Gå til innhold

Facebook-konkurrent forsinket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Stoler mer på Google enn Facebook. Mulig det sitatet ender opp på gravsteinen min, men Google har ikke gjort meg personlig redd for å gi dem informasjonen ennå iallefall. Facebook derimot, går ikke en dag uten at jeg har lyst til å slette hele driten, men det har blitt så mainstream at man ender opp med familie etc der som man ellers ikke prater med.

Lenke til kommentar

Google har kun den infoen du frivillig legger ut der.

Nja, syns ikke det er så rett frem som det. Når man besøker en nettside som bruker en eller annen google-teknologi vil de i utgangspunktet lagre en del informasjon om besøket ditt. Man må aktivt gå inn for å ikke spores, og det er ikke særlig enkelt å gjøre skikkelig (praktisk talt umulig for de fleste vil jeg tro).

 

Så jeg syns det blir litt som å si at man frivillig spores hvis det var ansiktsgjenkjennende kamera på annethvert gatehjørne som sporet deg i alle dine daglige syssler, for du kunne jo holdt deg hjemme eller passet på at du aldri rettet ansiktet mot kameraene.

 

For min del tror jeg det eneste som kunne være værre for privatlivet online var hvis Google satt på informasjonen på Facebook i tillegg til alt de har nå. Det er ille nok at all den informasjonen havner hos to aktører. Enda værre om en enkelt en skulle sitte på en slik database.

Lenke til kommentar

Hvis google vil kontrolere det sosiale markedet på nettet må de kjøpe facebook. Nå er det for sent å lansere en ny tjeneste, alle er allerede på Facebook så det er ikke hvits for folk å begynne å bruke google-me. Det blir det samme som youtube og google.video, google måtte kjøpe youtube for å bli størst

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

MySpace er et annet eksempel... Mye av problemet med slike tjenester er at hvem som helst kan bruke dem, og hvem som helst har ikke godt datavett. Ååne profiler hvor halvnakne bilder og personlig informasjon er fritt tilgjengelig. Eller de "smarte" som "kun" tillaters "venners venner", noe som kan være 25000 personer om man har 500 venner som hver har 500 unike venner (lite trolig at det er så høyt, men heller ikke umulig).

 

Tror det var på FML her om dagen jeg så noen som satt i en klasse på 200 personer og observerte en ukjent fyr foran seg som satt og surfet på vedkommendes FB side i en god stund...

Lenke til kommentar

MySpace er et annet eksempel... Mye av problemet med slike tjenester er at hvem som helst kan bruke dem, og hvem som helst har ikke godt datavett. Ååne profiler hvor halvnakne bilder og personlig informasjon er fritt tilgjengelig. Eller de "smarte" som "kun" tillaters "venners venner", noe som kan være 25000 personer om man har 500 venner som hver har 500 unike venner (lite trolig at det er så høyt, men heller ikke umulig).

 

Tror det var på FML her om dagen jeg så noen som satt i en klasse på 200 personer og observerte en ukjent fyr foran seg som satt og surfet på vedkommendes FB side i en god stund...

Dette er et godt poeng. En annen ting man må være klar over er at "venners venner" også gjelder alle "vennene" til artister og politikere dersom man har dem på vennelista si. Ikke ofte det er snakk om hundretusener, men det skal ikke mange av dem til før man i praksis er en offisiell person.

Lenke til kommentar

Google Wave tror jeg ble en fiasko grunnet deres egen elendige PR for det. Hva er poenget med Invite Only til en kommunikasjonstjeneste? Det er ikke spotify, folk har ikke bruk for et kommunikasjonsverktøy hvis en ikke har noen å kommunisere med.

 

Problemet til Wave var nok ikke kun PR. I Wave kunne man gjøre alt man ønsket, og slike produkter er faktisk vanskelig å bruke. Hadde de definert enkelte interfaces, en for chat, en for mail, en for dokumenter, og latt alt fungere som før, så hadde folk gått på chat for å chatte, og etterhvert innsett at man sømløst kan gå over i felles dokumenthåndtering osv. Man må ha en knagg å henge ting på, og det var det Wave manglet. De som satte seg ned og lærte seg systemet, og begynte å bruke det som det var ment har vært svært fornøyd etter hva jeg forstår.

Endret av Ko_deZ
Lenke til kommentar

bare se på MSN. hvem bruker MSN lengre? hvor mange prosent brukte MSN for 5-6 år siden? ting kan fort snu..

 

Det som er tragisk er at de som gikk fra msn gjorde det for å bruke den latterlig mye dårligere IM funksjonen i Facebook, men når det er sagt så bruker fortsatt de fleste vennene mine msn i tillegg til Facebook. Vi brukte det også på jobb til vi fant et -bedre- alternativ, ikke et verre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...