Gå til innhold

[Løst] Logitech Harmony 885 og Motorola VIP-1963 (Altibox)


Anbefalte innlegg

Jeg har fått en ny dekoder fra Altibox, en Motorola VIP-1963. Prøver å sette opp Logitech Harmony med den, og det ser ut som om den finner VIP-1963 i databasen, men ingenting virker når jeg har oppdatert fjernkontrollen. Med den gamle VIP-1910-dekoderen fungerte det prikkfritt.

 

Mistenker at Altibox ikke bruker standardsignaler for VIP-1963. Noen som har fått denne modellen til å fungere med Logitech Harmony, eller har tips? Eller må jeg bite i det sure eple og trene den opp?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg fikk snakket med Logitech sin norske spesialist "Jørgen" som sitter hos logitech i Canada.

 

Når du skal lære opp logitech-fjernkontrollen med signalene fra altiboks-dekoder-kontrollen så må man gjøre det på en helt egen "egendefinert rå-data metode" for å Overfør kommandoer ubehandlet: :whistle:

 

1. Start din Harmony programvare

2. Gå til enheter. Velg enheten du vil lære nye kommandoer til (alltibox dekoderen). Klikk på overfør infrarøde kommander.

3. På bunnen av siden klikk på egendefinert (Nede til høyre).

4. Velg kommandoen du vil lære. Klikk på overfør ubehandlet

5. Følg anvisning på skjermen og lær funksjonen,

6. Hvis kommandoen du vil lære ikke finnes, gå nederst på siden til overfør ny kommando

7. Klikk på feltet min nye kommando fjern teksten og skriv inn navnet på din nye kommando klikk deretter på

overfør ny kommando.

9. Velg samme kommando igjen og velg nå overfør ubehandlet.

10. Når du er ferdig klikk på fullfør og oppdater din fjernkontroll og test

 

Dette funket men jeg hadde fortsatt 3 problemer: :hmm:

1. Pilstatene virket dobbelt (et trykk til høyre, gjorde at markøren flyttet seg to ganger til høyre).

2. Den lettvinte innstillingen "se tv" der det skrur på alt, fungerte ikke fordi jeg "ikke har en enhet som kan velge kanaler"

3. Det var tregt - tok lang tid fra knappen ble trykket til altiboks dekoderen reagerte.

 

Jeg hørte med "Jørgen" igjen, han gikk inn i logitech-instillingene mine på nettet og fikset problem 1 og 2 for meg. Problemet nå er at de andre knapppene plutelig ikke virker igjen, så jeg skal legge dem inn på nytt med "egendefinert rådata-metoden" for å se om også problem 3 er løst. Skal teste i kveld. :new_woot:

 

* Problemet løste seg for meg - alt fungerer nå*

Endret av -=Bravofox=-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Har på en eller annen måte ikke fått med meg at det var kommet svar på denne.

 

Kan bekrefte at Harmony nå virker prikkfritt med Motorola VIP-1963 fra Altibox. Merk at man må velge Altibox (ikke Motorola) i listen over produsenter og skrive VIP-1963 som modell.

 

Takk for hjelpen!

Endret av khare
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Svarte heite. Kanskje logitech kunne brukt huet sitt litt og lagt den inn som Motorola og ikke altibox? Dette kødda eg mye med i dag.

 

De skriver jo at man må være så inni gampen nøye med å få disse tingene riktig, og altibox stod ikke på en eneste plass på boksen når eg skulle sette den opp.

 

Men får prøve igjen i morra.

 

"Det er viktig at du har korrekt produsent og modellnummer for komponentene, slik at fjernkontrollen bruker rett informasjon til å styre hver komponent."

 

Jadda....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja... Etter å ha prøvd med Motorola VIP-1963, Kreatel VIP-1963, raw commands (min 895 ville ikke engang registrere kodene på raw...) så tenkte jeg... google.

 

At jeg ikke bare gjorde det med en gang!

 

Dog, en smule irriterende at samme boksen får forskjellige ir-koder og navn!

 

Oppo BDP-93 - rett inn

Onkyo TX-NR809B - rett inn

Asrock ION330HT/XBMC - rett inn

Zwave on/off bokser - rett inn

 

DrE

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Etter å ha søkt opp Altibox fungerer stort sett alt, men jeg får ikke valgt DVR knappen, hverken fra listen eller ved å forsøke å "lære" Harmonyen knappen. Noen som har noen tips til DVR knappen?

 

Edit: Savner BACK knappen også. Genial for hurtigbytte ved reklamepauser

Endret av gummitarzan
Lenke til kommentar

Etter å ha søkt opp Altibox fungerer stort sett alt, men jeg får ikke valgt DVR knappen, hverken fra listen eller ved å forsøke å "lære" Harmonyen knappen. Noen som har noen tips til DVR knappen?

 

Edit: Savner BACK knappen også. Genial for hurtigbytte ved reklamepauser

 

Jeg har ikke helt samme kontrollen, har harmony touch. Men på kontrollen min funker både DVR og back. (på min kontroll er back knappen den knappen med en pil som tar u-sving)

Trodde alle fjernkontrollene brukte samme databse over utstyr og dermed samme signaler?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...