Gå til innhold

Test: Asus EeeTop ET2400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I følge Asus skal denne maskinen være et underholdningsvidunder som gir slående visuelle opplevelser med den innebygde 23,6-tommers skjermen med full-HD oppløsning.

Full HD er ganske lite nyttig på en PC. Skal man bare se film er det bra (selv om Blu-ray fortsatt får striper, så da er man like langt, og Full HD blir like unyttig), men skal man bruke den til noe som helst annet, er Full HD bare en ulempe.

Lenke til kommentar
Full HD(1920x1280) er ganske nyttig ved skjermoppløsning til skrivebordet, til f.eks. nettlesing og til diverse spill. Det brukes mye mer enn man skulle tru.

Full HD er 1920x1080 (1080p). Denne oppløsningen gir et svært smalt bilde i høyden, samtidig som de fleste Blu-ray-filmer er enda smalere igjen.

 

Noe slikt som 1920x1200 er ikke Full HD, men langt bedre for alt annet enn å se på film (der filmene som regel ikke er i Full HD-format uansett).

 

Derfor sier jeg at Full HD (1080p) er lite nyttig på en PC.

Lenke til kommentar

Trist å se så ynkelig design på nye produkter. En showcase som skal ta opp kampen med Apple klarer ikke annet enn å bruke kjipe gamle design trikks som kom for 4-5 år siden. Putte på et lite tastatur og dermed kalle det et designprodukt. Det er jo helt grusomt. Og la meg med en gang presisere, jeg er ikke noe apple fanboy, tvert imot unner jeg dem ikke suksessen de får så lettkjøpt om dagen, men det er jaggu ikke rart når vi ser på konkurenten her.

Lenke til kommentar

Jeg ser fra bildet på første side at produktet har Crystal Pure Sound Reproduction, Super Hybrid Engine og ikke minst 15% Performance Faster.

 

Dette må være et ekstremt bra produkt jeg rett og slett må kjøpe.

 

Super Hybrid Engine er Asus sin overklokkingsfunksjon og kan gi opp til 30% mer ytelse på noen enheter, så det er ikke totalt bullshit de klistrer på.

 

Personlig så bryr jeg meg lite om klistermerker, da jeg har fingrer til å ta dem av med.

Lenke til kommentar
Kompabilitet i Linux er nok uansett ikke spesielt viktig for potensielle kjøpere av denne maskinen, men det kan jo være verdt å vite.
Dette er selvfølgelig ikke riktig.

 

Denne maskinen ville vært perfekt for GNU/Linux, forutsatt at den er litt mer kompaitbel enn det som skrives. Jeg antar uansett at flimringen kommer av at dere brukte den frie RadeonHD-driveren som er standarddriver for AMD-kort i Ubuntu. Den har ikke full støtte for 5xxx-serien av skjermkort, men alt opp til HD 4xxx skal være fullt støttet, både med 2D, 3D og Xv akselerasjon. For 5xxx og nyere, må man fortsatt bruke den proprietære driveren, Fglrx, som dere må installere selv.

 

Det høres ut som lyd-problemet kan være at lydkanalen som går til de interne høytalerne er satt til mute som standard, det er jo også vanlig 3,5mm minijackutgang på siden.

 

Multitouch kan jeg se for meg at må slås på etter installasjon:

Multitouch: Is disabled by default. Turn it on in gnome:

gnome-mouse-properties

Touchpad Tab - Enable Two-finger scrolling

ubuntu wiki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...