Gå til innhold

Test: AKG GHS 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mikrofonen så helt forjævlig ut. Nei, jeg holder meg til Logitech G35 headsettet mitt. :love: 3 Års garanti er nomnom.

 

Sant : 3

Men alltid interessant med nye "konkurrenter" ^^ Har selv G35, og angrer ikke ett sekun.

bØylen på dette aKG headsettet så suuuuperplastikk ut.. Knekker nok som alle andre headset jeg har hatt før G35 bare når jeg tar det av meg.. Det er der G35 vinner for min del, bøyle i metall.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Jeg har i 3/4 år nå brukt gode lukkede studio-øretelefoner(AKG K271 MKII), og de duger svært godt til det meste. Faren med et så godt sett er at mye musikk blir "for dårlig", dvs. det merkes at innspillingen er av lavere kvalitet. Jeg tenkte f.eks. jeg skulle teste de med noen plater fra Carola, for hun har en kraftig stemme, men de platene jeg hadde tilgjengelig var skuffende greier, det er uten tvil innspillingen som er begrensningen i det tilfellet. Jeg har opplevd å høre bakgrunnsstøy på enkelte plater, som hosting, prating eller annen støy som burde vært mikset bort. Men uansett er det en fryd med ordentlig lyd, enten det er spilling eller musikk som Santo & Johnny, Tammy & George, Dire Straits, Cash eller annet. Jeg har opplevd musikken min på nytt etter jeg fikk ordentlig lyd, og har hørt systematisk gjennom flere artister, blant annet alt av Tammy Wynette, veldig mye bra der som det er virkelig synd at det aldri har kommet på CD. Forøvrig må jeg si at Dolly har tapt seg... Jeg får vel snart skaffe noen klassiske samlinger og lytte på. Det eneste jeg har funnet negativt med disse er at det kan bli noe klamt over lengre tid, men det er bare å ta de av i to sekunder, og dette er trolig individuelt.

Lenke til kommentar

Må bare slenge meg på AKG 271 MKII fancluben, slår alt jeg har hatt av gamerheadset, eneste som kan måle seg er Beyerdynamics DT234.

 

GHS1 ser imidlertid ut som en modifisert versjon av de nye AKG K540, som jeg ikke har lest noen tester på, men som ligger under "Home"-sortimentet til AKG i stedet for "studio"-sortimentet.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i rosen av AKG 27x serien her, har selv et par 270, 272 (hjemmeserie) og 271mkII og kan ikke si å ha funnet noen headset som helhetlig slår disse, selv om mange andre headset har tilsvarende eller bedre lyd er kvaliteten og komforten på disse tre headsetene overlegent.

Eneste jeg ikke liker er fargen på 272 headsetet.

Et annet pluss, iallefall med studio versjonene, er den utbyttbare kabelen med standard minixlr plugg, har selv ødelagt en del kabler nå grunnet min egen dumhet.. :p

Lenke til kommentar

En liten utdypning angående AKG K271 MKII, det følger med et ekstra sett puter i stoff om de i "skinn" skulle bli for klamme, levetiden på putene er også veldig god, selv med svært mye bruk burde det bli mindre enn et bytte per år. Det følger også med en ekstra kabel som er krøllet som en gammel telefonledning, veldig greit til miksepulter eller om du ikke liker den over 2m lange kabelen, du har alltids en reserve til du får bestilt en ny. Det kan bestilles reservedeler av absolutt alle deler i headsettet, samt en monteringsanvisning kan lastes ned. Headsettet er også veldig robust. Jeg har snublet i mitt mange ganger, og det har hatt mange møter med gulvet uten at det har satt sine spor. Til sammenligning har jeg drept PortaPro av langt mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...