Gå til innhold

Test: Cougar A450 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det dere som mottar testprodukter av leverandører som ønsker nytt utstyr testet, eller er det HW-nettverket som forespør testprodukter hos produsentene? Det holder nemlig å lese noen få internasjonale tester for å finne fram til om et produkt er traust og kjedelig, og da ville jeg kanskje påstå at det ikke er særlig vits / sensasjonelt å teste dem. Bare et lite innspill. :)

Lenke til kommentar

Tja, litt kjedelige produkter er bra å få testet også. Er ikke alltid alle er interressert i entusiast-produktene. Skulle man bare testet de beste ville man lett bli litt blasert.

 

Tviler på at HW.no tester alt de får inn, men fra en såpass stor produsent som Compucase er det jo spennende å se hvordan deres egen linje går.

Lenke til kommentar

Er det dere som mottar testprodukter av leverandører som ønsker nytt utstyr testet, eller er det HW-nettverket som forespør testprodukter hos produsentene? Det holder nemlig å lese noen få internasjonale tester for å finne fram til om et produkt er traust og kjedelig, og da ville jeg kanskje påstå at det ikke er særlig vits / sensasjonelt å teste dem. Bare et lite innspill. :)

 

Är desvärre inte helt så det fungerar. Det har med rating att göra, och en hw sida med norsk, svensk eller whatnot, annorlunda språk, kommer aldrig att ha en hög nog rating så att man blir stor nog att bara kunna välja och vraka bland hardware att "reviewa". Jag kan lova dig att om hw.no hade varit på engelska, så hade Intel, Amd och alla de största leverantörerna stått i kö med hardware, redan innan releasedatum. Ett engelskspråkigt ställe som detta i "rika" Norge hade varit mumma och testredaktionen hade aldrig varit arbetslösa. Det är sånn hw producenter ser det i alla fall. Tänk dig anandtech om de hade varit på hans moderspråk (han är indier/iranier, var väl 15 år när han startade Anandtech tror jag)), de hade knappast varit så stora.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvorfor en liten lydløs strømforsyning til en lap-top kan dra hele lap-top med Intel i5 CPU, 8 GB RAM, ATI skjermkort, LCD-skjerm, eksterne USB enheter m.m. osv...!! -mens man i en stasjonær maskin liksom skal ha et bråkete viftemonster på 750 W til 1000,- ? ...bare en tanke :]

Lenke til kommentar

Et lite innspill:

Det er 115 tester av kabinetter, 107 av strømforsyninger, 131 av skjermkort, 115 av CPUs, men man gå hele 5 år tilbake for å finne den eneste testen som er gjort av trådløse nettverkskort. Jeg er på utkikk etter en USB-basert WiFi-dongle til min stasjonære, og etterlyser litt bredere testspekter. I løpet av de 6 siste skjermtestene er 5 av Philips og Dell..??!

 

Tenk litt mer bredde. Begynner å bli litt lei av å lese om PSU-er.

-Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvorfor en liten lydløs strømforsyning til en lap-top kan dra hele lap-top med Intel i5 CPU, 8 GB RAM, ATI skjermkort, LCD-skjerm, eksterne USB enheter m.m. osv...!! -mens man i en stasjonær maskin liksom skal ha et bråkete viftemonster på 750 W til 1000,- ? ...bare en tanke :]

 

Av den enkle grunn at både i5 CPU-en og skjermkortet i den bærbare er spesialversjoner for å bruke minimalt med strøm. Minne og USB tar minimalt med strøm. Heller ikke en 15'' LCD skjerm tar mye. Og som har betydelig lavere ytelse enn versjoner for desktop.

 

Men det er fint mulig å få tak i "lydløse" strømforsyninger på 400 - 1 000 Watt om man vil (faktisk uten vifter i det hele tatt). Særlig Seasonic har en del, ikke minst sin X-serie, men du finner også hos andre produsenter. Personlig har jeg en 4 stk Corsair/Seasonic i mine 4 PC-er, og kalle de bråkete viftemonster er helt feil. Man må vel på 30 cm avstand for å høre vifta under vanlig bruk.

 

Ellers så klarer de fleste seg med en 450 - 650 Watt PSU.

 

@Agentspoon: I stor grad enig i at det ikke er stor vits i å teste "kjedelige" produkter det er lett å finne tester av. Da kan man like gjerne lage en oppsummering med linker. Selv om jeg liker tester av produkter som egner seg for rimelige/middels rigger, så bør man primært søke å få testet de unike produktene.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvorfor en liten lydløs strømforsyning til en lap-top kan dra hele lap-top med Intel i5 CPU, 8 GB RAM, ATI skjermkort, LCD-skjerm, eksterne USB enheter m.m. osv...!! -mens man i en stasjonær maskin liksom skal ha et bråkete viftemonster på 750 W til 1000,- ? ...bare en tanke :]

 

1. Må også huske på at i en laptop så er det lettere å beregne et maksimalt effektforbruk. Mens med en bygg-selv PC så må du selv vurdere hvor kraftig du trenger, og de fleste vil jo da velge noe som er en del høyere enn maksimalt effektforbruk, slik at du ender opp med en PSU som er litt overkill.

 

2. Adapterene til bærbare maskiner er kanskje "lydløse", men har vært borti mange som blir aaaalt for varme, og sammenligner levetiden mot en godt avkjølt strømforsyning så vil den være dårligere.

 

 

3. Sist men ikke minst så trekker en kraftig bærbar maskin noe ala 60-70W, mens en kraftig stasjonær kan trekke over 400-500W i praksis. (og selvsagt mye mer med virkelige kraftige løsninger)Ytelsen derimot er nesten like stor som effektforskjellen...

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Er det dere som mottar testprodukter av leverandører som ønsker nytt utstyr testet, eller er det HW-nettverket som forespør testprodukter hos produsentene? Det holder nemlig å lese noen få internasjonale tester for å finne fram til om et produkt er traust og kjedelig, og da ville jeg kanskje påstå at det ikke er særlig vits / sensasjonelt å teste dem. Bare et lite innspill. :)

 

Litt av begge former.

 

 

Strømforsyninger er det ikke så alt for mange tester av, selv om det tok helt av for et par år siden. Det er tross alt folk som leser dette, så noen finner det nyttig. Det er mange som har etterspurt tester av strømforsyninger i nettopp denne effektklassen, og det er derfor natulrig at vi har testet et par av dem den siste tiden.

 

Når det gjelder de siste seks skjermtestene så består disse av produkter fra Eizo, HP, Philips og Dell, ikke bare de to sistnevnte. Det har riktig nok vært litt overvekt av de to sistnevnte, noe som gasnke enkelt skyldes at når vi først snakker med én produsent, så kommer det flere produkter. Balansegangen akkurat blant skjermer har blitt noe skjev, noe vi er klar over, og vi vil jevne dette ut :-)

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg ønsker og håper dere kan teste et litt bredere spekter med produkter. Eksempelvis: USB3-disker, kortlesere og WiFi-dongles (som er aktuelt for meg, hehe :-)

Innen kategorien nettverk finnes det totalt ni tester de siste to årene, mens innen PSU alene var det 22 tester bare i fjor. Er det virkelig så mange produktlanseringer av PSU-er, og så lite som skjer på nettverksfronten? :hmm:

- Men for all del, tester er velkomne uansett. Bra jobba!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...