Gå til innhold

Sharia.no - en trist og forkastelig side?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vokt dere, vanhellige nordmenn. Det kommer en dag da Koranen, Hadit og Ijma skal knuse de vanhellige og spre respekt for Imami-Shi'i, usul al-fiqh, Profetens og de 12 imamers praksis.

 

لا إله إلا الله ومحمّد رسول الل

Det finnes ingen Gud unntatt Allah, og Muhammed er Hans sendebud.

 

Muhammed lærte oss at innføring av sharia gjennom fiqh, med tvang, utryddelse av de vanhellige og de hellige skriftene over alle folkeslag er den ene vei. Muhammed lærer oss at disse lovene står over alle folkeslag:

 

1. Alle borgere må be fem ganger hver dag. Hvis det er tid for bønn, og du blir tatt mens du gjør noe annet, vil du bli pisket.

2. Alle menn skal ha skjegg. Den riktige lengde er minst en knytteneve under haken. Hvis du ikke overholder dette, vil du bli pisket.

3. Alle gutter skal gå med turban. Gutter fra første til sjette klasse skal ha svarte turbaner, gutter over sjette klasse skal gå med hvite turbaner. Alle gutter skal være kledd i islamske klær. Skjortekrager skal kneppes.

4. Sang er forbudt.

5. Dans er forbudt.

6. Kortspill, sjakk, hasardspill og drageflyging er forbudt.

7. Å skrive bøker, se film og male bilder er forbudt.

8. Hvis du holder parakitter, vil du bli pisket. Fuglene dine vil bli drept.

9. Hvis du stjeler, vil hånden din bli hugget av ved håndleddet. Hvis du stjeler en gang til, vil foten din bli hugget av.

10. Hvis du ikke er muslim, gis følgende tillatelser i en overgangsfase: Du skal ikke utøve din religion der du kan sees av muslimer. Hvis du gjør det, vil du bli pisket og fengslet. Hvis du blir tatt i å forsøke å konvertere en muslim til din tro, vil du bli henrettet.

11. Om du ikke kan følge islam, må du flytte til et annet land.

 

Slik snakker de som ikke engang har forstand nok til å frigjøre en reddikk engang....

 

De legger liksom ikke merke til flyktninge strømmen UT av alle disse islamske landene, for alt er jo så herlig der...

 

Men det er bare å komme det.... Så skal jeg vel gladelig sende dere til allah på fribillet jeg... :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere aner ingenting om hvem som faktisk står bak en nettside ved å se hvem som er daglig leder i selskapet som har registrert domenet. Fyren driver med Internett-markedsføring og kan meget lett ha opprettet domenet/siden på vegne av en eller annen kunde. Jeg aner heller ikke hvem som egentlig står bak, akkurat som dere.

 

Det ser bare uintelligent ut å trekke forhastede slutninger basert på løse antakelser. Men vent... det er jo det som er selve essensen i religion.

Endret av Kalahari
  • Liker 4
Lenke til kommentar
ja, Siden i underkant av 2% av Norges befolkning er Muslimer og selv mange av dem ikke engang vil ha Sharia så ville ikke jeg bekymret meg for at Norges lover skal bli forandret til Sharia lover.

Det er ingen grunn til å tro at muslimer ikke vil ha sharia ettersom en verdensomspennende sharia er blant islams øverste mål. I 1980 var det ~1000 muslimer i Norge. I 2005 var det opp mot 150 000 muslimer i Norge. Stadig flere særrettigheter kreves det her og der. Og utviklingen har bare så vidt begynt.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
ja, Siden i underkant av 2% av Norges befolkning er Muslimer og selv mange av dem ikke engang vil ha Sharia så ville ikke jeg bekymret meg for at Norges lover skal bli forandret til Sharia lover.

Det er ingen grunn til å tro at muslimer ikke vil ha sharia ettersom en verdensomspennende sharia er blant islams øverste mål. I 1980 var det ~1000 muslimer i Norge. I 2005 var det opp mot 150 000 muslimer i Norge. Stadig flere særrettigheter kreves det her og der. Og utviklingen har bare så vidt begynt.

 

Min mening er at enten så får de ikke særrettighetene sine, eller så drar de tilbake til midtøsten.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Mr.M, kan du henvise til noe på den siden som ikke stemmer, i henhold til Islamsk tradisjon og lov?

 

Det er mer interessant enn hvem som har laget den.

