Gå til innhold

Acer med alt-i-ett-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spesifikasjoner så klin opptil en 21,5-tommers iMac som mulig ser det ut til (samme skjermoppløsning, samme prosessor, like stor harddisk osv. 4 kg tyngre enn iMac, 4 flere USB-porter, men ingen Firewire-port eller kortstasjon for SDXC (skjønt spesifikasjonsopplysningene her er neppe komplette for Acer-maskinen). Muligens litt rimeligere enn Apple-maskinen, men W7 Home Premium er jo ganske ribbet i forhold til Mac OSX 10.6 (som kun leveres i ultimateversjon med alt inkludert, W7 Ultimate koster over 2700 på komplett).

 

Skal vi si velkommen etter? :cool:

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Førstrinntrykket er at det er en av de bedre iMac kopiene jeg har sett. Men 21,5" skjerm er litt i minste laget for meg hvertfall.

 

 

Hva er det W7 home premium egentlig mangler SeaLion? Jeg har maskiner med både home premium og ultimate hjemme og for å være ærlig merker jeg ingen forskjell. Har faktisk W7 på iMacen min og jeg.. :p

Lenke til kommentar

Kan gjerne si velkommen etter men for halve prisen, cirka 6000,- mot Apple sine 13000,- er dette en velkommen utvikling. 4 kg ekstra vekt har nada å bety for en stasjonær pc som skal stå på bord, og de ekstra funksjonen i et "ultimat operativ system" er fint lite verdt for folk flest. Som vanlig vinner Apple på utseende, men er som vanlig vanvittig overpriset.

Lenke til kommentar

For en vanlig hjemmebruker har man overhodet ikke bruk for Win 7 Ultimate - de eneste fordelene Ultimate bringer på bordet i forhold til Home er enkelte storbrukerfunksjoner, så som domene-håndtering, sikkerhetskopiering, mulighet for installasjon på en rekke språk etc.

 

Greit nok, de kunne gjerne tilbudt Pro, men heller ikke det er nevneverdig nyttig for de fleste hjemmebrukere.

 

At OSX nok har en del mer nytteprogrammer og slikt medfølgende, kan nok stemme, dog er det overhodet ikke noe problem å finne gratis programvare som tar seg av det aller, aller meste av det man ikke får med som default med Windows 7 - så jeg ser virkelig ikke helt problemet her.

Lenke til kommentar

iMac (21.5", 3.2 GHz) har IPS-panel og Radeon HD 5670, der Acer bruker TN-panel og integrert Intel HD grafikk. Blir kanskje litt feil å si at Acer har design og ytelse i fokus da...den er vel primært laget for å være billig, og designet er ikke mye å rope hurra for når man betrakter det fra litt andre vinkler... ;)

http://en.akihabaranews.com/?gallery=1&post=74322&origine=74322&image=013

Lenke til kommentar

iMac (21.5", 3.2 GHz) har IPS-panel og Radeon HD 5670, der Acer bruker TN-panel og integrert Intel HD grafikk. Blir kanskje litt feil å si at Acer har design og ytelse i fokus da...den er vel primært laget for å være billig, og designet er ikke mye å rope hurra for når man betrakter det fra litt andre vinkler... ;)

http://en.akihabaranews.com/?gallery=1&post=74322&origine=74322&image=013

 

For designet til imac er så mye bedre, og er veldig dyp... Litt oppbrukt ? hvor langt skal apple melke dette designet nå..

imac-off.jpg

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

MadRos: Bildet ditt viser et design og materialbruk (polykarbonat) som Apple brukte på iMac fra 2004 til 2006. Det spesifikke designet "melket" de altså i et par år, og har siden videreutviklet det til dagens enda slankere design i aluminium og glass:

 

design_imac_evolution_20091020.jpg

design_hero4_20091020.jpg#gallery-hero-4

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan gjerne si velkommen etter men for halve prisen, cirka 6000,- mot Apple sine 13000,- er dette en velkommen utvikling. 4 kg ekstra vekt har nada å bety for en stasjonær pc som skal stå på bord, og de ekstra funksjonen i et "ultimat operativ system" er fint lite verdt for folk flest. Som vanlig vinner Apple på utseende, men er som vanlig vanvittig overpriset.

 

Du glemmer et par ting, annonseringen sier ingenting om skjermkort, noe som tyder på "integrert" intel gma4500hd shite, mens apple iallefall har et lite ATI skjermkort til sin pris. Så kommer en annen ting betyr svært mye, byggekvalitet. Dette gjelder ikke bare apple, men ALLE andre enn acer. Acer er en pappfabrikk og lager like mye ræl som HP. Så har man et par aspekt til, DESIGN, stil og operativsystem, samt at man får imac'en med IPS panel som leverer LANGT bedre bildekvalitet

Endret av sindrejl
Lenke til kommentar

iMac (21.5", 3.2 GHz) har IPS-panel og Radeon HD 5670, der Acer bruker TN-panel og integrert Intel HD grafikk. Blir kanskje litt feil å si at Acer har design og ytelse i fokus da...den er vel primært laget for å være billig, og designet er ikke mye å rope hurra for når man betrakter det fra litt andre vinkler... ;)

http://en.akihabaranews.com/?gallery=1&post=74322&origine=74322&image=013

 

Å fyyy faen så stygt. :!: Jeg trekker tilbake min tidligere kommentar.

Lenke til kommentar

Problemet, slik jeg ser det, er at alle som gjør dette med PC-hardware ikke spanderer på å få spesiallaget hardware til sine maskiner. Apple, som kun har 1 maskin i hvert segment i gangen, har tid og penger til å spesialbygge maskinvaren for å tilpasse den designet. Derfor blir det tynnere og smuuudere...

 

På pc-siden syns jeg det er Gateway som har fått til dette best: http://www.slashgear.com/gateway-one-sleek-all-in-one-desktop-267627/ selv om jeg heller ville hatt en 27" imac ;)

 

-C-

Lenke til kommentar

Trodde ikke jeg skulle noen gang skulle forsvare Apple men sett til hva konkurrentene stiller med er Apples alt-i-ett-pc:er forholdsvis rimelige: Alt-i-ett med Core i3/i5/i7

 

Av de pc:ene som listes der har ingen IPS (eller VA) -panel, bare en bedre eller lik grafikkytelse og som mest sparer du 2000kr mot Apple sin billigste maskin.

 

Min innvending mot å kjøpe en iMac er at du sparer 5000kr på å kjøpe komponentene hver for seg, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...