Gå til innhold

Politisk kompass, hvor ligger du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er min. Virker som om jeg har havnet litt til høyre siden sist. Merkelig.

 

pcgraphpngphpt.png

 

2012 edit: Jeg er ikke så fornøyd med political compass. Derfor anbefaler jeg denne. http://www.politicaltest.net/

 

Ikke glem å putt vekt på de spørsmålene som betyr mye for deg.

 

Dette er resultatene mine. Alle tester sier at jeg har flyttet meg til venstre siden 2010. Noe som jeg synes er merkelig, fordi jeg føler at de fleste har flyttet seg enda lengre til venstre siden 2010/2011. Ifølge denne testen har jeg blitt mindre kapitalistisk, jeg bryr meg mindre om miljøet, og er ikke like pasifist som før.

 

Resultat 2012:

124201_eng.jpg

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Denne testen kan ikke fungere på meg, ettersom jeg kan være veldig autoritær og anti-liberal, på saker jeg selv ikke rammes av, og jeg er veldig liberal der jeg ser jeg selv er tjent med det....

 

EDIT:

Ser at testen også lager et sammensurium av holdninger og fakta. Jeg tipper at om jeg ikke krysser "ja" på "det som er bra for multinasjonale, vellykkede firmaer, er til syvende og sist bra for oss ALLE, så blir jeg mer autoritær. Men det er jeg jo ikke, jeg er bare redelig nok til å gjøre innrømmelser som ikke skjønnmaler mitt eget ståsted...

Endret av Nihilist1
Lenke til kommentar

Denne testen kan ikke fungere på meg, ettersom jeg kan være veldig autoritær og anti-liberal, på saker jeg selv ikke rammes av, og jeg er veldig liberal der jeg ser jeg selv er tjent med det....

 

Det samme gjelder for meg, jeg har en generelt meget liberal holdning, men er fortsatt motstander av abort, og havner derfor høyere. Jeg tror testen vil plassere deg på et relativt godt gjennomsnittssted.

Lenke til kommentar

Ser at testen også lager et sammensurium av holdninger og fakta. Jeg tipper at om jeg ikke krysser "ja" på "det som er bra for multinasjonale, vellykkede firmaer, er til syvende og sist bra for oss ALLE, så blir jeg mer autoritær. Men det er jeg jo ikke, jeg er bare redelig nok til å gjøre innrømmelser som ikke skjønnmaler mitt eget ståsted...

Hvis du svarer "ja" på "det som er bra for multinasjonale, vellykkede firmaer, er til syvende og sist bra for oss ALLE så vil du ikke bli mer autoritær, men du vil havne lengre til høyre.

Lenke til kommentar

Her kan man også gjøre en sammenligning fra tidligere via disse trådene:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=921712

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=508245

 

 

Your political compass

Economic Left/Right: 1.88

Social Libertarian/Authoritarian: -4.46

 

post-43551-1288544219,6756_thumb.jpg

 

Det er noen formuleringer som gjør testen litt dårlig, f.eks så er spørsmålet om en fordel med etpartistat er at ting går langt fortere enn demokratiet noe som vil flytte meg opp og ned, men bare fordi man er enig i den kommentaren, betyr ikke at man er noe mer for etpartistat.

Lenke til kommentar

Jeg skal legge til partiet jeg støtter. Og det er Høyre, selv om du vil finne meg i den mer høyrevridde delen av Høyre.

 

Det er noen formuleringer som gjør testen litt dårlig, f.eks så er spørsmålet om en fordel med etpartistat er at ting går langt fortere enn demokratiet noe som vil flytte meg opp og ned, men bare fordi man er enig i den kommentaren, betyr ikke at man er noe mer for etpartistat.

Enig at det er noen formuleringer som er dårlige, men de er ikke en av dem.

 

De spør om en significant advantage with a one party system is ... Hvis du ikke synes noe om diktatur, så er ikke det en signifikant fordel. Den spør ikke om du ønsker etpartisystem, men om du mener den har store fordeler som betyr noe.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg skal legge til partiet jeg støtter. Og det er Høyre, selv om du vil finne meg i den mer høyrevridde delen av Høyre.

 

Det er noen formuleringer som gjør testen litt dårlig, f.eks så er spørsmålet om en fordel med etpartistat er at ting går langt fortere enn demokratiet noe som vil flytte meg opp og ned, men bare fordi man er enig i den kommentaren, betyr ikke at man er noe mer for etpartistat.

Enig at det er noen formuleringer som er dårlige, men de er ikke en av dem.

 

De spør om en significant advantage with a one party system is ... Hvis du ikke synes noe om diktatur, så er ikke det en signifikant fordel. Den spør ikke om du ønsker etpartisystem, men om du mener den har store fordeler som betyr noe.

 

Selvfølgelig betyr det noe, jeg kan anerkjenne at en betydelig fordel med diktatur er at man omgår den demokratiske drakampen, det er faktisk en av de tingene som er en signifikant fordel med diktatur. Det gjør meg ikke noe mer autoritær, fordi det har ingenting med hvor jeg står politisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...