Gå til innhold

Her er Radeon HD 6900-kortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Jeg har ikke brydd meg om klister siden jeg var 6 år.

Om det kunne spares 0,5kr ville jeg heller valgt det!

 

6970 var skuffende, men bedre enn ingenting for markedet.

Ser sjeldent noe til stickerene også, unntakene er noen Lian-Li og Silverstone kabinetter.

Lenke til kommentar

Set at anmeldelsene hinter om at 69xx er litt bråkete kort. Det er min erfaring med ATI generellt. I tillegg er jeg litt mistenksom på om ikke disse testene er gjort med standard driver instillinger og da er tekstur optimalisering aktivert for AMD kortene, men ikke NVIDIA og det er vist at AMD jukser til seg 8-10% ekstra ytelse på dette. Dessuten liker jeg ikke Catalyst grensesnittet. Driverne til AMD er generellt mer trøbblete. Nei da legger jeg heller ut litt ekstra grunker og kjøper et bedre kort. Blir nok NVIDIA på meg igjen, men har jeg ventet så lenge så kan jeg drøye til etter jul, eller kanskje romjulen.

 

God Jul! :)

Lenke til kommentar

Etter 4870x2 vil jeg av prinsipp aldri mer kjøpe skjermkort på over 100W med radialvifter. Når en 50-60mm(?) radialvifte skal kjøle 250-280W høres det ut som en hårføner.

Skal jeg over 200W GPU igjen blir det vannkjølt. I denne omgangen gikk jeg for 6850 med 2 gode vifter (Windforce 2), og er godt fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Rangert etter pris, dyrest først:

Geforce 580 fra kr 3749,-

HD6970 fra kr 2749,-

Geforce 570 fra kr 2711,-

HD6950 fra kr 2261,-

 

Rangert etter ytelse, best først:

Geforce 580 fra kr 3749,-

Geforce 570 fra kr 2711,- / HD6970 fra kr 2749,-

HD6950 fra kr 2261,-

 

Skal svi av 5000kr etter jul , blir vel 2 stykk 570 i sli ;)

Lenke til kommentar

Etter 4870x2 vil jeg av prinsipp aldri mer kjøpe skjermkort på over 100W med radialvifter. Når en 50-60mm(?) radialvifte skal kjøle 250-280W høres det ut som en hårføner.

Skal jeg over 200W GPU igjen blir det vannkjølt. I denne omgangen gikk jeg for 6850 med 2 gode vifter (Windforce 2), og er godt fornøyd med det.

 

 

Jeg har nå 2 stk HD4870x2 i min pc, og de lager ikke NOE lyd annet en noe gnissing fra transistorene.

 

 

Vannkjøling er tingen, ikke en lyd... har to slanger gjennom veggen, så bråket/varmen er i naborommet..

 

Oj, sjekket akkurat temp, hadde vist en slange i klem, 44c på cpu mot normalt 23c...

Skjermkort 1 29c skjermkort 2 48c, nesten ikke sirkulasjon.....

 

1 min etter at jeg rettet opp slangen har jeg 26c på cpu og henholdsvis 33\29c på skjermkortene.. I min pc er nesten alt vannkjølt, skjermkort\cpu og 6 hhd'r + chipset Bare rammen og psu igjen..

Lenke til kommentar

Det er ikke så veldig lurt å kjøle HDD med vann... Google's statistikk over egne diskers failrate viser 35C +-5C er optimalt, og utenfor det øker failrate. Ut fra det kan du si 38-39C er tryggere enn 22-25C.

Over 40C øker feilraten mye raskere enn den gjør under 30C, som er viktig å nevne.

 

Edit: Og ja, jeg vurderte vannkjøling tidligere, men fikk ikke somlet meg til det. Nå har jeg Noctua på CPU og kabinett vifter, og har grei temp, så gidder ikke gå for vann før jeg gjør et større hardware bytte. Det blir enten AMD 28/32nm Bulldozer eller Intel's arvtager etter Sandy. Da regner jeg også med jeg samtidig går for Radeon 7xxx eller Nv 6xx high-end, og selger 6850 (dual fan) brukt.

 

Edit: Har du prøvd å henge radiatoren utenfor vinduet nå om vinteren? Krever kanskje tilsettning av litt glyserol eller propanol i vannet (om det går mot eller under 0C), og isolering rundt vannblokkene med silikon for å hindre kondens... Det er noen klokkere som går sånn med gode resultater :)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Det er ikke så veldig lurt å kjøle HDD med vann... Google's statistikk over egne diskers failrate viser 35C +-5C er optimalt, og utenfor det øker failrate. Ut fra det kan du si 38-39C er tryggere enn 22-25C.

Over 40C øker feilraten mye raskere enn den gjør under 30C, som er viktig å nevne.

 

 

 

Har veldig sjeldent disk havari. Hdd temp ligger normalt på 28-30C i følge seatools, noe høyere ved mye skriveoperasjoner..

 

Hovedårsaken til vannkjøling av hdd er å få temp ut av rommet, samt støydemping.

 

Vannkjøling er med på å stabilisere temp, som igjen hjelper på å redusere risk for havari da ting ikke utvider\krymper like mye. Mine hdd varer som regel i 5 år ++ og skiftes som regel pga kjøp av større disker Har vannkjølt hdd i over 10 år.

 

 

Radiator utfor vinduet er ikke lurt pga kondens, bruker kjølevann i min radiator jeg.

 

akkurat nå er det vel 14-17 minus ute.

 

Har tenkt tanken på å sette radiatoren i krypkjelleren, der blir det ikke så kaldt, blir også kaldere på sommeren, samt slipper å tenke på snø i vifter +++

 

P1010686.jpg

 

9 stk 120mm vifter, trenger de egentlig ikke, men senker vann temp til ca 1 grad over inne temp :p

 

Hadde jeg bodd nær sjøen/ferskvann, skulle jeg lagt uti en slangesløyfe, og brukt kjøleveske..

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...