Gå til innhold

Lanserer trendy 3D-briller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brillefri 3D krever hittil at man sitter i en viss avstand og rett foran skjermen. Det blir med andre ord ikke noe selskap å få ved kikking på 3D film.

 

Man må nok pent innse at briller er veien å gå for 3D, i hvert fall til det finnes opp andre prinsipper for 3D.

 

Men aller mest sannsynlig er vel at 3D blir en flopp denne gangen også på grunn av brillene/begrensningene og ikke minst det lille utvalget av stort sett dårlige filmer.

Lenke til kommentar

Brillefri 3D krever hittil at man sitter i en viss avstand og rett foran skjermen. Det blir med andre ord ikke noe selskap å få ved kikking på 3D film.

 

Man må nok pent innse at briller er veien å gå for 3D, i hvert fall til det finnes opp andre prinsipper for 3D.

 

Men aller mest sannsynlig er vel at 3D blir en flopp denne gangen også på grunn av brillene/begrensningene og ikke minst det lille utvalget av stort sett dårlige filmer.

 

Ja, det er ingenting som tyder på at brillefri 3D i nærmeste framtid blir en teknologi som er brukbar i praksis.

 

AtW

Lenke til kommentar

Når det blir solgt så mange tv'er i dag som "tilfeldigvis" også har 3D, er det nok mindre en flopp enn ved tidligere 3D-lanseringer.

 

Når man nå først skal skrive en artikkel om 3D-briller, kunne det jo gå an å skrive en linje om, kaster bare ut en idé her, kompatibilitet?

 

Eller kanskje hele artikkelen bare var med som en foranledning til å snakke om brilleløse løsninger.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Tja, selskapene som selger 3D-tver følger sannsynligvis med på salg av 3D-briller (særlig nå som man stort sett kun får med ett par) samt hvordan 3D-filmer gjør det salgsmessig. Der er jeg enig med Simen, utvalget er nokså snevert foreløpig, selv om jeg ikke synes filmene er generelt sett dårlige. http://www.blu-ray.com/ lister 44 titler, men det er mulig det er noen anaglyphe titler inkludert, jeg gidder ikke studere listen. Filmer som ikke er laget med tanke på 3D, men manipulert i etterkant tar seg stort sett dårlig ut i 3D, dog.

 

Personlig venter jeg på hva som skjer med denne 3DTV-greia til nVidia som skal gjøre det mulig å spille pc-spill i 3D på 3D-tv (og mer attåt). Da kjøper jeg stort 3D-tv og GTX580 på dagen (jeg har en 06/07-modell 37" Toshiba LCD [samt godklumpen Sony KV32FX60 på 72kg] og GTX460 i dag).

 

Hva saken og brillene angår, det er en god start, men jeg driter egentlig langt i hvordan brillene ser ut. Komfort er mye viktigere, og der kommer alle de tre brillene jeg har prøvd til kort. En annen ting er at man ikke kan bruke "vanlige" briller i tillegg til 3D-brillene, der må Noen™ gjøre noe. Dolby-brillene man får tildelt på kino funker greit med briller under, men de er generelt ubehagelige.

Lenke til kommentar

 

 

Personlig venter jeg på hva som skjer med denne 3DTV-greia til nVidia som skal gjøre det mulig å spille pc-spill i 3D på 3D-tv (og mer attåt). Da kjøper jeg stort 3D-tv og GTX580 på dagen (jeg har en 06/07-modell 37" Toshiba LCD [samt godklumpen Sony KV32FX60 på 72kg] og GTX460 i dag).

 

 

Hvorfor vente? Jeg har GTX 580 og 3d-kompatibel skjerm nå. Kan anbefales.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...