Gå til innhold

Opera Mobile 10.1 beta for Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg gjort en kjapp test, og så vidt jeg kan se så er ikke dette mer enn Opera Mini 2.0.

Interfacet er det samme, det er kun noen estetiske forbedringer; pinch to zoom fungerer nå.

Men desverre så er scrolling fremdeles ikke like 'snappy' som den burde være. Burde låses i x-retning når du scroller nedover.

Skal teste hvordan Opera Link fungerer og gi tilbakemelding.

 

Og :chribruu, Opera Mini til Android hadde både Opera Turbo og Speed Dial.

 

oppdatering: Opera Link fungerer bra. Alle bokmerket blir synkronisert, i motsetning til kun mappen "Opera Mini". Søkemotorer blir også synkronisert.

Er det i det hele tatt noen større oppdateringer fra Mini?

 

oppdatering: Liste over forskjeller mellom Mini og Mobile. http://www.opera.com/mobile/features/

Det er ikke mye.. Bare Full rendering engine on device som er forskjellig.

Endret av Unlimited LTD
Lenke til kommentar

Da har jeg gjort en kjapp test, og så vidt jeg kan se så er ikke dette mer enn Opera Mini 2.0.

Interfacet er det samme, det er kun noen estetiske forbedringer; pinch to zoom fungerer nå.

Men desverre så er scrolling fremdeles ikke like 'snappy' som den burde være. Burde låses i x-retning når du scroller nedover.

Skal teste hvordan Opera Link fungerer og gi tilbakemelding.

 

Og :chribruu, Opera Mini til Android hadde både Opera Turbo og Speed Dial.

 

oppdatering: Opera Link fungerer bra. Alle bokmerket blir synkronisert, i motsetning til kun mappen "Opera Mini". Søkemotorer blir også synkronisert.

Er det i det hele tatt noen større oppdateringer fra Mini?

 

oppdatering: Liste over forskjeller mellom Mini og Mobile. http://www.opera.com/mobile/features/

Det er ikke mye.. Bare Full rendering engine on device som er forskjellig.

 

 

Forskjellen er ganske stor på hvordan nettleseren bruker telefonens ressurser.

Grunnen til at Opera Mini får lov til å brukes på Iphone er at den ikke åpner kode lokalt.

Alt skjer i skyen til Opera. Opera Mobile skjer alt lokalt på telefonen om du ikke bruker turbo funksjonen. Den rendrer og bruker GPU kraften for å få mest ut av total opplevelsen.

Det går veldig smooth og feks multi-touch fungerer skikkelig.

Lenke til kommentar

Opera Mobile er en fullverdig nettleser som ikke får servert ferdigprosesserte sider fra Operas servere. Det gjør at du blant annet får 100/100 på acid3-testen og får en fullverdig surfeopplevelse :)

 

Men det har ikke Opera Mobile, untatt i beta på Windows Mobile.

Og Symbian ;)

Og maemo :)

Lenke til kommentar

Fyffaen for et makkverk. Gikk fullstendig i sirup og dro resten av telefonen med seg så jeg måtte dra ut batteriet. Nei, jeg holder meg til den innebygde browseren/Dolphin/Opera Mini.

 

 

Hvilken telefon har du ?

 

Har du Android 2.2 , HTC Desire HD så kan det hjelpe å skru på USB debuging.

Med Desire HD så anbefales dette uansett.

Lenke til kommentar

Der funka det. Tja. Synes den føles litt treig, men det er jo tross alt en beta. Savner horisontal lås når man scroller vertikalt og vice versa, evt med en "force" funksjon dersom man faktisk ønsker å scrolle på skrå. Hadde vært digg om det var automatisk turbo, i tilfelle man beveger seg mellom ulike sendere og mister datahastighet. I PC-versjonen av Opera kan man også justere graden av komprimering, det er noe jeg skulle ønsket var på mobilversjonen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...