Gå til innhold

Android størst til sommeren?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og vi får flere og bedre apps. Litt lei av at "alt" kommer til iPhone hele tiden men ikke til Android...

 

Utviklerne følger pengene. Enkelt og greit. Det er fortsatt mer penger å tjene i Apples AppStore.

 

Egentlig ikke overraskende, ettersom Android er et åpent OS som setter brukeren istedet for (apple) Corporate Policy'er i førersetet

 

Hvis du virkelig tror at mannen i gaten bryr seg at Android er et "åpent" OS, så tørr jeg å påstå at du er ute å sykler. Et eksempel på dette er noe jeg "opplevde" igår. En kompis av meg lurte på om han kunne få Angry Birds på hans Android-telefon. "Joda, det går fint det. Det fungerer på de fleste Android-telefoner" svarte jeg. "Android? Hva er det" svarte han tilbake. Kompis nummer to som også har en Android telefon stilte meg det samme spørsmålet 3 sekunder etter kompis nummer én gjorde det. Vi sto alle tre sammen og snakket. Dette beviser at laaaangt fra alle (99%) vet hvilken operativsystem de har på telefonen.

 

Videre får jeg en rekke spørsmål fra andre Android-brukere der de spør om de kan få den og den appen på sin telefon. Det eneste de vet er at de har en HTC-telefon. Så å si at Android vinner markedet pga. OSet er helt feil. Sist jeg sjekket så er det over 250 Android-telefoner i verden idag. TOHUNDREOGFEMTI ulike modeller. Det er DETTE som gjør at Android vokser fortere enn fanden selv, og ikke at mannen i gaten er oppmerksom på hvilket OS det potensielt er på den nye telefonen.

Lenke til kommentar

Hvor stor andel utgjør OPhone av disse tallene forresten?

 

It's important to understand that the Chinese mobile ecosystem is producing its own variant of Android, called OPhone. It's a fork of the platform that largely cuts out Google as the middleman. The fork offers Chinese handset makers and mobile carriers considerable autonomy, because it allows them to circumvent the licensing policies and technical mechanisms that Google has traditionally used to exercise control over the platform.

http://arstechnica.com/gadgets/news/2010/07/androids-ascent-in-china-is-not-elevating-google.ars

 

Denne versjonen av android har altså ikke noe med Google å gjøre, bortsett fra at den er basert på android.

Lenke til kommentar
Hvis du virkelig tror at mannen i gaten bryr seg at Android er et "åpent" OS, så tørr jeg å påstå at du er ute å sykler.

Ja, jeg sykler 60 km hver dag, hele vinteren :)

Et eksempel på dette er noe jeg "opplevde" igår. En kompis av meg lurte på om han kunne få Angry Birds på hans Android-telefon. "Joda, det går fint det.

Joda, gratis er det også :)

 

Det fungerer på de fleste Android-telefoner" svarte jeg. "Android? Hva er det" svarte han tilbake. Kompis nummer to som også har en Android telefon stilte meg det samme spørsmålet 3 sekunder etter kompis nummer én gjorde det. Vi sto alle tre sammen og snakket. Dette beviser at laaaangt fra alle (99%) vet hvilken operativsystem de har på telefonen.

Det viser jo bare at Android OS'et virker for alle! Ingen behov for å installere iTunes eller annen spyware for å overføre musikk, bilder etc. Du trenger ikke være mobilekspert, men du kan gjerne være det også!

 

Videre får jeg en rekke spørsmål fra andre Android-brukere der de spør om de kan få den og den appen på sin telefon. Det eneste de vet er at de har en HTC-telefon. Så å si at Android vinner markedet pga. OSet er helt feil. Sist jeg sjekket så er det over 250 Android-telefoner i verden idag. TOHUNDREOGFEMTI ulike modeller. Det er DETTE som gjør at Android vokser fortere enn fanden selv, og ikke at mannen i gaten er oppmerksom på hvilket OS det potensielt er på den nye telefonen.

 

For å få mange av de mest sentrale appene til iPhone må den jailbrakes, og da forsvinner ALLE sikkerhetsmekansismer, garanti, osv. Nei, takke seg til en telefon der DU faktisk får lov til å ha siste ordet selv.

 

Edit: Typo

Endret av Millmax
Lenke til kommentar

Ja, jeg sykler 60 km hver dag, hele vinteren :)

 

Rawr! Ikke dårlig! Kudos.

 

Joda, gratis er det også :)

 

Jepp, men det er fordi at Android-versjonen inneholder reklame.

 

 

Det viser jo bare at Android OS'et virker for alle! Ingen behov for å installere iTunes eller annen spyware for å overføre musikk, bilder etc. Du trenger ikke være mobilekspert, men du kan gjerne være det også!

 

Nå var det ikke dette jeg sa. Man trenger ikke å ha en fersken på størrelse med en vannmelon mellom ørene for å klare å bruke Android. Det jeg skal frem til er at det ikke er mange som vet hva de holder i hånden.

 

 

For å få mange av de mest sentrale appene til iPhone må den jailbrakes, og da forsvinner ALLE sikkerhetsmekansismer, garanti, osv. Nei, takke seg til en telefon der DU faktisk får lov til å ha siste ordet selv.

 

Igjen så har jeg ikke nevnt noe innen dette feltet, men siden du nevner det så kan vi jo kanskje snakke om alle de som rooter aka jailbreaker Android-telefonen sin?

 

Jeg har ingenting imot "opensource", men det som irriterer meg mest er de ferske Android-gutta som har eksistert i knappe to år som slenger ordet "opensource" rundt omkring som en overentusiastisk prostituert nonne. "Det er opensource sucker!" Ja hva da? Hva skal du frem til?

Lenke til kommentar

Steffen, jeg kan være enig med deg i at årsaken til at Android øker såpass raskt er antallet mobiler med OS'et på, og ikke brukerens bevisste valg av OS.

 

Selv kjøpte jeg en Android telefon fordi jeg er fan av OS'et og ikke ville ha iOS. Men de fleste av mine naboer, venner, bekjente etc. har hørt om iPhone (og muligens iOS), men ikke Android.

 

Og når disse kjøper ny telefon ender de ofte opp med...? Nettopp, Android... Ironisk, ikke sant?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...