Gå til innhold

80 eller 32 ohm? Beyerdynamic DT770 Pro


ZepukkU

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å gå til innkjøp av et Beyerdynamic DT770 Pro, men jeg ser den selges i 32 og 80 ohm, begge til samme pris.

 

Jeg lurte da på hva er best til mitt bruk, som er musikk på PC og iPod touch(om det har noe og si) Fordeler og ulemper med 32 ohm kontra 80 ohm? osv...

 

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt, så gir lav ohm høyere lyd. Samtidig, så er det enklere å lage god lyd med større ohm. Jeg er usikker på om lydnivået på en med 80 ohm sammen med iPod blir kraftig nok, det faktum at de har to utgaver kan tyde på at det blir litt knapt. Kjenner du noen som har et slikt sett, eller noe annet sted du kan prøve dem så ville jeg gjort det.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å bruke de primært på pc til musikkavspilling og iPoden blir brukt til reise, som ikke er så ofte. Vil jeg da tjene mer på å kjøpe 80 ohms versjonen?

 

Jeg har dessverre ingen jeg kjenner som har headsetet, og virker som hifi-klubbe, soundgarden eller eplehuset ikke har det inne (dratt ned og fått testet det)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har tenkt litt på å skaffe en forsterker, men ikke helt kommer over en portabel nok.

Det virker som iPoden har volumsperre, men den har jeg skrudd av.

 

Selv om forsterkeren hjelper 80 ohmene å nå dens fulle potensial, kan ikke en så billig forsterker "ødelegge" litt av lyden? Jeg bare spør ut i det fjerne her :p

Lenke til kommentar

Jupp, og 130+ kroner er ikke akkurat den dyreste investeringen. Tror det blir en Beyerdynamic DT 770 Pro 80Ohm og Insignia HPA-3 forsterker. :)

 

God erfaring med kjøp fra prolyd.no? Ser de har den til 1495, som er det billigste jeg har sett.

 

EDIT: Leste at mange hadde problemer med kvaliteten på "male to male" kabelen som følger med forsterkeren. Er det noe som også bør investeres i, hvis slik, hvilken?

Endret av ZepukkU
Lenke til kommentar

Jupp, og 130+ kroner er ikke akkurat den dyreste investeringen. Tror det blir en Beyerdynamic DT 770 Pro 80Ohm og Insignia HPA-3 forsterker. :)

 

God erfaring med kjøp fra prolyd.no? Ser de har den til 1495, som er det billigste jeg har sett.

 

EDIT: Leste at mange hadde problemer med kvaliteten på "male to male" kabelen som følger med forsterkeren. Er det noe som også bør investeres i, hvis slik, hvilken?

 

Hvis det er minijack som er male-male så burde ikke det være særlig dyrt å skaffe noen reserver til, eksempelvis en slik en til ca 8 kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...