 

Spør islamske lærder, da får du svaret. Dere anser jo muslimske land som Iran som barbarisk, ikke sant ?

 

Vel, I iran så kan både kvinnen, gå ut aleine og gå på skole ?

Iranske kvinner kan også kjøre selvstendig, og trenger heller ikke noe slektninger til å være med dem...

 

 

Så hvem driter seg ut nå ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Mr.M, kan du henvise til noe på den siden som ikke stemmer, i henhold til Islamsk tradisjon og lov?

 

Det er mer interessant enn hvem som har laget den.

 

Spør islamske lærder, da får du svaret. Dere anser jo muslimske land som Iran som barbarisk, ikke sant ?

 

Vel, I iran så kan både kvinnen, gå ut aleine og gå på skole ?

Iranske kvinner kan også kjøre selvstendig, og trenger heller ikke noe slektninger til å være med dem...

 

 

Så hvem driter seg ut nå ?

 

Og de har selvsagt stemmerett, kan sole seg toppløse i bakhagen sin, kan gå kledd som de selv ønsker, gå fra ektemannen dersom han ikke behandler henne med respekt, og kan selv velge hvem hun skal gifte seg med og styre sin egen økonomi og arbeide med hva hun vil.

 

Ja, hvem er vi til å kritisere Iran?

 

 

Prøver du være ironisk ?

 

Kanskje jeg tar feil, men tror du iranske kvinner IKKE har stemmerett ?

 

De kan gå fra ektemanenne dersom mannen ikke behandler henne med respekt. Kvinner i iran kan arbeide med hva hu vil og kan selvfølgelig styre sin egen økonomi.

 

Resten, så kan de ikke. Dette er fordi de går imot islamske prinsipper. Tross alt er Iran en islamsk republikk.

Lenke til kommentar

 

Mr.M, kan du henvise til noe på den siden som ikke stemmer, i henhold til Islamsk tradisjon og lov?

 

Det er mer interessant enn hvem som har laget den.

 

Spør islamske lærder, da får du svaret. Dere anser jo muslimske land som Iran som barbarisk, ikke sant ?

 

Vel, I iran så kan både kvinnen, gå ut aleine og gå på skole ?

Iranske kvinner kan også kjøre selvstendig, og trenger heller ikke noe slektninger til å være med dem...

 

 

Så hvem driter seg ut nå ?

 

Og de har selvsagt stemmerett, kan sole seg toppløse i bakhagen sin, kan gå kledd som de selv ønsker, gå fra ektemannen dersom han ikke behandler henne med respekt, og kan selv velge hvem hun skal gifte seg med og styre sin egen økonomi og arbeide med hva hun vil.

 

Ja, hvem er vi til å kritisere Iran?

 

 

Prøver du være ironisk ?

 

Kanskje jeg tar feil, men tror du iranske kvinner IKKE har stemmerett ?

 

De kan gå fra ektemanenne dersom mannen ikke behandler henne med respekt. Kvinner i iran kan arbeide med hva hu vil og kan selvfølgelig styre sin egen økonomi.

 

Resten, så kan de ikke. Dette er fordi de går imot islamske prinsipper. Tross alt er Iran en islamsk republikk.

 

 

min religion er gabbeliansk, det er et prinsipp at alle eg møter gjir meg en tusenlapp, derfor må alle gjøre det.

 

EDIT: spoilers funker ikke :(

 

dobbeledit: DER FUNKA DET JA!:)

Endret av Gabbe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mr.M, kan du henvise til noe på den siden som ikke stemmer, i henhold til Islamsk tradisjon og lov?

 

Det er mer interessant enn hvem som har laget den.

 

Spør islamske lærder, da får du svaret. Dere anser jo muslimske land som Iran som barbarisk, ikke sant ?

 

Vel, I iran så kan både kvinnen, gå ut aleine og gå på skole ?

Iranske kvinner kan også kjøre selvstendig, og trenger heller ikke noe slektninger til å være med dem...

 

 

Så hvem driter seg ut nå ?

 

Og de har selvsagt stemmerett, kan sole seg toppløse i bakhagen sin, kan gå kledd som de selv ønsker, gå fra ektemannen dersom han ikke behandler henne med respekt, og kan selv velge hvem hun skal gifte seg med og styre sin egen økonomi og arbeide med hva hun vil.

 

Ja, hvem er vi til å kritisere Iran?

 

 

Prøver du være ironisk ?

 

Kanskje jeg tar feil, men tror du iranske kvinner IKKE har stemmerett ?

