Gå til innhold

LGs nye supertelefon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

etter min erfaring har LG bare kult design. telefonene i seg selv suger, imo

Helt enig. LG har produsert noe av det beste designet de siste årene, men spesielt mobilene med proprietære operativsystem ligger langt bak konkurrentene i brukeropplevelse.

 

Nå er jo telefonen på bildet stygg som få, så kanskje den er unntaket :)

Lenke til kommentar

etter min erfaring har LG bare kult design. telefonene i seg selv suger, imo

Helt enig. LG har produsert noe av det beste designet de siste årene, men spesielt mobilene med proprietære operativsystem ligger langt bak konkurrentene i brukeropplevelse.

 

Nå er jo telefonen på bildet stygg som få, så kanskje den er unntaket :)

 

haha, ja kanskje de har snudd om, så designet er helt horribelt, men os er forbi iphone og htc :!:

Lenke til kommentar

Skyt meg hvis jeg tar feil, men vil ikke en NVIDIA Tegra 2-prosessor ta mye strøm? Holder isåfall 1500 mAH?

 

Tegra 2 SoC-en kjører nok lavere frekvens enn det den vil gjøre i nettbrett. Det jeg ikke skjønner er at folk kjøper android telefoner, sikkert vel og bra på papiret, men med brukergrensesnitt som er hakkete, selv med 1 GHz cortex a8? Til og med 1. gen iphone hadde "flytende" grensesnitt. Et universelt operativsystem for telefoner ser ikke ut til å være en særlig god idè. HP/Palm, Apple og microsoft sin måte er den beste måten.

Lenke til kommentar

iPhone ser jo helt lik ut!

Det smerter en designers hjerte når du sier ting som det der :S

Apple er (helt objektivt, jeg lover!) milevis forran LG på produkt-design fronten, glass tatt med i betraktningen.

Teknologisk sett er den dog milevis forran, og dem som bryr seg om slikt tenker vell ikke mye over det estetiske aspektet med telefonen:)

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Hvis specs stemmer, så er det da glimrende.

Jeg regner dog med at flere produsenter vil dukke opp med lignende i løpet av de nærmeste ukene, og sorry LG, jeg vil velge noe penere enn den der.

 

Synd, da LG tradisjonelt sett har vært gode på design. Men dette ble alt for mye plass rundt skjermen. Rett og slett alt for mye "ramme"... ikke for meg. Ved å ha mindre ramme kan de sikkert ha 4.3" på samme plassen

Lenke til kommentar

Windows Phone 7 ser også ganske smooth ut.

Lar seg jo gjøre når man setter begrensninger på hva som får lov å kjøre i bakgrunnen... :whistle:

 

Ikke det at jeg synes min nexus one med froyo er treg på noen som helst måte, alt jeg trykker på skjer ganske umiddelbart.

 

Det er pga hardware akselerering av menyer, ikke begrensing av bakgrunnsoppgaver. Windows phone 7, symbian 3(?) iOS og webOS 2 er de eneste mobil operativsystemene som har hardware akselerasjon av menyene. DVS at det er GPU som tar seg av rendring av menyer. IOS og WP7 rendrer sine menyer i 60 fps, mens android og webOS 1.x.x ofte kan slite med å holde seg over 30 fps viss de ikke får tildelt et strømslukende monster av en cpu.

 

En CPU skal ikke gjøre en GPUs jobb, det forkorter batterilevetid, gir en dårlig brukeropplevelse og blir lett påvirket av bakgrunns oppgaver(hakker ekstra når programmer bruker cpu i bakgrunnen).

 

Ingen har sagt at android er treg til å åpne programmer og lignende.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Den dagen LG lager en mobil som ikke hakker i menyene kommer jeg nok til å kjøpe en, ellers venter jeg og ser på noen andre mobiler som klarer dette. Apple er vel den nærmeste pr dags dato.

 

For å si det slik, så skal denne mobilen kunne dra Android lett uten framedrop. En slik mobil kunne til og med dratt Windows 7.

Lenke til kommentar

@ Geirern.

hvis ikke jeg tar helt feil så Tegran designet for og ta minst mulig strøm.hvis du har sett demo av Nvidia APX 2500 så nevnes det at det kan kjøre i 12timer med hd avspilling.Jeg har en SGS nå,og litt småsur at jeg kjøpte SGS for noen måneder siden.Mest grunnet jeg har sett fram til en Tegra telefon i over 1.5år nå.Men så trengte jeg en ny en så det ble SGS.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...