Gå til innhold

Test: Chrome 8.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chrome kan feste egne tabs som kun er ikonet til bokmerket ditt. Feks, hadde du festet Tek.no, ville du fått et lite ikon helt i enden, med det grønne ikonet til Tek.no. Dette er veldig minimalistisk, og også en god løsning IMO. (Det kan uten tvil sammenlignes med det å feste ikoner på startlinja i Windows 7).

I tillegg har jo også Chrome den vanlige linja som illustreres på andre bilde på side to :-)

 

Dette gjør at du fort kan få en del bokmerker, raskt og effektivt.

 

Nå er ikke jeg på noen måte storbruker av bokmerker, så dette holder i massevis for meg. Men jeg ser at dette er problematisk hvis du bokmerker alle artikkelene du liker, og alt du ser på youtube som er bra :-) Gjør du derimot som meg, og heller bokmerker hele Youtube og Tek.no, så holder dette i massevis :-)

Lenke til kommentar

Chrome kan feste egne tabs som kun er ikonet til bokmerket ditt. Feks, hadde du festet Tek.no, ville du fått et lite ikon helt i enden, med det grønne ikonet til Tek.no. Dette er veldig minimalistisk, og også en god løsning IMO. (Det kan uten tvil sammenlignes med det å feste ikoner på startlinja i Windows 7).

I tillegg har jo også Chrome den vanlige linja som illustreres på andre bilde på side to :-)

 

Dette gjør at du fort kan få en del bokmerker, raskt og effektivt.

 

Nå er ikke jeg på noen måte storbruker av bokmerker, så dette holder i massevis for meg. Men jeg ser at dette er problematisk hvis du bokmerker alle artikkelene du liker, og alt du ser på youtube som er bra :-) Gjør du derimot som meg, og heller bokmerker hele Youtube og Tek.no, så holder dette i massevis :-)

 

Den typen bokmerker du beskriver finnes så vidt jeg veit i Firefox, Internet Explorer og Opera også, og det er sikkert en fin funksjon for de som liker den, jeg for min egen del liker å spare plass i høyden ved å ikke benytte meg av den, i tillegg til at jeg har såpass mange bokmerker at det fort blir uoversiktlig med den typen fremvisning.

Og nei, det er ikke snakk om å bokmerke hver eneste artikkel på tek.no eller enkeltvideoer på YouTube. Det er heller snakk om diverse sider som har veldig spesifikk informasjon (f.eks. om man programmerer, så finnes det ingen enkelt internett-side som inneholder alt du trenger til alle programmeringsspråk og løsninger).

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hva hw.no mener er galt med minnehåndteringa til Chrome? Skjønte ikke den.

 

Chrome har jo bare så mye bedre adresse linje enn FF og alle de andre, støtte for opensearch osv.

 

Når det kommer til bookmarks så gjelder det bare å ha et bra sorteringssystem.

Lenke til kommentar

Chrome kan feste egne tabs som kun er ikonet til bokmerket ditt. Feks, hadde du festet Tek.no, ville du fått et lite ikon helt i enden, med det grønne ikonet til Tek.no. Dette er veldig minimalistisk, og også en god løsning IMO. (Det kan uten tvil sammenlignes med det å feste ikoner på startlinja i Windows 7).

I tillegg har jo også Chrome den vanlige linja som illustreres på andre bilde på side to :-)

 

Dette gjør at du fort kan få en del bokmerker, raskt og effektivt.

 

Nå er ikke jeg på noen måte storbruker av bokmerker, så dette holder i massevis for meg. Men jeg ser at dette er problematisk hvis du bokmerker alle artikkelene du liker, og alt du ser på youtube som er bra :-) Gjør du derimot som meg, og heller bokmerker hele Youtube og Tek.no, så holder dette i massevis :-)

 

Den typen bokmerker du beskriver finnes så vidt jeg veit i Firefox, Internet Explorer og Opera også, og det er sikkert en fin funksjon for de som liker den, jeg for min egen del liker å spare plass i høyden ved å ikke benytte meg av den, i tillegg til at jeg har såpass mange bokmerker at det fort blir uoversiktlig med den typen fremvisning.

Og nei, det er ikke snakk om å bokmerke hver eneste artikkel på tek.no eller enkeltvideoer på YouTube. Det er heller snakk om diverse sider som har veldig spesifikk informasjon (f.eks. om man programmerer, så finnes det ingen enkelt internett-side som inneholder alt du trenger til alle programmeringsspråk og løsninger).

 

 

Helt enig. Dessuten om veldig mange temaer (mange interesser vet man), samt at jeg bruker "quick bookmarking" eller hva det heter til bokmerker jeg trenger til en spesifik dato eller til "leses nøye senere" eller til sortering når jeg har funnet ut om siden/artikkelen er nyttig nok.

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hva hw.no mener er galt med minnehåndteringa til Chrome? Skjønte ikke den.

 

Chrome har jo bare så mye bedre adresse linje enn FF og alle de andre, støtte for opensearch osv.

