Gå til innhold

Avatar tilgjengelig i 3D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, slike avtaler er egentlig ikke i forbrukerenes interesse, holder de på sånn blir 3D på hjemmebasis raskt en flopp.

3D på kino har heller ikke tatt av så mye som det skulle nettop pga griske utviklere som satte på en billig 3D effekt på filmer som absolutt ikke var laget for det.

3D på kino har ikke tatt av fordi det fremdeles ikke er særlig fantastisk. 3D vender tilbake med jevne mellomrom for så å forsvinne til folk igjen har glemt hvor lite det ga dem og er klare for en ny runde. Litt som jojo-en, bare med lengre intervaller og høyere summer.

Lenke til kommentar

Hmm, slike avtaler er egentlig ikke i forbrukerenes interesse, holder de på sånn blir 3D på hjemmebasis raskt en flopp.

3D på kino har heller ikke tatt av så mye som det skulle nettop pga griske utviklere som satte på en billig 3D effekt på filmer som absolutt ikke var laget for det.

3D på kino har ikke tatt av fordi det fremdeles ikke er særlig fantastisk. 3D vender tilbake med jevne mellomrom for så å forsvinne til folk igjen har glemt hvor lite det ga dem og er klare for en ny runde. Litt som jojo-en, bare med lengre intervaller og høyere summer.

Jup, avatar funket fordi de hadde gjort masse arbeide med å få 3d til å bli bra og det var en bra film med masse scener som var skapt for 3d. Det er den eneste filmen jeg har sett i 3d så langt, har det blit lansert noen andre med bra 3d? Er rundt et år siden avatar ble lansert. Ideen med å kline på 3d i ettertid er rimelig håpløs.

 

Når de da klarer å fucke opp så fantastisk med det som er flagskipet for 3d filmer er sjangsen for flopp nesten garantert.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke ute en almninnelig 3D-utgave av denne filmen allerede? Hadde jeg investert i en 3D-tv hadde jeg faktisk forventet at filmer laget for 3D faktisk ble utgitt i 3D, på samme måte som vanlig blu-ray.

Det er hovedsaklig to grunnen til at Avatar ikke har kommet med 3D blu-ray før nå. For det første så har Avatar gått veldig lenge på kino i 3D og den andre grunnen ut i fra det jeg har lest, er fordi produksjonsselskaper har brukt tid til å optimalisere filmen for visning på 3D TV.

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

Avatar er den fjerde dyreste filmen som er produsert, slått både av Harry Potter and the half blood prince og Spider-Man 3.

 

Synes ikke at 3D elementene i Avatar gjorde noe spesielt for filmen. Var et par fantastiske shots, men langt fra noe spektakulært. Tror jeg venter litt før jeg investerer noe mer i 3D intil man vet om 3D vil bli et mer brukt element eller ikke. Er redd det vil gå inflasjon i 3D ettersom det er kommet mange elendige 3D konverteringer i det siste, som f.eks Clash of the Titans. Glad at Harry Potter i 3D ble droppet (av de siste filmene).

Lenke til kommentar

Like greit. Slår det gjennom blir det standard. Ingen grunn til å la lommeboka være prøvekanin.

Nå skal det være sagt at disse tvene som støtter 3D er noen sabla bra tver til vanlig bruk også. Faktisk er de noen av de beste på markedet. 3D er i grunn bare en bonus.

 

Men ja, litt skuffet over at Panasonic fikk lov til å snappe opp rettighetene i en begrenset periode for å ytterligere utsette gleden til oss forbrukere.

 

Men vil en virkelig se filmen i 3D hjemme i stua akkurat nå, så finner en alltids en måte. :p

Lenke til kommentar

Fra VHS til DVD var uansett fornuftig. DVD til Blu-Ray er vel mest interessant for filmer av visuell interesse, og filmer som ikke er spilt inn i 3D har foreløpig begrenset interesse av å få konvertert.

 

Nei, det er nok heller sånn at dette rettferdiggjør Hollywoods forkjærlighet for nyinspillinger, remakes etc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så først skal man se film på kino, så skal man kjøpe den på bluray for å se den på Samsungskjermen med Sony-BD-spiller'n, så skal man bytte ut Samsungen eller Sonyen med en Panasonic for å se den i 3D? Blir litt for dumt. Kan ikke de griske filmselskapene snart innse at de må behandle kunder pent? Avatar er allerede verdens mest innbringende film, hvorfor skal de da selge rettighetene eksklusivt til én leverandør/produsent?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

3D er nok kommet for å bli.De store TV produsentene og filmprodusentene kan nå godte seg i å lage 3D filmer.Vil nok bli et press på TV produksjon også etterhvert.

Har sett maaange flotte IMAX 3D filmer,som nå er/kommer på Blu-ray 3D.

Produsenter av elektronikk vet å tyne lommeboka våres.

Klemte til når jeg trengte en ny TV med en 3D LED-LCD skjerm,og i vanlig 2D gjør den ikke skam på seg.Mulig å konvertere opp fra 2D til 3D,men det blir ikke helt det samme.

Har sett et par filmer hjemme,Monster House og Det regner kjøttboller,og jeg har aldri dukket så fort i stua mi som når jeg får slengt ting etter meg !

Jeg har vært med en stund i lyd og bilde,mine venners barn er misunnelig på meg.

Farlig å vise siste "gadgets" for den yngre garde,men det er jo lov å kose seg selv også.

Flotte bilder/sekvenser med kanonlyd HD Master Audio,slik at naboene blir oftere å finne på døra di !! Tidligere hadde vi bare god lyd,nå er det skikkelige bilder i stua også,jipi :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...