Gå til innhold

Opera 11 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker 11 veldig godt, har kjørt Beta en stund. Uvant med tabstacking, der håper jeg det kommer mulighet for å selv navnsette stacken. Ideen er imidlertid meget god!Har imidlertid problemer med å få opp kommentarfeltet i diverse nettaviser, f.eks Nettavisen.no. Noen andre som har noe løsning på det? Blir bare stående en noen blå striper, typisk "innlastingsindikator" som ikke blir borte.

Lenke til kommentar

Dette var noe ubrukelige greier... Jeg brukte Opera for mange år siden, men har ikke rørt det på lenge. Tenkte jeg skulle laste det ned for å teste det ut, men det kræsjet etter ett minutt. Prøvde igjen, og programmet kræsjet når jeg prøvde å skrive "vg.no". Testet det ut på en annen Mac for å se om det var samme problem der, noe det var.

 

:ermm:

Lenke til kommentar

Har lenge hatt problemer med at Opera bruker VELDIG lang tid på å avslutte (~ 10 minutter) etter å ha vært åpen en dag eller to. Kjørte en build en stund som logget hva som tok tid, og fant at noe som heter ecmascript tok rundt 5 minutter å avslutte. Håper de har fikset dette, men tviler siden en alpha av Opera 11 hadde akkurat samme problemet.

Lenke til kommentar

Dette var noe ubrukelige greier... Jeg brukte Opera for mange år siden, men har ikke rørt det på lenge. Tenkte jeg skulle laste det ned for å teste det ut, men det kræsjet etter ett minutt. Prøvde igjen, og programmet kræsjet når jeg prøvde å skrive "vg.no". Testet det ut på en annen Mac for å se om det var samme problem der, noe det var.

 

:ermm:

 

Er vel OSX som er ustabilt da :) Mer seriøst, jeg mistenker at det er et flashrelatert problem slik du beskriver det. Det har jo vært snakk om å kjøre flash i en egen prosess, iogmed at det utgjør en stor stor prosent av stabilitetsproblmene som finnes. Vet ikke om dette kommer snart dog.

 

Personlig gleder jeg meg veldig til tab-stacking, det tror jeg blir meget bra. Artikkelen ga inntrykk av at det skulle komme nye mouse-gestures, men ifølge nettsidene ser det bare ut til at det har kommet en ny tutorial for mousegesturene.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker Chrome fremfor Opera. En av hovedårsakene til det er selve designet, og det at så lenge man ikke bruker fullskjerm, noe jeg sjeldent gjør, så tar "rammen" rundt nettsiden litt mindre plass i Chrome.

Jeg må innrømme at tabstack var smart, men det som plager meg er at det øker antall trykk, noe jeg ikke liker.

Sammenligning av hvor mye plass "rammen" rundt tar på hver av nettleserene:

chromevsopera.png

Lenke til kommentar

 

Sammenligning av hvor mye plass "rammen" rundt tar på hver av nettleserene:

Uh, ca 3 millimeter? Om du tenker på statusbaren nede så kan du ta den av...

 

Grunnen til at jeg gikk tilbake til Opera etter å ha brukt Chrome et halvt års tid er fordi Opera yter mye bedre på svake maskiner eller når det skjer mye. En god side å teste dette på er Engadget. Spesielt om du har en maskin med atom prosessor så kan du prøve å zoome litt inn og ut og åpne flere linker. Svært dårlig i Chrome, i Opera går det som smør. Og mouse gestures fungerer dårlig i chrome. :(

 

Det jeg savner mest fra chrome er ctrl+f funksjonen som er overlegen den i opera. Bruker den utrolig mye. I Chrome får du oversikt over hvor mange ord den har funnet, samt en gul indikator på scrollbaren om hvor de er. Genialt. Ellers er det slitsomt å dra en fane fra hovedvinduet over på en annen skjem med Opera, noe jeg gjør absolutt hele tiden.

 

Ingen er perfekt, men både Chrome og Opera er fryktelig gode browsere.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Har du prøvd å søke med punktum istedet for ctrl+f i opera?

 

AtW

 

Kva som er forskjellen her? So vidt eg kunne sjå får eg opp akkuratt same søkeboksen med same funksjonar.

 

Bruker til vanlig Firefox men måtte laste ned og prøve Opera no pga tabstacking. Har ein utvidelse til firefox som har fiksa dette for meg før men denne løysinga var betraktelig betre. Men savner moglegheit for å kunne endre namn på faner (og tabstack), nokon som veit om det er mogleg i Opera?

 

 

 

Lenke til kommentar

"Bare jeg som sliter med den nye måten å behandle musebevegelser på? Tidligere kunne jeg være så rask som jeg bare ville, men nå må jeg vente på at animasjonen skal poppe opp (ca. 0,5s) før jeg kan slippe knappen."

 

Du trenger ikke vente på animasjonen

 

den er bare til assistanse og ekstra hjelp om du skulle være usikker på hva som kan gjøres eller hvordan utføre operasjonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...