Gå til innhold

Facebook med meldingssystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greia med Facebook er jo at siden folk allerede er der store deler av tiden når de er på pc'en så er det større sjangse for at dette vil bli tatt i bruk, om det blir praktisk. Facebook chatten har jo, i mine kretser hvertfall, tatt over for msn selv om msn egentlig er en overlegen chattetjeneste. Men det blir så mye lettere når man allerede er inne på facebook.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig veldig glad i å IKKE ha alt gjennom samme tjeneste, jeg kan gjerne få beskjed på mail om melding på facebook eller vice versa, men liker ikke tanken på å samle alle tjenester på et sted.

Facebook chatten for min del er noe jeg nesten bare bruker med folk som ikke har (eller ikke er pålogget på) andre tjenester.

 

Men nye systemer/teknologier er alltid spennende, og om det blir en suksess skal jeg ikke være bakstreversk og nekte å ta det i bruk :p

Endret av Thorbear
Lenke til kommentar
Facebook burde nesten også ha en egen klient, og ikke være avhengig av nettlesere imo. Det nærmer seg jo bare mer og mer et fullverdig program, nesten et slags OS.

Ikke bare nærmer seg det et eget program eller OS, det nærmer seg et eget lukket Internett. Hvor ofte ser man ikke «se fcaebook.com/mittfirma» eller «bli venn med oss på facebook» istdet for en url? Det er skummelt, er det.

 

Men til topic:

Skjønner ikke hvordan dette skal være forskjellig fra andre IM med «message recived while you where offline»-funksjon.

Lenke til kommentar
Facebook burde nesten også ha en egen klient, og ikke være avhengig av nettlesere imo. Det nærmer seg jo bare mer og mer et fullverdig program, nesten et slags OS.

Ikke bare nærmer seg det et eget program eller OS, det nærmer seg et eget lukket Internett. Hvor ofte ser man ikke «se fcaebook.com/mittfirma» eller «bli venn med oss på facebook» istdet for en url? Det er skummelt, er det.

Omtrent like skummelt som at firmaer reklamerer i aviser og blader jeg ikke leser. Om du synes dette er skummelt så lurer jeg på hvordan du fungerer i hverdagen.

Lenke til kommentar

Mark Zuckerberg er den nye Steve Jobs.

 

"Dette er ikke e-post, IM eller SMS, men en mellomting!!"

 

Skaper behov forbrukerne ikke en gang visste at de hadde.

 

Dra til helvete.

Det har han da ikke sagt. Det som ble sagt var at man skulle slippe å tenke på meldingsbærer, bare sende avgårde og være trygg på at meldingen når frem på best mulig måte, om det så er epost, IM, SMS.

 

Personlig så synes jeg dette virker noe tullete. Det er en løsning på et problem ingen eller svært få har. Sikkert kjekt for ingeniører å løse dette "problemet", bare så synd at det ikke er et reellt problem for brukerne. Tror jeg da, man skal som kjen være forsiktig med å dømme før man har prøvd.

Lenke til kommentar
Omtrent like skummelt som at firmaer reklamerer i aviser og blader jeg ikke leser.

Vil si det er en dårlig analogi, den speiler i større grad det faktum at mange har flyttet store deler av annonsene til facebook. Det er et mindre problem.

Men at hovedkanalen for informasjon fra produsenter og tjenestetilbydere flytter seg fra det åpne internettet til lukkede facebook er et verre. Det er for eksempel ofte vanskelig å finne informasjon om enkelte utesteder og konserter utenom facebook. For å få vite når neste års Hovefestival skal holdes f.eks. må man være registrert på facebook. Dette er det jeg synes er skummelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...