 

De kan gå fra ektemanenne dersom mannen ikke behandler henne med respekt. Kvinner i iran kan arbeide med hva hu vil og kan selvfølgelig styre sin egen økonomi.

 

Resten, så kan de ikke. Dette er fordi de går imot islamske prinsipper. Tross alt er Iran en islamsk republikk.

 

 

Ja Iran har vært en Islamsk republikk siden 1979.

Omtrent like lenge som kvinner i Norge har vært noenlunde likestilte menn.

I følge wikipedia fikk kvinnene stemmerett i 1963. Det sier seg selv at de ikke ville fått stemmerett under Islam.

 

MEN den eneste grunnen til at Iran ikke er som de fleste andre islamske stater, er nettopp at kvinner fikk en utdannelse og ble professorer i universiteter FØR den islamske revolusjonen, og fordi kvinner med makt ønsker at andre kvinner skal få en utdannelse, på tross av Islam.

 

Det er kvinnene selv som har sørget for at kvinnene har FÅTT BEHOLDE disse få rettighetene som de fremdeles ikke HAR MISTET PÅ GRUNN AV Islam.

http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_Iran#Under_the_Islamic_Republic_of_Iran

 

Om en mann har fått beholde livet, gullfisken sin, TV-en sin og to av sine tre barn etter en brann, vil man ikke si at brannen har sørget for at mannen har livet, to barn, en gullfisk og TV-en sin.

 

Ja, med mindre man støtter brannen som ødelegger menneskers liv, da.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Mr.M, kan du henvise til noe på den siden som ikke stemmer, i henhold til Islamsk tradisjon og lov?

 

Det er mer interessant enn hvem som har laget den.

 

Spør islamske lærder, da får du svaret. Dere anser jo muslimske land som Iran som barbarisk, ikke sant ?

 

Vel, I iran så kan både kvinnen, gå ut aleine og gå på skole ?

Iranske kvinner kan også kjøre selvstendig, og trenger heller ikke noe slektninger til å være med dem...

 

 

Så hvem driter seg ut nå ?

 

Og de har selvsagt stemmerett, kan sole seg toppløse i bakhagen sin, kan gå kledd som de selv ønsker, gå fra ektemannen dersom han ikke behandler henne med respekt, og kan selv velge hvem hun skal gifte seg med og styre sin egen økonomi og arbeide med hva hun vil.

 

Ja, hvem er vi til å kritisere Iran?

 

 

Prøver du være ironisk ?

 

Kanskje jeg tar feil, men tror du iranske kvinner IKKE har stemmerett ?

 

De kan gå fra ektemanenne dersom mannen ikke behandler henne med respekt. Kvinner i iran kan arbeide med hva hu vil og kan selvfølgelig styre sin egen økonomi.

 

Resten, så kan de ikke. Dette er fordi de går imot islamske prinsipper. Tross alt er Iran en islamsk republikk.

 

 

Ja Iran har vært en Islamsk republikk siden 1979.

Omtrent like lenge som kvinner i Norge har vært noenlunde likestilte menn.

I følge wikipedia fikk kvinnene stemmerett i 1963. Det sier seg selv at de ikke ville fått stemmerett under Islam.

 

MEN den eneste grunnen til at Iran ikke er som de fleste andre islamske stater, er nettopp at kvinner fikk en utdannelse og ble professorer i universiteter FØR den islamske revolusjonen, og fordi kvinner med makt ønsker at andre kvinner skal få en utdannelse, på tross av Islam.

 

Det er kvinnene selv som har sørget for at kvinnene har FÅTT BEHOLDE disse få rettighetene som de fremdeles ikke HAR MISTET PÅ GRUNN AV Islam.

http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_Iran#Under_the_Islamic_Republic_of_Iran

 

Om en mann har fått beholde livet, gullfisken sin, TV-en sin og to av sine tre barn etter en brann, vil man ikke si at brannen har sørget for at mannen har livet, to barn, en gullfisk og TV-en sin.

 

Ja, med mindre man støtter brannen som ødelegger menneskers liv, da.

 

Nei, jeg anbefaler deg å lese litt mer.

 

Det var under den islamske republikken at kvinner ble mer aktiv og over 70% studenter er kvinner. Iranere er under en islamsk republikk nå. Alt som er dårlig skyldes på islam, mens alt som er bra, kommer altså ikke fra islam ?

 

Vet du hvor latterlig det høres ut ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...