Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 6950


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg stiller meg litt undrende til at kortet får minus fordi det ikke har noen direkte konkurrenter. At det ikke finnes et godt alternativ i samme prisklasse (muligens bortsett fra overklokkede GTX 470) er da et pluss, ikke et minus. Hvis du vil vektlegge at tomrommet HD 6950 befinner seg i kansjek vil forsvinne, kan du jo heller skrive:

 

+ Har ingen direkte konkurrenter

 

- ... Men kan komme til å få det snart (GTX 560).

 

Ellers en fin anmeldelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg stiller meg litt undrende til at kortet får minus fordi det ikke har noen direkte konkurrenter. At det ikke finnes et godt alternativ i samme prisklasse (muligens bortsett fra overklokkede GTX 470) er da et pluss, ikke et minus. Hvis du vil vektlegge at tomrommet HD 6950 befinner seg i kansjek vil forsvinne, kan du jo heller skrive:

 

+ Har ingen direkte konkurrenter

 

- ... Men kan komme til å få det snart (GTX 560).

 

Ellers en fin anmeldelse.

 

Også et godt poeng! :-)

Når det gjelder grunnen til at jeg satt dette som minus, så er det forklart i siste avsnitt.

Lenke til kommentar
Men, vi er på forbrukerens side og vil derfor sterkt råde deg til å vente litt på Nvidias motsvar. Se hva det skjermkortet har og tilby, og bestem deg da. Nøyaktig når dette kortet lanseres vet vi derimot ikke, så foreløpig ser AMD ut til å tilby et klart godt valg.

Denne var ganske unødvendig i mine øyne :

1 : Lansering og tilgjengelighet er ikke det samme. Det samme gjelder for Nvidia, så selv om det blir lansert om en måned så kan kortene først begynne å være tilgjengelig langt senere.

2 : Skal man hele tiden vente på at det kan komme et bedre produkt så kan det bli mye venting , klart jeg har selv anbefalt det på forumet men en artikkel bør ha litt mer håndfast informasjon om eventuel lansering for å bruke det som et argument for at man skal vente selv om tråden får en såkalt "Anbefalt".

3 : Å være på forbrukernes side er å gi gode anbefalninger på hva som lønner seg akkurat nå eller om man vet konkret at et langt bedre produkt kommer om kort tid. Er man usikker på om kommende produkt kommer til å bli såpass bedre at det er verdt å vente så kan man jo like så godt ikke nevne det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1292960734' post='16666409']

Har vi noen grunn til å tro at 560 kommer snart? Og har vi noen grunn til å tro at det ikke bare er en høyere klokket 460 gtx(som det finnes masse av på markedet allerede)?

Brikker (GF114) er i masseproduksjon allerede, og nei... Det er ikke "bare en høyere klokket GTX 460"

Blir noen shadere ekstra,litt høyere klokk og ørlite lavere tdp.mer spennende blir ikke :roll:

Både som singelkort er dette et av de beste bang/buck korta,skal du power/buck er 6950 CF det beste du kan kjøpe i følge de seriøse reviews.

AMD har virkelig gjort en utrolig jobb med CF på 6xxx serien :thumbup:

Endret av Dudeson
Lenke til kommentar

Legger merke til hva du får i HD6950 i forhold til fjorårets suksess HD5870:

 

-Ytelse stort sett lik eller bedre

-ca 25% billigere

-ca 25% lavere effektforbruk (load)

-13 grader lavere temperatur (load)

-Mindre støy (5870 støyet bra)

 

Løp og kjøp, ville jeg si. KAN hende GTX560 blir LITT raskere, men ikke med alle disse fordelene. Og man må vente...

Lenke til kommentar

Liker at AMD fokuserer på strømforbruk og temperaturer på de nye kortene sine! Datamaskinene gikk fra å være gigantiske og slukte enorme mengder strøm, men så ble de mindre og mindre. Nå må vi passe oss så de ikke ender opp med å bli gigantiske strømslukende monstre igjen, og det er det AMD gjør nå. :)

Endret av Benny
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1292960734' post='16666409']

Har vi noen grunn til å tro at 560 kommer snart? Og har vi noen grunn til å tro at det ikke bare er en høyere klokket 460 gtx(som det finnes masse av på markedet allerede)?

Brikker (GF114) er i masseproduksjon allerede, og nei... Det er ikke "bare en høyere klokket GTX 460"

 

Du har visst rett. Trodde ikke nvidia fikk tid til å lage en ny "die" så raskt. De har ikke akkurat laget nye "dies" i høyt tempo siden 8800 gtx. Trodde de skulle lage en ny toppmodell og degradere alle de andre modellene et hakk. Slik som 9800 gtx+ -> 250 gtx

Lenke til kommentar
Men, vi er på forbrukerens side og vil derfor sterkt råde deg til å vente litt på Nvidias motsvar. Se hva det skjermkortet har og tilby, og bestem deg da. Nøyaktig når dette kortet lanseres vet vi derimot ikke, så foreløpig ser AMD ut til å tilby et klart godt valg.

Denne var ganske unødvendig i mine øyne :

1 : Lansering og tilgjengelighet er ikke det samme. Det samme gjelder for Nvidia, så selv om det blir lansert om en måned så kan kortene først begynne å være tilgjengelig langt senere.

2 : Skal man hele tiden vente på at det kan komme et bedre produkt så kan det bli mye venting , klart jeg har selv anbefalt det på forumet men en artikkel bør ha litt mer håndfast informasjon om eventuel lansering for å bruke det som et argument for at man skal vente selv om tråden får en såkalt "Anbefalt".

3 : Å være på forbrukernes side er å gi gode anbefalninger på hva som lønner seg akkurat nå eller om man vet konkret at et langt bedre produkt kommer om kort tid. Er man usikker på om kommende produkt kommer til å bli såpass bedre at det er verdt å vente så kan man jo like så godt ikke nevne det.

+1

Dette syntes jeg var direkte tåpelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...