Gå til innhold

Brenner raskere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått med meg den analogien, så der er vi enige.

 

Men, er det ikke merkelig at Plextor bare turer på og holder samme prisleie? Det er jo ikke slik lengre at vi er avhengige av det optiske medie lenger, og er nødt å ha Plextor fordi det støtter akkurat den eller den spesielle formen for brenning.

 

Jeg ser mindre og mindre på hva brennerne støtter. Nå går jeg helst for NEC, da jeg en gang kjøpte dette og "tray" åpnet og lukket seg lynkjapt i forhold til ymse konkurrenter. Nå er jeg mindre fokusert på dette også. Så nå er det mest pris, og at det optiske drevet ikke er laget av ett for ukjent fabrikat som betyr noe.

 

Om det koster kr 200,- er jeg kjempefornøyd (prisen er fornuftig om DVD-brennere). Koster det kr 299,- så griner jeg ikke av det heller. Men kr 400,- for en DVD-brenner er sykt høyt (dobbelt så høyt) fra Plextor. Nei "kaviar-merket Plextor" betyr lite for meg nå i dag.

 

Har til gode å kjøpe Blue-Ray spiller/brenner til PC. Det var derfor jeg gadd lese artikkelen. Blue-Ray har tilgode å falle i pris. Det er vel det de fleste av oss går og tenker. Selv om noen får det levert med nye PC'er (slike drev), eller velger å punge ut en halv laks ekstra eller litt mer (i forhold til DVD-drev).

Lenke til kommentar

Brenning av optiske plater synger vel på siste verset nå. Jeg har inntrykk av at de fleste bruker minnepinner istedet i dag for fysisk utveksling av data mellom PC-er. Folk kjøper optiske stasjoner først og fremst fordi de vil ha mulighet for avspilling av DVD- og Blu-ray-filmer på PC-en.

 

Når det er sagt, så er Plextor min favoritt hvis jeg skulle trenge en ny optisk stasjon. De er litt dyrere for kvalitetens skyld, men uansett er det ikke snakk om mange hundrelapper.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Det er som regel ikke for kvalitetens skyld men for merkenavnets skyld. Plextor-brennerne har vært solgt under LiteOn-navnet i ca 10 år. Forskjellen er kun sminken utenpå og prisen. Same "shit" different wrapping.

 

Optiske media til PC synger på siste verset. Det er noe man kjøper av gammel vane. Akkurat som diskettstasjonen var i 2004. Jeg kan ikke huske sist jeg brukte en optisk stasjon, men har en fornemmelse om at det må ha vært før sommeren en gang. Sist gang jeg brente en CD/DVD må ha vært 1-2 år siden.

Lenke til kommentar

Eneste plusset jeg ser med Blu-Ray-brenner er at en kan spille Blu-Ray-filmer på sin PC, eller å sette opp PC'en til å sende bilde til TV og få seg en filmkveld der, om en mangler Blu-Ray-avspiller til sitt TV-oppsett i stuen.

 

Jeg kommer neppe til å betale for dyre plater når en har så mye minnepenner og minnekort å velge mellom (eventuellt harddisker).

 

Det der 3D-greiene forstår jeg heller lite av. Må det noen ekstra brikker til i Blu-Ray-spilleren for PC, eller tar CPU/GPU seg av det tunge arbeidet likevel?

 

Veldig lenge siden jeg brant noe på plate, her også. Det optiske drevets oppgave er stort sett for å innstallere fra når en har kjøpt ny programvare.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt 3D brandingen av BD drev i disse dager? Er ikke det eneste kravet av drevet for 3D at den klarer 2x BD avlesning?

På grunn av det kraftige DRM-systemet må vel DRM-dekoderen støtte versjon 1.4 for at man skal få vist 3D video. Eller er 1.4 DRM-en knekt?

Er det ikke programvaren som tar seg av dekodingen?

Hverken Arcsoft eller Cyberlink har noe informasjon på hvilken drev man kan bruke til 3D playback merkelig nok.

Det med 2x hatighet som krav har jeg kun fra en aldrende artikkel på Tomshardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...