Gå til innhold

Iphone forårsaker forsovelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange iphone 4 er solgt? 15 millioner? La oss si 20% av brukerne bruker gjentakende alarm til å komme seg på jobb om mårran og at de i gjennomsnitt ble en halvtime forsinket. Da har Apples bug medført 1,5 millioner tapte arbeidstimer bare i dag. Det tilsvarer 167 ganger mer enn et helt 45-årig yrkesaktivt liv med 2000 timer arbeidstid i året.

 

En halv time, for 20% av brukerne høres sikkert bagatellmessig ut, men når man summerer opp tapene for alle som er rammet av bugen så blir det ikke småtterier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Min Galaxy S hadde noe av det samme problemet, men siden den er litt hyggeligere enn de andre ringte den en time før den egentlig skulle. Jeg hadde alarmen på 05:50, men den ringte 04:50. Var ikke vanskeligere enn å deaktivere og så aktivere alarmen så virka den fint igjen. Er godt at android gjorde en bedre feil, men ingen av dem som er helt 100%...

Lenke til kommentar

OT: Simen1 sitt regnestykke fikk meg til å lure på hvor mange tapte arbeidstimer campingvogner og traktorer medfører daglig... :ermm:

 

On topic: Iphone er ikke alene om å ha hatt store problemer med alarmfunksjonen. I tråden for HTC Hero her på forumet har mange brukere, inkludert meg selv, beskrevet mye bugs knyttet til alarmen. HTC er visst fan av "stille alarm" :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg hadde alarmen på 05:50, men den ringte 04:50. Var ikke vanskeligere enn å deaktivere og så aktivere alarmen så virka den fint igjen.

Milde himmel... det var da tidlig.

 

Nåvel. Småkomisk når ting har altså blitt så kompliserte at det enkle brått blir vanskelig.

 

En annen variant av dette er krøll med automatisk tidssone styring. Jeg husker SE P1i ble levert med auto-tidssone på som default ei stund. Ikke greit når telefonen plutselig tror den er i New York sånn midt på natta...

Lenke til kommentar

Min Galaxy S hadde noe av det samme problemet, men siden den er litt hyggeligere enn de andre ringte den en time før den egentlig skulle. Jeg hadde alarmen på 05:50, men den ringte 04:50. Var ikke vanskeligere enn å deaktivere og så aktivere alarmen så virka den fint igjen. Er godt at android gjorde en bedre feil, men ingen av dem som er helt 100%...

 

Når det gjelder Android er vekkerklokken individuell fra produsent til produsent, altså er dette en Samsung feil! Min HTC med Android stilte seg riktig og vekket meg til riktig tid....

 

Nå begynner feil lista til iPhone 4 å bli fryktelig lang med den ene irriterende feilen etter den andre...

Lenke til kommentar

Hvor mange iphone 4 er solgt? 15 millioner? La oss si 20% av brukerne bruker gjentakende alarm til å komme seg på jobb om mårran og at de i gjennomsnitt ble en halvtime forsinket. Da har Apples bug medført 1,5 millioner tapte arbeidstimer bare i dag. Det tilsvarer 167 ganger mer enn et helt 45-årig yrkesaktivt liv med 2000 timer arbeidstid i året.

 

En halv time, for 20% av brukerne høres sikkert bagatellmessig ut, men når man summerer opp tapene for alle som er rammet av bugen så blir det ikke småtterier.

Herregud Simen, er kunnskapsnivået ditt bunnløst?? Blir helt paff hver gang jeg leser ett av innleggene dine.

Lenke til kommentar

Tja, jeg opplevde ikke problemet - og har iPhone 4 med iOS 4.1.

 

Å komme seg opp i tide er veldig viktig, helt klart - men syns media blir vel i overkanten dramatisk.

 

For min egen del, bruker jeg i tillegg til alarm på telefon, en egen DEDIKERT vekkerklokke, da det fremdeles gjør sin nytte det og ;)

Lenke til kommentar

Hvor mange iphone 4 er solgt? 15 millioner? La oss si 20% av brukerne bruker gjentakende alarm til å komme seg på jobb om mårran og at de i gjennomsnitt ble en halvtime forsinket. Da har Apples bug medført 1,5 millioner tapte arbeidstimer bare i dag. Det tilsvarer 167 ganger mer enn et helt 45-årig yrkesaktivt liv med 2000 timer arbeidstid i året.

 

En halv time, for 20% av brukerne høres sikkert bagatellmessig ut, men når man summerer opp tapene for alle som er rammet av bugen så blir det ikke småtterier.

 

Det der blir en merkelig måte å se det på for meg. Tapet til en bedrift har jo ikke innvirkning på en annen i slike tilfeller. Om jeg kommer for sent til min jobb vil det kun ha noe å si for mine medarbeidere og kanskje arbeidsgiveren min. Dessuten er det vanlig å ta igjen det man kommer for sent ved å jobbe tilsvarende over samme dag.

 

Med mindre du er en smule ironisk, da.

Lenke til kommentar

Den suger jo noe jævlig. Av de 1.5 millionene som Simen nevner (bare omtrentlig tall det skjønte jeg også) så var det nok en del som faktisk skulle noe viktig, som i veldig veldig viktig.

Skal man noe veldig, veldig, veldig viktig så er man vel oppegående nok til å ikke nøye seg med kun en alarm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg må si det er talentløst å basere seg ene og alene på en mobiltelefon hvorvidt man vekkes når man skal. Men klart, kjekk unnskyldning å møte opp med. Dog er det få arbeidsgivere osv. som aksepterer at du kommer forsent pga. en mobiltelefon og du får raskt beskjed om å skaffe deg en dedikert vekkeklokke i tillegg. (denne unnskyldningen har vært brukt i mange år og aksepteres ikke)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...