 

Når det kommer til bookmarks så gjelder det bare å ha et bra sorteringssystem.

 

De sikter vel til at det bruker sinnsykt mye minne?

 

Chrome faller litt mellom to stoler for meg, FF for estensions, mens Opera har mer funksjaonlitet og er like rask og clean i UIet.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hva hw.no mener er galt med minnehåndteringa til Chrome? Skjønte ikke den.

 

Chrome har jo bare så mye bedre adresse linje enn FF og alle de andre, støtte for opensearch osv.

 

Når det kommer til bookmarks så gjelder det bare å ha et bra sorteringssystem.

 

De sikter vel til at det bruker sinnsykt mye minne?

 

Chrome faller litt mellom to stoler for meg, FF for estensions, mens Opera har mer funksjaonlitet og er like rask og clean i UIet.

 

AtW

Håper Google legger til dropdown meny i adresse linja for tidligere besøkte nettsider snart. Alle andre nettlesere har dette og jeg klarer meg ikke uten.

Lenke til kommentar

Bare jeg som synes det er dumt å ha med IE9 beta i Sunspider benchmarken ettersom den nettleseren jukser for å få god score?

 

Når det gjelder minnehåndtering opplever jeg motsatte resultater (altså Firefox er håpløs, mens Chrome mye bedre), men dette gjelder i OS X og jeg føler ihvertfall på den plattformen at Mozilla falt av for lenge siden.

 

Mulig jeg har misforstått bokmerke diskusjonen, da jeg aldri har brukt windows utgaven av Chrome, men Mac utgaven har da ihvertfall en "bookmarks meny" øverst (ingen sidebar her heller dog).

Lenke til kommentar

Håper Google legger til dropdown meny i adresse linja for tidligere besøkte nettsider snart. Alle andre nettlesere har dette og jeg klarer meg ikke uten.

Tja, jeg har alltid hatt dropdown-liste i Chrome, jeg... Skriver jeg "V" så kommer alle sidene jeg har vært på som starter på "V", samt forslag til andre.

Eller misforstod jeg deg?

 

EDIT: Skjønte heller ikke kommentaren i artikkelen om problemer med å komme seg til de ulike temaene. Det er da "bare" å velge "Alternativer/Mine Ting". Nederst der får man velge temaer. Trenger jo ikke en egen knapp på forsiden - hvor ofte skifter man egentlig temaer?

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Bare jeg som synes det er dumt å ha med IE9 beta i Sunspider benchmarken ettersom den nettleseren jukser for å få god score?

 

Når det gjelder minnehåndtering opplever jeg motsatte resultater (altså Firefox er håpløs, mens Chrome mye bedre), men dette gjelder i OS X og jeg føler ihvertfall på den plattformen at Mozilla falt av for lenge siden.

 

Mulig jeg har misforstått bokmerke diskusjonen, da jeg aldri har brukt windows utgaven av Chrome, men Mac utgaven har da ihvertfall en "bookmarks meny" øverst (ingen sidebar her heller dog).

 

Siden du lenker til argumenterer jo for hvoror IE9 IKKE jukser i sunspider-benchmarken?

 

AtW

Lenke til kommentar

Selv om det ikke er direkte inkludert i Chrome gir Neat Bookmarks utvidelsen til chrome gir favoritter som en knapp med mulighet for å la den bli stående oppe (dvs. som sidebar): (https://chrome.google.com/webstore/detail/nnancliccjabjjmipbpjkfbijifaainp)

 

Selv foretrekker jeg derimot ctrl+shift+b metoden.

 

Jeg har brukt Chrome siden den først ble lansert, og selv om det ikke er en perfekt nettleser funger den bedre enn alternativene til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Jeg holder meg Opera, inntil dem finner en like genialt "side-stolpe" (aka Sidebar) som Opera har

Opera har ett mye høyere minneforbruk, det er så...men hva er vitsen med mye minne om man ikke skal bruke det?

 

Dog, de få gangene jeg lukker Opera (feks rebooter eller lignende) så bruker Opera ett halvt år på å fjerne seg fra minnet.

 

Men klarer ikke skifte over pga overnevnte bokmerke-funksjon. (samt den geniale sidebar-funksjonen)

 

Jeg driter en lang vei i alt som heter tieggsfunksjoner. såfremst at browaeren funker med det meste av websider som ligger på web'en.

 

Men ja, jeg kan glatt se at enkjelte vil tilpasse browseren til vedkommenes bruk, var slik jeg også før jeg ble 25 og sku endre alt...men så lenge grunnfunksjonene er der, så blir egentlig resten en smakssak i mine øyne.

Mao folk må gjerne endre utseende og slikt, eller legge selv til extra funksjonalitet, så lenge det ikke går utover sikkerheten i den browseren dem vil bruke.

 

 

 

 

 

Just my 5 cents,

 

 

 

 

Alle hat sin favoritt-browser, så jeg vil ikke trø noen på tærne her.

 

Alt komme i bunn og grunn til den egensmaken som hver bruker har :)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...