Gå til innhold

Så lenge må du vente på 2.2 til X10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Too little too late? Når HTC, Samsung og ikke minst LG leverer 2.2 mobiler idag (HTC har gjort det i flere måneder nå..) blir det nesten for sent. Men dette er gode nyheter. Hadde ønsket en sånn til kona. Håper prisene faller lenger i de neste månedene. X10 koster fortsatt litt for mye.

Lenke til kommentar

Hvordan tjener SE mest mulig penger? Jo, ved å trenere 2.2 til X10 så lenge at utålmodige kunder blir fristet til å kjøpe nyere SE-mobiler i stedet for å vente lengre, og når først 2.2 kommer så er det likevel "gammelt". SE tenker selvsagt økonomisk strategi.

 

Hadde SE av en eller annen merkelig grunn blitt så idealistiske at de vil gjøre eksisterende kunder fornøyde i lang tid så hadde de lansert 2.2 for X10 straks 2.2 ble offisiell og fortsatt med 2.3, 3.0 osv etter hvert som de kommer.

 

Interessant dokumentar for de som er interessert i å vite hvorfor kunstig nedkortet levetid lønner seg.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvordan tjener SE mest mulig penger? Jo, ved å trenere 2.2 til X10 så lenge at utålmodige kunder blir fristet til å kjøpe nyere SE-mobiler i stedet for å vente lengre, og når først 2.2 kommer så er det likevel "gammelt". SE tenker selvsagt økonomisk strategi.

 

Hadde SE av en eller annen merkelig grunn blitt så idealistiske at de vil gjøre eksisterende kunder fornøyde i lang tid så hadde de lansert 2.2 for X10 straks 2.2 ble offisiell og fortsatt med 2.3, 3.0 osv etter hvert som de kommer.

 

Interessant dokumentar for de som er interessert i å vite hvorfor kunstig nedkortet levetid lønner seg.

 

Jeg kjøper ikke dette. Kunder som vil bytte telefon p.g.a. at SE ikke oppdaterer deres eksisterende telefon, vil mest sannsynlig kjøpe noe annet enn en SE telefon. Når SE er trege skyldes nok det at de ikke tror brukerne deres bryr seg nevneverdig om oppdateringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan tjener SE mest mulig penger? Jo, ved å trenere 2.2 til X10 så lenge at utålmodige kunder blir fristet til å kjøpe nyere SE-mobiler i stedet for å vente lengre, og når først 2.2 kommer så er det likevel "gammelt". SE tenker selvsagt økonomisk strategi.

Dette ville gitt noe menig dersom de hadde en mobil ute med nyeste firmware.

Lenke til kommentar

HTC MAgic støttet heller ikke mutlitouch. Men en Hero-rom fikset det. Så det ligger ikke i HW, men i SW/FW

 

 

Har ikke SE avkreftet at X10 vil få multitouch? Synes å huske at maskinvaren ikke støtter det.

 

Den vil få multi-touch i Q1: http://www.xperiax10.net/2010/11/17/official-xperia-x10-will-get-multi-touch-in-q1-2011/

Ja, jeg ser det.Jeg har bare lest tidligere at SE har sagt at den ikke vil få MT. Jeg hoppet av lasset og kjøpte Desire i stedet. X10 ser fin ut den, men jeg likte Sense bedre enn Timescape.

Lenke til kommentar

Hvordan tjener SE mest mulig penger? Jo, ved å trenere 2.2 til X10 så lenge at utålmodige kunder blir fristet til å kjøpe nyere SE-mobiler i stedet for å vente lengre, og når først 2.2 kommer så er det likevel "gammelt". SE tenker selvsagt økonomisk strategi.

 

Dette forutsetter at kundene er fast bestemt på å kjøpe en ny SE telefon, men SE sine kunder er vel ikke like trofaste som Nokia sine kunder?

Med mindre SE kommer med Android-telefoner som er teknisk mye bedre enn konkurrentene skal det mye til at dagens kunder velger SE en gang til.

 

Jeg har to SE Android-telefoner nå, og et flertall av mine telefoner de 17 siste årene har vært Ericsson, men min neste nye telefon kommer neppe til å komme fra SE.

Lenke til kommentar

Hvordan tjener SE mest mulig penger? Jo, ved å trenere 2.2 til X10 så lenge at utålmodige kunder blir fristet til å kjøpe nyere SE-mobiler i stedet for å vente lengre, og når først 2.2 kommer så er det likevel "gammelt". SE tenker selvsagt økonomisk strategi.

 

Hadde SE av en eller annen merkelig grunn blitt så idealistiske at de vil gjøre eksisterende kunder fornøyde i lang tid så hadde de lansert 2.2 for X10 straks 2.2 ble offisiell og fortsatt med 2.3, 3.0 osv etter hvert som de kommer.

 

Interessant dokumentar for de som er interessert i å vite hvorfor kunstig nedkortet levetid lønner seg.

Hadde vært riktig om SE hadde noen alternativer å vise til. Noe de ikke har altså..

Lenke til kommentar
Dette ville gitt noe menig dersom de hadde en mobil ute med nyeste firmware.

Nei, de behøver bare å komme med noe nytt bling bling å friste med rundt den tiden 2.2 lanseres til X10. F.eks en X11 med Android 2.3 og litt annet nytt dilldall.

 

Dette forutsetter at kundene er fast bestemt på å kjøpe en ny SE telefon,

Nei. Noen er nok trofaste, men det vil fungere flere veier fordi andre produsenter driver med samme taktikk. Tenk f.eks på HTC Magic.

 

Hadde vært riktig om SE hadde noen alternativer å vise til. Noe de ikke har altså..

Nei, de må ikke ha noen alternativer per dags dato. Treneringen vil fungere helt til det dukker opp noe nytt med 2.3. Trenering generelt gir en irriterende følelse av å bli nedprioritert og at man alltid vil henge etter. Kjøper man nytt så har man det nyeste.

Lenke til kommentar

En annen liten ting er at veldig mange av SE sine brukere ikke oppdaterer telefonen i det hele tatt, etter en tid på et mobil verksted så vil dere se at det bare er noen få som gjør det. De fleste vil ikke oppdatere til 2.1 pga at de sier at de ikke tørr eller de syns det er vanskelig. Dette gjelder alle produsenter og alle oppdateringer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...