Gå til innhold

Last ned Windows 7 SP1 RC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gamle nyheter også, hvorfor referere til kilder utenfor Norge når jeg postet dette her på forumet før de andre? (med unntak av Microsoft da)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1270695

 

Og den 24. oktober skrev jeg om nyheten på bloggen:

 

http://samfunn.myhken.com/test-windows-7-sp1-rc1

 

Ellers er det ingen grunn til å laste den ned, om man ikke ønsker å ha den liggende om du skal formatere pcen eller noe. Sparer deg for en del tid ved at alle oppdateringer ligger i en pakke.

Lenke til kommentar

RemoteFX gjelder kun for Server 2008 R2, så du kan ikke bruke den som host på Win7 pro, men om guest fra Win7 pro kan du kunne utnytte RemoteFX på serveren.

 

Husk at dette ikke er den endelige versjonen, og at du får opp dette vannmerket på serveren din, samt en utløpsdato:

 

241010_sp1rc1_0005.jpg

 

241010_sp1rc1_0006.jpg

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Siden Win7 SP bare er en samling med oppdateringer er vel ikke testing så viktig. Men den inneholder faktisk en del oppdateringer som ikke er gitt ut via Update, men diverse hotfix folk har fått laste ned ved ulike problemer. Har selv noen slike hotfix etter diverse problemer med Office 2010 og Win7.

Disse fikk jeg eksklusiv tilgang til direkte fra MS support da jeg hadde problemet, nå ligger disse i SP pakken.

 

Så slike ting kan det jo være greit å få testet.

 

Her er en komplett liste over alle oppdateringer som ligger i SP1, og det er som dere fort ser, mange flere enn det Windows Update har gitt ut til nå, som er rundt 70 oppdateringer for Win7 64bit

 

Del1

Del2

Del3

 

Listen inneholder selvsagt oppdateringer for Server 2008 R2 også, men mange oppdateringer er her like for begge, siden de bygger på samme kjerne. Til Windows Server 2008 R2 hadde det før denne uken kommet 64 oppdateringer.

Jeg snakker da rene oppdateringer til Windows og ikke til Office og andre hardware drivere og programmer.

 

Og så er det viktig å få testet funksjonene til Server 2008 R2 da. Litt synd at jeg ikke har noen pc med kraftig skjermkort, så jeg får ikke testet det selv. De bærbare pcene mine har bedre skjermkort enn de på serverene mine (et internt på HK, et annet vifteløst kort).

Lenke til kommentar

Her ser du ting kun fra et rent brukerperspektiv og glemmer at windows er den største plattformen for programvareutviklere.

 

Disse begynner gjerne å lage programvare lenge før operativsystemet er lansert og tester gjerne ift. til slikt som dette av den årsak at de lever av hvor godt deres produkt fungerer på plattformen.

 

Og bildet er ikke alltid så enkelt som "de har jo bare kastet sammen alle hotfixes de har sluppet i en pakke". Teori og praksis henger ikke alltid sammen der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For vanlige bruker virker slik nedlastninger fullstendig unødvendige.

 

Det finnes nok av dem som vil teste det ut og tror at de får bedre oppdatert pc.

jeg vil ikke si at den blir bedre hvis det er non feil der.

 

Det som blir litt feil ( etter min syn) er at det er flere en bare testere som bruker det.

I den grad den vanlige bruker får hjelp hvis de tester og det skulle skjære seg virker usikkert

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...