Gå til innhold

Enkelt og greit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tegningen ser det ut som om festeanordningen er midtstilt på stroppen, og da vil den vel være akkurat på det punktet hvor stroppen presser mot skulder eller nakke. Det kan da vel ikke være noe godt... Meeeen plasseringen på stroppen betyr sikkert ingenting i patentsøknaden, så de får vel plassert den på et komfortabelt vis dersom produktet blir satt til livs.

Lenke til kommentar

Tror ikke den vil løse problemet. Målet er å fjerne lyset fra omgivelsene og kun la lyset fra skjermen treffe øyet. Jeg har en LCDVF (LCD Viewfinder) som klipses på skjermen med hjelp av en liten metall-list rundt skjermen.

Ja, det er en ekstra dippedutt å ha med, men den fungerer enormt bra og forstørrer 3" skjerm til rundt 42" inni 'hølet'.

Lenke til kommentar

Tror ikke den vil løse problemet. Målet er å fjerne lyset fra omgivelsene og kun la lyset fra skjermen treffe øyet. Jeg har en LCDVF (LCD Viewfinder) som klipses på skjermen med hjelp av en liten metall-list rundt skjermen.

Ja, det er en ekstra dippedutt å ha med, men den fungerer enormt bra og forstørrer 3" skjerm til rundt 42" inni 'hølet'.

 

Det må påpekes at det du snakker om her er en ding med et annet formål og bruksområde enn den dingsen fra Olympus er tiltenkt. Dette er en ren solskygge, mens det du snakker om er først og fremst noe for å forstørre skjermbildet med.

Lenke til kommentar

Stroppen ligger normalt rundt nakken både når man fotograferer og går rundt. Jeg synes det ser unødvendig tungvint ut å måtte dra stroppen over hodet for å bruke den til LCD-avskjerming.

 

Jeg vil heller ha en annen løsning: Klaffer festet på siden av skjermen som normalt ligger over skjermen og beskytter den når man går rundt med kameraet hengende rundt halsen. Når man skal fotografere drar man enkelt kameraet opp til ansiktet og fotograferer som normalt. Når man skal bruke Live-view (foto/video, eller kikke på bildene), bretter man bare ut avskjermingen. Uten å hekte reima over hodet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Stroppen ligger normalt rundt nakken både når man fotograferer og går rundt. Jeg synes det ser unødvendig tungvint ut å måtte dra stroppen over hodet for å bruke den til LCD-avskjerming.

 

Ikke for meg. Jeg har praktisk talt aldri stroppen rundt nakken. Er ikke kameraet i bruk henger stroppen over skulderen, og er det i bruk, så vikler jeg stroppen rundt håndleddet. Uansett er det snakk om noen ganske små plastdingser som så vidt jeg kan se ikke hindrer stroppens normale funksjon i særlig grad.

Lenke til kommentar

Stroppen ligger normalt rundt nakken både når man fotograferer og går rundt. Jeg synes det ser unødvendig tungvint ut å måtte dra stroppen over hodet for å bruke den til LCD-avskjerming.

Jeg ser mer dette som en løsning når man bruker stativ.

 

Jeg vil heller ha en annen løsning: Klaffer festet på siden av skjermen som normalt ligger over skjermen og beskytter den når man går rundt med kameraet hengende rundt halsen. Når man skal fotografere drar man enkelt kameraet opp til ansiktet og fotograferer som normalt. Når man skal bruke Live-view (foto/video, eller kikke på bildene), bretter man bare ut avskjermingen. Uten å hekte reima over hodet.

Hvordan vil det fungere med utvippbar skjerm? Og utvippbar skjerm beskytter man enkelt ved å vende skjemren mot huset ...

 

Men om akkurat denne patenten vil fungere noe særlig på en skjerm med utvippbar skjerm, er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Tror ikke den vil løse problemet. Målet er å fjerne lyset fra omgivelsene og kun la lyset fra skjermen treffe øyet. Jeg har en LCDVF (LCD Viewfinder) som klipses på skjermen med hjelp av en liten metall-list rundt skjermen.

Ja, det er en ekstra dippedutt å ha med, men den fungerer enormt bra og forstørrer 3" skjerm til rundt 42" inni 'hølet'.

 

Det må påpekes at det du snakker om her er en ding med et annet formål og bruksområde enn den dingsen fra Olympus er tiltenkt. Dette er en ren solskygge, mens det du snakker om er først og fremst noe for å forstørre skjermbildet med.

Solskygge som ikke vil gjøre døyten av forskjell på en sollys dag.

Jeg kunne gjerne slått vekk forstørrelseselementet i min dings - den ville likevel gitt en vesentlig bedre opplevelse, da den ekskluderer alt lys fra omgivelsene.

 

Hvor mange har ikke prøvd å holde hendene i alle slags retninger for å skjerme for solen? Fungerer det bra? Nei.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha en annen løsning: Klaffer festet på siden av skjermen som normalt ligger over skjermen og beskytter den når man går rundt med kameraet hengende rundt halsen. Når man skal fotografere drar man enkelt kameraet opp til ansiktet og fotograferer som normalt. Når man skal bruke Live-view (foto/video, eller kikke på bildene), bretter man bare ut avskjermingen. Uten å hekte reima over hodet.

 

Sånn som dette kanskje? :)

 

FF-1.jpg

Lenke til kommentar

Et godt tips kan være å feste det under øyemuslingen. På mitt kamera er det tilfeldigvis et spor under muslingen som passer fint. Da den dras nedover for å festes, 'låser' den effektivt fast noe som står i sporet.

 

Problemet blir vel når du skal ta bilder at en får en plastkant i kinnet ;) Det skal ikke være enkelt :hmm:

Lenke til kommentar

Tror ikke den vil løse problemet. Målet er å fjerne lyset fra omgivelsene og kun la lyset fra skjermen treffe øyet. Jeg har en LCDVF (LCD Viewfinder) som klipses på skjermen med hjelp av en liten metall-list rundt skjermen.

Ja, det er en ekstra dippedutt å ha med, men den fungerer enormt bra og forstørrer 3" skjerm til rundt 42" inni 'hølet'.

 

Det må påpekes at det du snakker om her er en ding med et annet formål og bruksområde enn den dingsen fra Olympus er tiltenkt. Dette er en ren solskygge, mens det du snakker om er først og fremst noe for å forstørre skjermbildet med.

 

tror jeg fortsatt holder en finger på Hoodman Hoodloupe

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...