Gå til innhold

Nytt HTPC-kabinett fra Silverstone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært bedre om de skrøt av innebygget IR-mottager... nå aner ikke jeg om de kanskje har det, men det er de færreste HTPC-kabinetter som har dette innebygget, uten at jeg kan forstå hvorfor.

 

Det å skryte av Kensington-lås, derimot... jepp, for de fleste har jo bruk for det i stuen...

 

Det er vel fordi en IR-balster koblet til HTPCen er mer praktisk kanskje?

 

Elelrs treffer ikke dette kabinettet meg personlig i det hele tatt. Har kun en SSD i htpc-kabinettet, plass til mange disker, kensigton-lås og dill er bare unødvendige funksjoner, elelr plas om burde blitt brukt på noe annet. Men det dekekr kanskje en nisje som noen etterspør?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det hadde vært bedre om de skrøt av innebygget IR-mottager... nå aner ikke jeg om de kanskje har det, men det er de færreste HTPC-kabinetter som har dette innebygget, uten at jeg kan forstå hvorfor.

 

Det å skryte av Kensington-lås, derimot... jepp, for de fleste har jo bruk for det i stuen...

 

Det er vel fordi en IR-balster koblet til HTPCen er mer praktisk kanskje?

 

Elelrs treffer ikke dette kabinettet meg personlig i det hele tatt. Har kun en SSD i htpc-kabinettet, plass til mange disker, kensigton-lås og dill er bare unødvendige funksjoner, elelr plas om burde blitt brukt på noe annet. Men det dekekr kanskje en nisje som noen etterspør?

 

AtW

 

Det er ikke alle som har lyst til å drifte to datamaskiner (antar du sikter til en ekstern NAS).

3 x 2 TB er mer enn nok for de fleste, spesielt hvis man spytter på med noen eksterne disker. SSD i HTPC har sine fordeler, men også også ulemper. For eksempel gjør det systemet MYE dyrere og det gir liten lagringsplass.

 

Kensington er i mine øyne helt latterlig å markedsføre, spesielt når de aller fleste som kjøper dette er entusiaster med god peiling. Det skaper bare et bilde av at produktet har så lite å reklamere for at de tar med en så tullete egenskap.

 

Håper det kommer en versjon med display- panel.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg litt lyst til å lage meg ny andre PC...

Flott kabinett, ser ikke så verst ut og med tanke på hvor mange vifter man får inni burde den være kurant med tanke på temp/størrelse/ytelse.

 

I3 prosessor og et lavprofil skjermkort bør gjøre susen sammen med en SSD eller Raptor disk.

 

Får se hva julen bringer inn av goder, kanskje det dukker opp noe ekstra :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bortsett fra prisen kan jeg ikke se noen fordeler med dette kontra f.eks Antec Fusion.

Bortsett fra prisen kan jeg ikke se noen fordeler med GT220 kontra f.eks GTX 460.

Relevant? nei.

 

Nytter ikke å sammenligne produkter i helt forskjellige prisklasser.

Lenke til kommentar

SSD i HTPC har sine fordeler, men også også ulemper. For eksempel gjør det systemet MYE dyrere og det gir liten lagringsplass.

 

 

Jeg kan ikke se at en SSD til 800,- gjør systemet unødvendig dyrere med tanke på hva den gir i både støynivå og opplevd ytelse.

Når har noensinne en SSD vært brukt som lagringsplass???

SSD er en lagringsplass... Man lagrer noe på den, f.eks operativsystem. Ikke noe vits å henge seg opp i detaljer, du forsto hva jeg sa.

 

WD Green og Samsung F3 er stillegående disker, og man får mange GB/krone. Et mediesenter trenger ikke å ha god ytelse. Mange (for eksempel meg) trenger god lagringsplass...

Lenke til kommentar

 

SSD er en lagringsplass... Man lagrer noe på den, f.eks operativsystem. Ikke noe vits å henge seg opp i detaljer, du forsto hva jeg sa.

 

WD Green og Samsung F3 er stillegående disker, og man får mange GB/krone. Et mediesenter trenger ikke å ha god ytelse. Mange (for eksempel meg) trenger god lagringsplass...

Når jeg skriver lagringsplass mener jeg statisk lagring, altså lagring av filmer, musikk, osv. Dette burde jeg kanskje spesifisert i posten min.

Argumentet mitt er at man ikke skal lagre filmer på en SSD, kun OS.

 

I et lite mediesenter har man ofte begrenset med prosessorkraft som igjen fører til et mindre responsivt system. Hvis man i tillegg installerer OS på en 5400rpm lagringsdisk, kan mediesenteret fort bli tregt i bruk. En SSD til OS gjør underverker her mener jeg.

 

Lagring av filmer kan man gjøre på en annen pc og streame over nettverk til mediesenteret. Da slipper man både bråk fra konvensjonelle harddisker og evt begrensning av plass hvis man skulle trenge mer enn 3 HDD-plasser.

 

Selvfølgelig, er man ikke spesielt opptatt av støy, ikke trenger mer plass, og ikke har noe imot at det går litt treigt av og til, så er dette kabinettet kjempegreit uten SSD.

 

SuperRipper

Endret av SuperRipper
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...