Gå til innhold

HP avslører tablet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører intel ATOM. :(

Sukk sukk

Er det rart Apple er omtrent alene når det gjelder tablet markedet?

 

Som om A4 er noe bedre.

A4 er for treg. brukeropplevelsen på iPad er på tross av prossessor, ikke på grunn av. Har iPad selv og selv om det stort sett føles greit er det flere steder man ser at HW er for treg. (prøv f.eks å åpne vg.no og scroll kjapt nedover).

 

Men batterilevetiden på denne HP'en er i svakeste laget.

Lenke til kommentar
<..> Windows 7 Professional, og skal være rettet mot bedriftsmarkedet.

 

HP Slate er utstyrt med 1,86 GHz Intel Atom Z540-prosessor, 2 GB RAM, <..>

2 GB ikke oppgraderbar ram og W7P? Er det bare jeg som synes dette er en begrenset og lite framtidsrettet løsning? Hvor lang tid vil det ta før bedriften vil skifte ut maskinene på grunn av at de er for trege? 6mnd? 1 år? 2år?

Lenke til kommentar

Windows 7 på en CPU med ytelse tilsvarende en 1.4 GHz Pentium III...interessant... ;)

ehmm. P3 kom bare til 1 GHz...

Denne skal vel ikke være så mye svakere enn en netbook?

Kjøre selv W7-Ent på en bitterliten Lenovo s10-3 og det fungerer utmerket...

OK....gidder du å sende en mail til Intel så de får rettet opp informasjonen sin, siden du vet best? ;)

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=27534&processor=&spec-codes=SL64W,SL6C2

 

Jeg antar at hva som er "utmerket" eller ikke kommer helt an på øynene som ser, så jeg skal ikke bestride at du synes W7 fungerer utmerket på din netbook...

 

Relatert til atikkelen kan jeg legge til at Lenovo av flere grunner ikke synes at Windows 7 er tingen på et nettbrett:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2371120,00.asp

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Windows 7 på en CPU med ytelse tilsvarende en 1.4 GHz Pentium III...interessant... ;)

ehmm. P3 kom bare til 1 GHz...

Denne skal vel ikke være så mye svakere enn en netbook?

Kjøre selv W7-Ent på en bitterliten Lenovo s10-3 og det fungerer utmerket...

Pentium III "Tualatin" kom til 1,4 GHz (31W) (Kilde: Intel) og det var en meget bra prosessor i sin tid selv om Pentium 4 2,2 GHz (73W) ble lansert dagen før. Prosessoren fikk ufortjent lite oppmerksomhet på grunn av MHz-hysteriet som regjerte på den tiden. Det ironiske oppi dette var at Pentium III-en (1,4) hadde en ytelse på nivå med Pentium 4-en (2,2) i alt unntatt SSE2-intensive programmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Windows 7 på en CPU med ytelse tilsvarende en 1.4 GHz Pentium III...interessant... ;)

ehmm. P3 kom bare til 1 GHz...

Denne skal vel ikke være så mye svakere enn en netbook?

Kjøre selv W7-Ent på en bitterliten Lenovo s10-3 og det fungerer utmerket...

Pentium III "Tualatin" kom til 1,4 GHz (31W) (Kilde: Intel) og det var en meget bra prosessor i sin tid selv om Pentium 4 2,2 GHz (73W) ble lansert dagen før. Prosessoren fikk ufortjent lite oppmerksomhet på grunn av MHz-hysteriet som regjerte på den tiden. Det ironiske oppi dette var at Pentium III-en (1,4) hadde en ytelse på nivå med Pentium 4-en (2,2) i alt unntatt SSE2-intensive programmer.

Jeg så bare på Wikisiden og tgar ikke dette så fryktlig høytidelig. Husker bare 933 MHz prosessoren var på menigmanns bruk før P4 kom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...