Gå til innhold

AMD Catalyst 10.11 er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ati 5870 og jeg ser at med de nye driverne prøver oppløsningen å gå fra native (1680x1050) til 800x600, og millisekundet etterpå hopper alt tilbake til native igjen. Dette skjer hver gang jeg gjør noe i heletatt. Nettsider scroller automatisk til toppen etc.

 

Jeg måtte dessverre gå tilbake til catalyst 10.10 siden den fungerte perfekt.

Lenke til kommentar

Vil denne driveren fikse problemene med BFBC2 for 5850 crossfire og 5870 crossfire? Har ikke vært annet enn problemer og ustabilitet på den fronten på en god stund. Har selv forsøkt med alle versjonene av 10.10, inkludert hotfixene 10.10a til 10.10c, og det er problemer med alle sammen. Spillet utnytter som oftest kun 1 av kortene, alle 3D-effekter blir svarte, CTD og annet morro.

 

Håkon

Lenke til kommentar

Hmm, jeg må virkelig suge til å oppdatere drivere, installerte nettopp 10.11.

Står fortsatt at jeg har

Driver Packaging Version 8.683-091217a-092929C

Provider ATI Technologies Inc.

2D Driver Version 8.01.01.984

2D Driver File Path /REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/CLASS/{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}/0000

Direct3D Version 8.14.10.0716

OpenGL Version 6.14.10.9236

Catalyst™ Control Center Version 2009.1217.1632.29627

 

 

Bare meg som er helt på tur eller har jeg fortsatt gamle drivere?

og hvordan fikse problemet eventuelt.

Lenke til kommentar

Vil denne driveren fikse problemene med BFBC2 for 5850 crossfire og 5870 crossfire? Har ikke vært annet enn problemer og ustabilitet på den fronten på en god stund. Har selv forsøkt med alle versjonene av 10.10, inkludert hotfixene 10.10a til 10.10c, og det er problemer med alle sammen. Spillet utnytter som oftest kun 1 av kortene, alle 3D-effekter blir svarte, CTD og annet morro.

 

Håkon

 

Det er nok bare DICE som driver med litt shoddy koding. Black screen flickering, CTD osv opplever nemlig både Nvidia og AMD brukere. Noe som kan løse det irriterende flickering problemet er å skru av Bloom effekten. CTD kan løses i 10.10 ved å skifte til DX 10. Er du på 10.10e på Win7x64 som meg så er en mulig fiks å endre CFX strøm innstillingene til konstant ytelse, siden en årsak til CTD kan være en idle bug som finner sted i W7. Vista har vist ikke dette problemet.

Lenke til kommentar

Er vel snart på tide at dei får Bad Company 2 til å kjøyre årtntlig.

Spelet er jo tross alt 9 månder gammalt ca...

 

Det ligger nok på din side, min Radeon 5870 kjører det helt fint.

 

Har nok ikkje noke AMD kort i pc'n min.

Men ser jo av nyheiten at det skulle fikses noke i BC2.

 

Ein kammerat av meg har AMD kort og kan han bare hoppe og drite i å bruke CF i bc2 f.eks.

 

Skal foresten inn på posten og hente meg eit GeForce 580 GTX kort nuh!

Lenke til kommentar

Vil denne driveren fikse problemene med BFBC2 for 5850 crossfire og 5870 crossfire? Har ikke vært annet enn problemer og ustabilitet på den fronten på en god stund. Har selv forsøkt med alle versjonene av 10.10, inkludert hotfixene 10.10a til 10.10c, og det er problemer med alle sammen. Spillet utnytter som oftest kun 1 av kortene, alle 3D-effekter blir svarte, CTD og annet morro.

 

Håkon

 

Det er nok bare DICE som driver med litt shoddy koding. Black screen flickering, CTD osv opplever nemlig både Nvidia og AMD brukere. Noe som kan løse det irriterende flickering problemet er å skru av Bloom effekten. CTD kan løses i 10.10 ved å skifte til DX 10. Er du på 10.10e på Win7x64 som meg så er en mulig fiks å endre CFX strøm innstillingene til konstant ytelse, siden en årsak til CTD kan være en idle bug som finner sted i W7. Vista har vist ikke dette problemet.

 

Har spillt en del kamper på BC2 med denne driveren nå, og er veldig fornøyd. Ytelsen har gått betraktelig opp, og den kjører fjellstabilt 99% av tiden. Har hatt etpar ganger med flickering, men skjermen blinket bare svart, den forble ikke svart slik den gjorde før. CTD en gang, det var når final score skjermen loadet.

 

Alt i alt så er denne verdt å installere. Gikk fra 10.5 til 10.11 og fikk noe sånt som 15-20fps mer i avg, fra 60-70 med 10.5 opp til 80-90 med 10.11, avhengig av brettet.

 

Håkon

Lenke til kommentar
Har nok ikkje noke AMD kort i pc'n min.

Men ser jo av nyheiten at det skulle fikses noke i BC2.

 

 

Resolved Known Issues for the Windows 7 Operating System

This section provides information on resolved known issues in this release of the AMD Catalyst 10.11 software suite for Windows 7. These include:

 

* Task switching out of "Battlefield: Bad Company™ 2" and then back into the game no longer causes CrossFire to become disabled

 

 

Dette er ikke noen biggie akkurat da. Men er jo greit at det blir fikset.

 

Er ikke akkurat noe issue for meg heller da jeg aldri task switcer mens jeg gamer BC2 med CrossFireX.

 

Synes uansett 10.10e gir meg mye mer i form av funksjoner og oppdatert ytelse og CFX støtte i flere spill. Så jeg holder meg til den inntil videre.

Lenke til kommentar

jeg har HD 5770. vil jeg oppnå noe med en opgradring ?

 

hva er det de forsøker å forklare her egentlig ?

 

Hotfiks

 

Det kan også nevnes at det finnes en hotfiks (AMD Catalyst 10.10e) for AMD Radeon HD 6800-brukere. Hotfiksen skal blant annet føre til at ATI Radeon HD 5000-serien støtter det nye Catalyst AI brukergrensesnittet, noe som tidligere var begrenset til AMD Radeon HD 6800-serien.

 

 

en hottfiks til HD 6800 som gjør at HD 5000 støtter et nytt brukergrisesnitt ?

Lenke til kommentar

Nettopp lest denne tråden , godt jeg er Nvidia-bruker :). Hvorfor er det alltid en himla "nyhet" hver gang AMD gir ut en driver ?

 

Det er fordi at du som nvidiabruker skal ha noe å spørre om.

 

Sånn ellers kommer hardware.no med en nyhetssak slik at de sløve også skal få med seg nyheten om at den månedlige oppdateringen har kommet. Det er også en nyhet hver gang nvidia kommer med oppdateringer.

 

Har selv både nvidia og amd/ati skjermkort på pc'ene mine. Jeg oppdaterer ati driverne oftere enn jeg oppdaterer nvidia driverne. Har noe med at de pc'ene med nvidia skjermkort kun kjører andre programmer som ikke krever det nyeste innen spillstøtte. :]

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...