk er spammere han går etter (og det må jo være enkelt å kontrollere og bevise) så fortjener de jo akkurat hva de får. Jeg mener - ikke bare får de sin karmiske belønning men også akkurat det de fortjener i forhold til loven.

 

Det jeg derimot ikke støtter selvfølgelig er jo de som blir så irrasjonellt sinte og føleselsstyrte at de faktisk sporer opp og går til fysisk anngrep på sånne folk (det har hendt).

 

Om noe så burde mannen bli sponset for arbeidet sitt. De indirekte besparingene han gjør for samfunnet - ISPene - og spam-mottakerene er jo gull verdt. De totale skadevirkingene av spam som han hjelper kraftig i å redusere er sansynligvis beløper langt over det rettsakene gjelder.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Haha! Fantastisk! Er det noen endelig finale på story'n da den ikke finnes på forumets tråder? Eller har Nigerianske "hackere" ryddet alt på nettet vedgåendende denne saken? x)

 

Joda... bilder av steinen og konklusjon og alt sammen lå på bloggen min den gang... Dessverre så sa jeg opp den nettsiden og alt sammen er derfor borte nå :X

 

Hadde vært en fristende tanke å legge skylden på Nigerianske hackere her, men må nok dessverre adresseres min latskap :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...