Gå til innhold

Salget av Toshiba Folio stoppes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra at bransjen rydder opp. Det er slik det skal fungere. :thumbup:

 

Jeg regner med det setter hardt press på Toshiba for å rette opp manglene og lansere en Folio 200-modell uten disse manglene. Hadde ikke bransjen tatt affære ville kanskje Toshiba brukt lang tid på å utbedre manglene. Stoppen fremmer altså helt klart utviklingen.

Lenke til kommentar

Det er vel bare å komme med en oppdatering til softwaren så trenger de vel ikke å komme med noe ny modell på en stund. Android Market hadde vært en fordel over Toshiba sin egen iallefall. Flash er vel noe som er veldig nært forestående etter hva jeg klarte å lese meg til før helgen. Såvidt jeg husker så skulle den komme som en oppdatering i Toshiba Market.

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg nettbrettene som et mulig alternativ til Psions Series 5(mx), den første enheten med det vi i dag kjenner som Symbian (EPOC32). Null oppstartstid, passende mengde funksjoner og et fjellstøtt OS. Bruker 5mx en del selv, selv etter ti år er den ganske så imponerende.

 

(Driftstiden på 5mx er og blir enestående, selv på to alkaline-AA.)

Lenke til kommentar

sitter med en folio her. elendig skjerm innsynsvinkelen gjer at den er ubrukelig. du må sitte med skjermen 90 grader beint på for at du skal sjå noko. dette kan ikkje fikses med firmware :p

 

flash har ikke kommet ut enda til alle, nokon har fått tak i Beta versjon av flash som støtter tegra 2. (har den)

 

Tegra 2 openGL ES drivar ikkje optimalisert. mange program som bruker opengl fungerer ikkje skikkelig.

 

styr unna

 

mest på grunn av skjermen. veldig upraktisk å ikkje kunne ha den liggende på bordet. du ser ingen ting bare du vippar den 20-30 grader og fargene og kontrasten forsvinn heilt

 

+:

 

- wifi konge rekkevidde

- god batteri tid. 6-7 timar med wifi og surfing

- A2DP (stereo bluetooth) heilt fortreffelig lyd ( HTC desire høres ut som 64kbit mp3)

- 4 fingers multitocuh som fungere veldig bra

- kapasitiv touch skjerm veldig bra presisjon

- bluetooth tastatur og mus fungerer fint

- usb tasatur/mus fungerer via usb porten

 

-:

- skjerm (innsynsvinkel kritisk dårlig)

- market mangler (for dei som er litt teknisk er dette ikkje eit problem bruk SAM 4.0 eller manuelt via en telefon som har market og overfør APK til folioen)

- låser seg av og til i dvale modus (har en spesiell dvale modus som vil slå den "heilt" av.) dette er dumt med tanke på at den slår seg av etter spesifisert tid på display og stopper all musikk og spotify. dette skjer merkelig nok ikkje når koblet til med A2DP

- HDMI porten er veldig laus ( i allefall på dei kablane eg har)

- HDMI oppløsning på 1080p oppskalerer veldig dårlig. hoved skjermen slår seg ikkje av når du bruker HDMI noko som gjere at du egentlig oppskalerar skrivebord grafikken frå 600p til 1080p. og det ser firkanta og stygt ut, hadde vore bedre å kjørt 720p og latt tven ta seg av oppskaleringen.

- lyd ut frå haudetelefon jack kunne ha vore kraftigare

- følger ikkje med neopream futeral for beskyttelse av skjerm under transport

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å sammenligne den med Galaxy Tab eller iPad. Det er rett og slett et beta produkt! Toshiba har gjort en meget dårlig jobb når det gjelder dette brettet.

 

- Dårlig synsvinkel (spesielt ved opp/ned)

- Fysiske knapper (tilbake/hjem ...) fungerer meget dårlig.

- Det henger altfor ofte når det gjelder respond fra skjermen (programvare)

 

- Problem med å lade batteriet

- "hvilemodul" virker ikke som det skal!

- Den siste "beta" flash oppdateringen gjorde brettet meget ustabil må nesten reboot *hele* tiden! Kan riktig nok se på youtube/www med flash innhold.. men jeg kan ikke si "WOW"

- Meget ustabil med ekstern lagringsenheter (usb/microsd)

 

Det var nok til å levere det tilbake (med glede). Kan ikke sitte her å vente på "updates" fra Toshiba ... og heller ikke et ord om dette fra de! fy fy Toshiba!!! Dere kan ikke selge slikt produkt!

 

Jeg har hatt det en uke og det er somsagt nok! Det er nettop disse "brettene" som minner meg på hvor utrolig flott ipaden er! (er ikke apple fan)

 

mvh

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...