Gå til innhold

Mediaspiller fra TT Micro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pinell MP5 skal være tilgjengelig i oktober hos de fleste radio- og TV-forhandlere, og har en veiledende pris på 2190,-

Den ligger visst på under 1500 enkelte steder.

 

Jeg finner dessverre ingen tester eller anmeldelser der ute.

 

Jeg skulle gjerne hatt en PMP med HDMI-utgang, men jeg er noe skeptisk til så stor skjerm som 7".

Lenke til kommentar

Hmm, ingen info om denne på TTmicros egen sider.

 

Er litt nysgjerrig på formatstøtten for video, klarer den vanlige 720p mkv-filer for eksempel? Også litt nysgjerrig på batteritiden ved HD-avspilling, det krever mer prosessorkraft å dekode en HD-strøm enn en lusen XviD...

 

Håper det dukker opp noen tester av denne i nær fremtid da min trofaste Creative Vision W er sporløst borte etter forrige utenlandstur :-(

 

 

/r

Lenke til kommentar

Jeg tror nesten det er bedre å bestille mediespillere fra Kina. Ainol har f.eks. spillere som skal takle 720p, 1080p og til og med 1280(!) uten problem. Dessuten har de ofte HDMI-utgang.

 

Se f.eks. på denne:

 

http://mp4nation.net/blog/2010/05/ainol-v9000hdg-review-5-inches-of-touchscreen/

 

Det er for dårlig at det eneste vi får kjøpt her på berget er spillere som såvidt takler 720p når de kinesiske spillerne takler 1080p uten problemer glatt.

 

Bestiller man fra Hong Kong får man ofte gratis frakt, og når selve spilleren koster mellom 600-800 kroner, så blir det bare mellom 100-200 ekstra i moms ved innførsel til Norge. Så du får en knallgod spiller til under tusenlappen!

 

Det eneste problemet er at det kan ta et par uker før du mottar den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pjassop: du linker til mp4nation.net Ta et søk på "mp4nation scam" og se hva du får opp. Det er mange som advarer mot å handle der. Man bør være MEGET skeptisk til å handle gadgets fra Kina. Mye er svindel og mye er fake.

 

Jeg har bestillt Pinell mp5 spilleren og kan godt poste informasjon her når jeg har mottat den og testet den.

Lenke til kommentar

Det går helt fint å bestille slike maskiner fra Kina. Du har jo velkjente DealExtreme, og mer spesialiserte nettsteder for mediespillere som AllPMP og Ownta. AllPMP har visst svært rask levering og god service ifølge en bekjent av meg som bestilte derfra for en tid tilbake.

 

Nå har jeg ikke handlet hos mp4nation.net, men de har jo til og med et eget forum.

 

Etter å ha sett hva man kan få fra Hong Kong til under halve prisen av Pinell-spilleren, kommer jeg ikke til å kjøpe noe slikt i Norge.

 

Men likevel, legg gjerne inn dine erfaringer med spilleren. Det er alltid interessant å lese slikt.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar

S

Jeg har bestillt Pinell mp5 spilleren og kan godt poste informasjon her når jeg har mottat den og testet den.

Ja takk, det virker passende til mitt behov uten å være alt for dyr.

 

/r

Denne koster under 700 (hvis du slipper å betale moms, noe du sannsynligvis gjør siden pakken er så liten), har støtte for 1080p (også 1080p over HDMI), og hvis du er heldig har du den en uke etter at du har lagt inn bestilling (AllPMP er vist svært raske med å sende ting, selv om de er i Hong Kong):

 

http://www.allpmp.com/goods-268-Ainol+V9000+HDA+8GB+Black.html

 

Søk på "V9000HDA review" på Google, så finner du all informasjon du trenger, hvis du lurer på om den er noe for deg.

Lenke til kommentar

Fikk min i dag. Kan meddele at hdmi kabel fulgte med. Og som testen jeg linket til sier så er den resistive skjermen elendig. Det hadde vært like greit å kjøpe en spiller der man styrer med knapper. Men den duger til det jeg skal bruke den til, film. Den er nok ganske lik alle andre lignende mediaspillere som kommer fra Kina.

 

I testen står det at den ikke kan lades via usb-kontakten. På min ser det ut til at den lader mens jeg har den koblet til pc'en og overførere filmer.

Endret av elwood84
Lenke til kommentar
Fikk min i dag. Kan meddele at hdmi kabel fulgte med. Og som testen jeg linket til sier så er den resistive skjermen elendig. Det hadde vært like greit å kjøpe en spiller der man styrer med knapper. Men den duger til det jeg skal bruke den til, film. Den er nok ganske lik alle andre lignende mediaspillere som kommer fra Kina.

 

I testen står det at den ikke kan lades via usb-kontakten. På min ser det ut til at den lader mens jeg har den koblet til pc'en og overførere filmer.

Den er lik mediespillere fra Kina, bortsett fra mangel på 1080p, samt at den er over dobbelt så dyr. På den annen side får man jo norsk garanti og alt rundt dette. Dessuten er bruksanvisningen sannsynligvis på et forståelig språk. Selv om grensesnittet på spillerne man kan kjøpe i Hong Kong er engelsk, er brukermanualene som regel kun tilgjengelig på kinesisk.

 

Hvordan er batterilevetiden?

Lenke til kommentar

Den støtter vel 1080P?? Den er veldig lik andre spillere fra kina ja. Onda vx610touch ser ut til å ha litt fler muligheter. Som f.eks å skifte bakgrunn.

Jeg kjøpte pinell nettopp pga norsk garanti og alt sånn. Bruksanvisningen er på norsk.

 

Vet ikke noe om batterilevetiden enda. Regner med batteriet varer lenge nok for mitt bruk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...