Gå til innhold

Nokia med Windows Phone 7?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Turn 360 degrees and walk away...

 

Har vansker for å tro at de kommer noen vei med windows phone når de så hardt har nektet å bruke android eller noe som ikke er nokia-utviklet.

 

Er dessuten sterkt uimponert av windows phone 7 for den delen.

Bare for å kverulere litt, men har vanskelig med å se at du kommer bort hvis du snur deg rundt 360° og fortsetter.

 

 

 

 

 

Ellers så tror jeg ikke det hadde gjort noe for Nokia om de prøvde seg med andre systemer, kanskje som største produsent så kan de tjene litt på å dekke enda flere brukerønsker.

 

 

Lenke til kommentar

Det ville blitt litt av ei bombe om dette var sant. Men, forhandlinger med Microsoft gjør Nokia (og andre produsenter) kontinuerlig da Microsoft har 99% av PC-markedet og store deler av server-markedet, så hvorfor er "denne" forhandlinen spesiell? Det kan jo være forhandlinger om alt mulig rart knyttet til OS, uten at Nokia begynner å bruke WM7 av den grunn.

 

Men man vet jo aldri. Et alternativ er jo at Nokia for eksempel skal produsere WM7-telefoner for Microsoft, men selv dette virker merkelig. Symbian^3 er bra som det er. Ingen andre er i nærheten mht funksjonalitet, og intefac'en er bra den. Den kan bli bedre, og det vil den bli rett etter nyttår.

Lenke til kommentar

unntatt at ios har et godt potensiale for apps, da porting mellom android, symbian og ios ikke er den største jobben, da alle støtter c++. WP7 derimot støtter ikke c++, microsoft uttalte at det var fordi det skulle være mer dumtelefonsystem.

 

Men alle dumtelefoner siden 2003 har støttet java, noe WP7 heller ikke støtter, så de har absolutt nada programvarekompabilitet med andre plattformer.

 

Noe som i seg selv er så ufattelig latterlig at det ikke finnes ord.

Lenke til kommentar

unntatt at ios har et godt potensiale for apps, da porting mellom android, symbian og ios ikke er den største jobben, da alle støtter c++. WP7 derimot støtter ikke c++, microsoft uttalte at det var fordi det skulle være mer dumtelefonsystem.

 

Men alle dumtelefoner siden 2003 har støttet java, noe WP7 heller ikke støtter, så de har absolutt nada programvarekompabilitet med andre plattformer.

 

Noe som i seg selv er så ufattelig latterlig at det ikke finnes ord.

Tja. Sist jeg sjekka var iOS objective C, Android er og blir Java (dalvik) og Symbian er C++/Qt/Qt quick. Innbiller meg at WM7 er både C#, C++ og visual basic. Det er langt fra snakk om noe enkel måte å porte mellom plattformene rent språkmessig, men det spiiller uansett mindre rolle i forhold til helt forskjellig API og standardbiblioteker. Qt/Qt quick kan i prinsippet også fungere på WM7, men bare hvis Microsoft baker det inn.

Lenke til kommentar

unntatt at ios har et godt potensiale for apps, da porting mellom android, symbian og ios ikke er den største jobben, da alle støtter c++. WP7 derimot støtter ikke c++, microsoft uttalte at det var fordi det skulle være mer dumtelefonsystem.

 

Men alle dumtelefoner siden 2003 har støttet java, noe WP7 heller ikke støtter, så de har absolutt nada programvarekompabilitet med andre plattformer.

 

Noe som i seg selv er så ufattelig latterlig at det ikke finnes ord.

Tja. Sist jeg sjekka var iOS objective C, Android er og blir Java (dalvik) og Symbian er C++/Qt/Qt quick. Innbiller meg at WM7 er både C#, C++ og visual basic. Det er langt fra snakk om noe enkel måte å porte mellom plattformene rent språkmessig, men det spiiller uansett mindre rolle i forhold til helt forskjellig API og standardbiblioteker. Qt/Qt quick kan i prinsippet også fungere på WM7, men bare hvis Microsoft baker det inn.

Forskjellene mellom objecctive C og c++ er mikroskopiske, android kjører fint c++.

 

Du må ikke blande windows mobile og windows phone her. Windows phone støtter kun .net, ingen c++.

Lenke til kommentar

unntatt at ios har et godt potensiale for apps, da porting mellom android, symbian og ios ikke er den største jobben, da alle støtter c++. WP7 derimot støtter ikke c++, microsoft uttalte at det var fordi det skulle være mer dumtelefonsystem.

 

Men alle dumtelefoner siden 2003 har støttet java, noe WP7 heller ikke støtter, så de har absolutt nada programvarekompabilitet med andre plattformer.

 

Noe som i seg selv er så ufattelig latterlig at det ikke finnes ord.

hmm nå er ikke jeg koder, men koderne på jobben skryter nå av hvor mye lettere det er å lage skikkelige apps på WP7 kontra iphone, de har selv utviklet flere av de mest populære appene i norge på app store for forskjellige norske selskaper, men gleder seg til å kunne bruke rammeverket til microsoft på oppdrag fremover.

 

Men jeg er enig i at porting bør være så enkelt som mulig, mest mulig standardisering er bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...