Gå til innhold

Noctua følger opp tradisjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

22nm kommer i tidsrommet 2011-2012. Folk som er interessert i PC har garantert i5 eller i7 allerede (eller ekvivalenter), i verste fall Core 2 Duo eller Quad. Det er disse jeg tenker på. Folk som ikke driver med PC, bryr jeg meg ikke om. De kan kjøpe noe på Elkjøp. i7/i5/Phenom II har vært ute så lenge nå at de som ikke engang har en low end versjon av nevnte rett og slett ikke driver med PC.

 

Her er det eksplisitt snakk om å bruke opp en kjøler.

Dersom man har en slik Noctua-kjøler så har man mest sannsynlig en PC som er under 3 år gammel og derfor liten eller ingen nytte i å kjøpe 32 nm Sandy Bridge, spesielt med tanke på at de første modellene er mainstream-modeller. Flere av disse kjølerne kom ikke før i 2008.

 

Skjønner ikke tankesettet til enkelte. "Folk som driver med PC har ikke allerede et dugelig system." "Folk som raider i World of Warcraft har ikke allerede gear." Hvis man ikke har PC eller gear i World of Warcraft så driver man ikke på med det. "En gang så jeg en PC i et butikkvindu." "En gang logget jeg meg inn på trialkonoto i WoW."

 

Det har kostet 1-2k for en ok prosessor i flere år. Jeg tviler sterkt på at folk som er interessert i PC ikke allerede har et såppas system at de slipper å stå klar til kjøpe 32nm Sandy Bridge samme dag som det lanseres. "Hei, jeg står klar til å bestille en mainstream-Sandy."

Lenke til kommentar

Jeg står klar til Ivy Bridge, men bare av den grunn at Sandy ikke kommer i annet enn mainstream. Hadde det vært high end der, så hadde jeg vært på Komplett og bestilt på dagen så og si.

 

Av den grunn at jeg har Core 2 Quad. Ikke det, kjører den stabilt på 3.8, det er skjermkortet som henger etter, men still.

 

Og siden produsentene har parkert på DDR3 nå, så er jo delvis oppgradering lettere nå enn i mellom DDR og DDR2, DDR2 og DDR3, som har vært problemet de siste 6 årene, alt eller ingenting.

 

Samme med sokler egentlig. Intel KAN nok bruke 1156 (i5, husker ikke om det var 1156), og endre litt på Sandy Bridge, men hva tjener de mest på, 30$ per chipset ekstra per CPU, eller ingenting til 20$ for et eldre chipset (tall fra hodet).

 

Før var det 478, så 775 i 4-5 år. Nå er det to sokler, som byttes etter to år igjen. Latterlig.

Det blir jo IBLANT (ikke hos Noctua) problemer med kjøling, ny vannblokk eller vifte hver gang man bytter til neste generasjon. Eller en god del penger for ny bakplate og festeramme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...