Gå til innhold

Test: Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også hva skjer med å kommentere ledningen og ikke mikrofonen som er med da?

Den betyr jo masse for et gaming-headset og bør definitivt være en sentral del av testen etter lyden.

Må si meg veldig enig i dette. Det gjelder for øvrig nesten samtlige reviews av gamer headset over hele nettet. Mikrofonen blir alltid maks nevnt i en bi-setning.

Lenke til kommentar

Enig, mikrofonen er kjempeviktig. Bør testes med Ventrilo på forskjellige instillinger. Går det an å legge hodesettet ned og snakke inn i mikrofonen? Fungerer den bra om den er nede på halsen?

 

Jeg sverger til Logitech's USB bordmikrofon. Uovertruffen kvalitet, og meget praktisk. Jeg ville aldri vurdere headset med mikrofon uten en grundig og god omtale av selve mikrofonen.

Lenke til kommentar

Det er svært stor forskjell i kvalitet på selve lyden. I tillegg er det ikke alle løsninger som er gode rent mekanisk på hodesett. Mikrofonens plassering kan av og til være et problem. De beste headset mikrofonene fungerer best når de er plasser ved halsen etter min mening. Hvor enkelt er det å flippe mikrofonen på plass og hvordan fungerer hodesettet i praksis når man tar det av og på seg fordi det gjør man hele tiden når man sitter foran PCn.

 

Test av headset med mikrofon må jo inkludere en vurdering av mikrofonen eller få stryk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...