Gå til innhold

Test: Norges beste kameramobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott omtale av kameraene til forskjellige telefoner. Ikke det at jeg har noen gode kvalifikasjoner til å vurdere hva som er bra eller ikke, men eksempelbildene og forklaringsteksten ga meg mye god informasjon ihvertfall.

 

Når det er sagt er mobilkameraer noe jeg har gitt opp hvis jeg skal ha gode bilder, og bare bruker for å dokumentere noe. Men ser jo ut som verden går fremover der også.

 

 

Lenke til kommentar

Seriøst, 0 i karakter på kameraet? Vil de si at dere ikke fikk tatt bilder? Hvorfor avviker karakterene her med det dere faktisk har gitt telefonene? N8 og desire hd er da vitterlig ikke like gode/dårlige telefoner. X10, vivaz og Iphone er heller ikke like gode/dårlige telefoner. Sgs med telefonkarakter 6? Tragisk test :no:

Lenke til kommentar
Vi har dessverre ikke fått anledning til å gjøre denne oppgraderingen, og dermed er videoen vi har lastet opp av lavere kvalitet enn det du kan oppnå.Under kan du laste ned video tatt med de forskjellige telefonene i full kvalitet.

 

Har dere ikke en youtube-konto dere kan benytte dere av og laste ting opp med i den oppløsningen dere selv ønsker? Det skal da ikke mye innsats til for å få til noe slikt rimelig enkelt, så kan dere kaste den hubbabubba-flash-dritspilleren til tek.no bort for en stund.

 

 

Lenke til kommentar

Alle kameraene er i toppklassen når det kommer til mobiler. Og iPhone 4 er nok der den bør være i forhold til konkurrentene. Noe som er ganske så bra med tanke på at den bare har 5MPX kamera. Men samtidig må jeg si at de iPhone 4 bildene dere tok var utrolig dårlig. Men uansett så er jo problemene tydelige selv om de var VELDIG tydelig i deres test. 

 

 

 

Er ikke mange dagene siden jeg leste her på forumet at flere som hadde iPhone 4 mente det var markedets beste kameratelefon, men.

 

 

Er glad for å se HTC Desire HD på sisteplass. Har bare den vanlige Desire selv, men regner ikke akkurat med at det er bedre kamera på den. Kameraet er kav ræv.

 

 

 

 

Sitat takk. Har ikke sett noe slik selv.

 

 

Lenke til kommentar

Seriøst, 0 i karakter på kameraet? Vil de si at dere ikke fikk tatt bilder? Hvorfor avviker karakterene her med det dere faktisk har gitt telefonene? N8 og desire hd er da vitterlig ikke like gode/dårlige telefoner. X10, vivaz og Iphone er heller ikke like gode/dårlige telefoner. Sgs med telefonkarakter 6? Tragisk test :no:

Fra testens første side:

 

NB! Legg merke til at vi har vært svært kresen i testen av kamerabiten på disse telefonene. Alle mobilene i denne testen er blant de aller beste kameramobilene på markedet, og karaktersettingen på bildekvaliteten et satt i forhold til de andre produktene i testen og ikke i forhold til andre kameramobiler på markedet.

 

Slik jeg tolker det skal det beste telefonkameraet i testen få 6 og det dårligste 0, uansett hvor lite forskjell det er på dem.

Lenke til kommentar

Er ikke mange dagene siden jeg leste her på forumet at flere som hadde iPhone 4 mente det var markedets beste kameratelefon, men.

 

Link or it didn't happen whistle.gif

Vet at mange har for seg at Apple / iPhone brukere roser produktene opp i skyene osv.. Men nå har vi kommet til et stadige hvor folk ser ut til å ha fordommer om at samtlige iPhone4 brukere mener den er BEST PÅ MARKEDET I ABSOLUTT ALT og det er jo langt ifra sannheten.

 

Så om du kan referere til disse mengdene med iPhone4 brukerne som har påstått at iPhone4 har det aller beste kameraet så blir det jo bare løs svada, jeg kan jo også si "HAH! Og alle de som påsto at Desire HD hadde det beste kamerat! HAHAHA!" uten at det ha noen fot i verden overhode.

 

 

 

Uansett så har jo iPhone4 et veldig bra mobilkamera, det er ikke best men det er jo en av de bedre og vi må jo huske at mobiltelefoner som Nokia N8 fantes ikke når iPhone4 først kom som gjorde at den stilte jo nesten helt på høyde med det beste som var på markedet på den tiden.

Lenke til kommentar

Tenk så bra N8 hadde vært om Nokia hadde turt å ikke hoppe på megapikselkarusellen og heller hatt en bildebrikke av tilsvarende kvalitet, men med 8 megapiksler i stedet. Da hadde det blitt bra!

Det positive er at man derfor kan filme med 3x digital zoom i 720P.

 

Men er enig med deg i at 8 MP hadde holdt lenge.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Tenk så bra N8 hadde vært om Nokia hadde turt å ikke hoppe på megapikselkarusellen og heller hatt en bildebrikke av tilsvarende kvalitet, men med 8 megapiksler i stedet. Da hadde det blitt bra!

Det positive er at man derfor kan filme med 3x digital zoom i 720P.

 

Men er enig med deg i at 8 MP hadde holdt lenge.

Eg er overraska over kor latterleg mykje betre bilete kvalitet mitt 5 år gamle Canon IXUS 50 med "berre" 5MP tek, i forhold til kva dagens beste mobilkamera tek.

 

Eg trudde at utviklinga av mobilkamera hadde gått så langt at dei beste mobilkameraane skulle tilsvare eit 5 år gammalt kompaktkamera, men så feil kunne eg ta.

Lenke til kommentar

Ingen stor overraskelse att N8 vant denne testen...

N8 er forøvrig en super mobil på alle måter, ikke bare kamera, ser de også har gitt poeng for det i testen.

 

Jeg har tatt mye bilder med min N8 og kvaliteten overrasker meg like mye omtrent hver gang :)

 

Her er forøvrig en shootout; N8 vs Canon 550D DSLR:

http://thehandheldblog.com/2010/10/04/shootout-nokia-n8-v-canon-550d-dslr/

Lenke til kommentar

Hei! Så nå er Nokia tilbake igjen med kvalitet. Det er imidlertid en annen ting enn kameraet jeg er opptatt av når det gjelder N8, og det er hvilke skjermbilder som finnes i den innebygde kalenderen, eller kalender-applikasjonen? Jeg lurer spesielt på om kalenderen viser en god dagsoversikt og en hvordan ukesoversikten ser ut (er den som en ukesplanlegger, hvor ukens dager er satt opp som søyler og hvor du kan se hvilke tidsintervaller på dagene du har avtaler og når du er ledig, og i så fall er det muligheter for å velge ulike farger for de ulike avtalene?)

 

Jeg hadde satt stor pris på om dere kunne være så vennlige å besvare dette, enten i denne tråden eller som PM.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...