Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Metallisk smak i munnen :(


sneipen92

Anbefalte innlegg

Hei, på søndag morgen våknet jeg opp til fyllesyke og en helt ekkel metallsmak i munnen, hver gang jeg spiser noe smaker dette dritt og metall-aktig. Har søkt litt rundt og funnet ut at det kan skyldes en rekke ting alt fra graviditet til rare sykdommer, men før jeg tar turen til en lege/tannlege vil jeg gjerne lufte ting her litt først for å roe nerver.

 

Ok, det jeg gjorde før jeg oppdaget metallsmak var:

Ute på byen

Øl, sprit røyk snus (noe som jeg gjør nesten hver helg)

Så var jeg med en jente hjem og ....ja blant annet slikket henne (dette gjør jeg nesten aldri, kan jeg liksom få bakerier derfra :p )

Overnattet der, pusset ikke tenner eller noe, våkna opp og spiste mat (repeterte punktet over) og dro hjem.

 

Da merket jeg denne drittsmaken som ikke har gått bort enda,

 

Jeg bruker ikke tanntråd

Pusser tenna i gjennomsnitt 2 ganger daglig og har aldri hatt hull

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 18 år gammel

 

Arsenikk, tviiiilsomt, har ingen fiender med mindre hun dama jeg møtte på byen lurte noe rart i meg.

 

Stoffskifte. Jeg vil heller tro at jeg har høyt stoffskifte da jeg faktisk må jobbe for å gå opp i vekt å legge sjela mi i å spise nok fett og proteiner

 

 

Amalgamforgiftning. Dette er kvikksølv ikkesant? Har jeg ingen formening om kan stemme eller ikke, men føler ikke at jeg treffer de andre symptomene til dette

 

Sarkoidose. Igjen, aldri hørt om dette, så vetikke. Kan tildels kjenne meg igjen i: tretthet, energiløshet. men hvilken 18-åring lei av skole kan ikke?

 

Men takk for tips, skal nevne det for legen på fredag!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-1432

Hvis du har spist mye paranøtter i det siste, kan det være at du er forgiftet av det. Man skal ikke spise mer ennn 2-3 paranøtter pr dag. Et kjennetegn på at man har spist for mye er en metallisk smak i munnen.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva paranøtter er.

 

Men smaken er liksom ikke i munnen. Den er mer i halsen, som kommer når jeg svelger. Derfor går den ikke bort når jeg pusser tennene.

 

 

Og den er ikke såå metallisk, det er liksom metallisk/blandet med smaken av litt gammel melk (men smaker ikke såå vondt, men det minner)

 

Utrolig vanskelig å definere

Lenke til kommentar

Sjekk ånden, jeg vetikke er litt immun mot min egen ånde :p Men føler ikke at den lukter så rart, kanskje litt dårligere i det siste pga av dette rare smaken i halsen, ganen. Har jeg vært slapp, når du nevner det så har jeg slitt noe jævelig denne høsten med å komme meg opp tidsnok til skolen. Men det kan ha andre grunner. Pisse gjør jeg vel vanlig. Virker som om det er så utrolig mye forskjellig som kan være grunnen, og drar jeg ned til legen så kommer de jo sikkert ikke til å finne noe. Når jeg snakka med legen over telefon så pratet han om at det kunne komme fra magen elns. Nevnte ingenting om det dere her har nevnt.

 

Kan snus være grunnen? Har snust altfor mye i det siste. 4 bokser i uka gjennomsnittlig minst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...