Gå til innhold

Artikkel: Du vet at du har ”Photoshop-et” for mye når …


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Altså. Jeg pleier ikke å kommentere når jeg syns en nyhetsartikkel er unødvendig, men når de begynner å ligne på ting man kunne postet på Facebook-veggen sin, da føler jeg det er på tide å si i fra. Agurknyheter? Nei takk. :)

Lenke til kommentar

Altså. Jeg pleier ikke å kommentere når jeg syns en nyhetsartikkel er unødvendig, men når de begynner å ligne på ting man kunne postet på Facebook-veggen sin, da føler jeg det er på tide å si i fra. Agurknyheter? Nei takk. :)

Det er ikke alle som har facebook :doh:

 

Det er noen av oss som synes denne var litt morsom, da.

Lenke til kommentar

Dette var morsomt... og synes det absolutt er på sin plass på en fotoside.

 

Synes akam får mye kritikk for tia av flisespikkere som bare er ute etter hvor mye kromatisk abberasjon som er på brennvidde 32mm med det nye xxx-objektivet...

 

Akam må få lov til å ha et fleksibelt miljø, og ikke bare fakta og statiske tester (for mer grafer, se slrgear.com sine reviews).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

For all del, fleksiblitet er jo et pluss. Allikevel syns jeg det burde gå en grense. Denne "nyheten" blir jo akkurat som Hardware.no skulle postet en artikkel som het "Du vet du har spilt for mye CS når...". I verste fall er det snakk om å dra definisjonen av "artikkel" ned i søla slik at alle tror de kan bli journalister, bare de finner noe som er morsomt nok.

 

Det er bare snakk om å ha en viss standard på det man skriver.

Lenke til kommentar

Men skal en nettside som Akam kun inneholde tunge nyhetsskaer og tester? Selv gadgetsiden over alle gadgetsider (Engagdet) har jo slike lette artikler innimellom. bl.a. crapgadget pollene.

 

Jeg synes det blir trist verden, hvis ikke Akam osv kan tillatte seg å legge ute slike ting innimellom.

 

At de kanskje burde samle opp flere lignende saker til en fast "endelig fredag" artikkel, er en annen sak.

 

Det er muligens for lite nytt stoff på Akam for tiden; men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

For all del, fleksiblitet er jo et pluss. Allikevel syns jeg det burde gå en grense. Denne "nyheten" blir jo akkurat som Hardware.no skulle postet en artikkel som het "Du vet du har spilt for mye CS når...". I verste fall er det snakk om å dra definisjonen av "artikkel" ned i søla slik at alle tror de kan bli journalister, bare de finner noe som er morsomt nok.

 

Det er bare snakk om å ha en viss standard på det man skriver.

Ser ikke helt den sammenligningen. "Spille dataspill" vs "fikse et bilde i PS". Det eneste like er vel at man bruker dataen.

 

Kvaliteten på artiklene.. haha. Akam kan skrive hva f*** dem vil for min del. Hopper glatt over det jeg ikke bryr meg om. Er jo ikke leseplikt selv om man er på forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

La meg sitere meg selv:

Det er bare snakk om å ha en viss standard på det man skriver.

Poenget er ikke hva de poster, jeg snakker om prinsippet om å poste "fyllstoff", det har jeg jo allerede sagt.

Og selv om det ikke er leseplikt mener jeg at det ikke rettferdiggjør det faktum å poste fyllstoff på forsiden.

 

Uansett er det vel i bunn og grunn fint lite jeg kan gjøre annet enn å irritere meg i mitt stille sinn over tullenyheter. Som jeg sa innledningsvis pleier jeg som regel å ikke bry meg om slikt, men i dette tilfelle syns jeg Akam på sett og vis feilbrukte sin journalistiske frihet i forhold til hva som ellers postes på forsiden. Som forbrukere burde vi alle stille oss kritiske til kvaliteten på sakene som blir postet rundt om på nettet i stedet for å regelrett sluke alt med hud og hår og ta det for god fisk. Med den utviklingen vi ser på nettet i dag hvor "alle" plutselig kan starte "nyhetssider" blir det enda viktigere å skille hummer fra kanari og god journalistikk fra Ola Dunks klønete tullemeldinger. Satt på spissen kan vel dette i verste fall føre til at journalistyrket bryter sammen og ingen lenger kan ta noen seriøst.

Dette er dog veldig satt på spissen. :)

 

Jeg har sagt mitt.

Lenke til kommentar

La meg sitere meg selv:

Det er bare snakk om å ha en viss standard på det man skriver.

Poenget er ikke hva de poster, jeg snakker om prinsippet om å poste "fyllstoff", det har jeg jo allerede sagt.

Og selv om det ikke er leseplikt mener jeg at det ikke rettferdiggjør det faktum å poste fyllstoff på forsiden.

 

 

Vi må nok bare godta fyllstoff og klikkmagneter hvis vi ikke ønsker å gå over til modeller der man betaler for tilgang til nettsider på samme måte som vi kjøper aviser og blader.

Jeg regner med at Akam lever av reklameinntekter slik som de fleste nettsteder. Da gjelder det å få mest mulig klikk for på den måten å øke reklameinntektene. Da er vi tilbake til den gode gamle tilbud og etterspørsel teorien. Er det stor nok etterspørsel etter slike artikkler som du kaller fyllstoff (antall klikk den genererer) vil det rettferdiggjøre fra Akam sitt synspunkt (reklameinntekter) å poste slike artikler på forsiden. Mer penger rettferdiggjør det meste.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...