Gå til innhold

Nvidia Geforce-lanseringsdato lekket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Store stygge AMD? er vel Nvidia som er de store stygge ^^

 

AMD er større enn Nvidia.

http://news.cnet.com/8301-13506_3-10450967-17.html

 

Riktignok for 15 millioner steam brukere. Men er ikke akkuratt irrelevant?

 

Edit: når det gjelder salg av nye enheter så ledet amd med 2% i sommer : http://www.browse-tools.com/amd-vs-nvidia-graphics-chip-sales/

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Hvis den tabellen stemmer så tipper jeg 570 vil yte omtrent likt med 480. Dvs. bedre i de fleste spill/programmer på 1920x1200 og nedover og litt dårligere på høyere oppløsninger. Men den blir kanskje en del billigere enn 480?

 

Igjen, hvis tabellen stemmer, så tipper jeg 580 vil yte omtrent 10-12% bedre enn 480.

Lenke til kommentar

Forhåndssalg? Høres rart ut.

 

Forøvrig deler jeg Simens forventninger/håp, selv om jeg tror neppe jeg kommer til å kjøpe nytt skjermkort før vi er nede på 22nm.

 

 

Malapropos GTX460, du får knallkortet Gigabyte GTX460 1GB til knappe 1400 spenn for øyeblikket, det er en nedgang på ~600 NOK på 3-4 måneder. MSIs modell med "military class" komponenter og japanske kondensatorer er vel det "beste" GTX460-kortet tilgjengelig, men da må du ut med ~1700 NOK.

Lenke til kommentar

GTX 570 burde yte hakket bedre enn GTX 480 i de fleste spill som ikke krever mye minne. Med en god pris burde dette virkelig bli et interessant kort.

 

er det noen spill som krever så mye minne som 1536 mb som 480 har ? jeg kjører de fleste spill med 16x AA og har enda til gode å bruke opp de 1280 mb som mine 470 har. minnebåndbredde virker det som det og er lite å hente, har klokket opp minnet fra 3380 til 4000 uten å merke noe spessiell forskjel i fps.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

http://news.cnet.com/8301-13506_3-10450967-17.html

 

Riktignok for 15 millioner steam brukere. Men er ikke akkuratt irrelevant?

 

Edit: når det gjelder salg av nye enheter så ledet amd med 2% i sommer : http://www.browse-tools.com/amd-vs-nvidia-graphics-chip-sales/

AMD har jammen blitt store. Er egentlig godt gjort å vokse til nr. 1 på markedandelen. AMD har vokst mye. nVIDIA har jo gått ned 10%.

 

 

Hvis den tabellen stemmer så tipper jeg 570 vil yte omtrent likt med 480. Dvs. bedre i de fleste spill/programmer på 1920x1200 og nedover og litt dårligere på høyere oppløsninger. Men den blir kanskje en del billigere enn 480?

 

Igjen, hvis tabellen stemmer, så tipper jeg 580 vil yte omtrent 10-12% bedre enn 480.

Hvis GTX 580 er rundt 15-17% bedre, blir ikke GTX 570 litt for nærme da? Med tanke på at minnebussen har gått fra 384-bit til 320bit og minnetstørrelsen har gått fra 1536MB til 1280MB så tror jeg at den vil få et ytelseshopp på 10% som peak, mens i andre funksjoner yte ikke fullt så mye mer.

 

Så lenge GTX 570 blir litt bedre enn GTX 480 så blir jeg fornøyd. Synes effektforbruk, støy og temperaturer er det som er viktig med disse kortene. Ytelsen var tross alt ganske bra fra før, men nå får du mye mer ytelse per watt.

Lenke til kommentar

GTX 570 burde yte hakket bedre enn GTX 480 i de fleste spill som ikke krever mye minne. Med en god pris burde dette virkelig bli et interessant kort.

 

er det noen spill som krever så mye minne som 1536 mb som 480 har ? jeg kjører de fleste spill med 16x AA og har enda til gode å bruke opp de 1280 mb som mine 470 har. minnebåndbredde virker det som det og er lite å hente, har klokket opp minnet fra 3380 til 4000 uten å merke noe spessiell forskjel i fps.

Enkelte spill er mer glad i minne enn andre, deriblant Crysis uten at jeg vet nøyaktig hvor mye det betyr. Det er derfor jeg sa at GTX 570 vil yte bedre i de fleste spill, det er bare et og annet spill i dag som virkelig utnytter så mye minne. Minnebåndbredden er derimot noe helt annet og der kan jeg av erfaring si at de aller fleste skjermkort har rikelig med båndbredde i dag, så overklokking her har ikke mye for seg. Men som utvikler opplever jeg til daglig minnestørrelsen på skjermkort som en begrensning, mengden minne står rett og slett ikke i stil med utviklingen som minnebåndbredden og regnekraften har hatt i senere tid. Hadde high-end-kort hatt det doble av det som de har i dag så hadde det kommet godt med for hva kortene skal anvendes til, spesielt når det er ønskelig med enorme displacement maps for kraftig tessellation. Men så lenge konsument-skjermkort leveres med så lite minne så vil heller ikke spill utnytte det i særlig grad, og dette går i en sirkel. Interessant nok så fantes faktisk GTX 285 med 2GB minne...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...