Gå til innhold

Ipad offisielt til salgs i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal stikke ut å kjøpe denne, jeg er så lei min Acer Minipc på 10 tommers, den er så treig. Min IpoD er raskere en den dritpcen :)

 

MiniPCer med atom er treige, men en fullverdig PC dekker ikke samme område som en Ipad, om hoveproblemet ditt med din bærbare er at den er treig, så er neppe Ipad den beste løsningen....

 

AtW

Lenke til kommentar

Skal stikke ut å kjøpe denne, jeg er så lei min Acer Minipc på 10 tommers, den er så treig. Min IpoD er raskere en den dritpcen :)

 

Har selv iPad, og skal ærlig innrømme at den er veldig kjekk. Bruker den mye. Men jeg er ganske sikker på at om du setter iPad-en og PC-en din side om side og laster f.eks vg.no eller en annen tung nettside (skru av Flash på PC-en og tøm cache på begge enheter før start), så vil PC-en fullføre en god stund før iPad-en. Prosessoren på iPad er rett og slett for svak, og 256 MB RAM er altfor lite. Steve Jobs kaller iPad for "rett og slett den beste surfeopplevelsen". Hadde bare hastigheten på lasting og rendring av nettsider vært like rask som på PC-en min, hadde jeg vært helt enig (nå kostet riktignok laptopen min 14 000 kr, men jeg tror nok ikke det betyr så mye her).

 

EDIT: Sjekket nettopp vg.no. PC-en min fullførte på 5-6 sekunder, mens iPad-en brukte 12. I det lange løp merker man denne forskjellen.

Endret av oj88
Lenke til kommentar
Er for mye bugs
Citation needed.

 

google er din venn.

Kan nevne noen kjapt:

 

Musikksynk problemer.

Exchangestøtte ustabil.

Ting bare forsvinner av seg selv fra ipad.

Rotationlock fungerer ikke altid.

Kan ofte gå i lås.

Gigantisk forbruk av båndbredde (3G) på samme måte som Iphone4. Kan fort få regninger på mange tusen kroner, uten at man har aktive programmer.

 

 

Etc.

 

Ingen padder, mobiler eller pcer er perfekt.

Men for oss som pleier å kjøre førstgen, særlig fra Apple, så betaler vi i realiteten for et buggete produkt som vi betatester slik at apple kan lansere et akseptabelt produkt om 1-2 generasjoner.

 

Slik har det vært siden førte ipoden ble produsert.

Jeg kjøper nå uansett, men for Ola Nordbagge så ser jeg ikke store vitsen med å kaste seg på ipad bølgen når gen2 med ymse fikser kommer om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar

Kan nevne noen kjapt:

 

Musikksynk problemer.

Exchangestøtte ustabil.

Ting bare forsvinner av seg selv fra ipad.

Rotationlock fungerer ikke altid.

Kan ofte gå i lås.

Gigantisk forbruk av båndbredde (3G) på samme måte som Iphone4. Kan fort få regninger på mange tusen kroner, uten at man har aktive programmer.

som aktiv bruker av en iPad siden mai, så må jeg virkelig inromme at jeg ikke har opplevd noen av de problemene du nevner.

 

Eneste tingen jeg har hatt problemer med er Exchange, og det var kun når jeg hadde beta1 og beta2 av iOS 4.2 inne.

Lenke til kommentar

EDIT: Sjekket nettopp vg.no. PC-en min fullførte på 5-6 sekunder, mens iPad-en brukte 12. I det lange løp merker man denne forskjellen.

 

Så du sier at en laptop til 14k faktisk er BEDRE på rendering av nettsider enn et nettbrett til 4?

 

Fort, noen må ringe forbrukerrådet!

 

Ikke alle vet slikt, han ga en person et velmenende råd om dette, fordi vedkommende trodde Ipad var kjapp på nettsider, er det virkelig så forferdelig?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke alle vet slikt, han ga en person et velmenende råd om dette, fordi vedkommende trodde Ipad var kjapp på nettsider, er det virkelig så forferdelig?

 

AtW

 

Nei, men prefikset "ikke alle vet slikt" kan brukes på rundt 80% av sakene som blir diskutert her på forumet, og når noen lager en sammenligning av den kvaliteten jeg siterte, så påberoper jeg meg retten til å være sarkastisk.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Ikke alle vet slikt, han ga en person et velmenende råd om dette, fordi vedkommende trodde Ipad var kjapp på nettsider, er det virkelig så forferdelig?

 

AtW

 

Nei, men prefikset "ikke alle vet slikt" kan brukes på rundt 80% av sakene som blir diskutert her på forumet, og når noen lager en sammenligning av den kvaliteten jeg siterte, så påberoper jeg meg retten til å være sarkastisk.

 

Han svarer en konkret bruker, som tror at en Ipad er raskere å surfe med enn en Atom, han påpeker at en vanlig PC er vesentlig raskere enn en Ipad på surfing. Det er ikke noe glat med det i det hele tatt, han tar det han har tilgjengelig av utstyr og gjør en kjapp sammenlikning. Det er ihvertfall en post med en viss grad av hjelpsomhet, og således en høyere kvalitet enn både din og min post.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...